Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Export

Selection :

Permanent link
http://pascal-francis.inist.fr/vibad/index.php?action=getRecordDetail&idt=16556106

Quel processus de structuration des connaissances au cours du projet pluridisciplinaire à caractère professionnel en lycée professionnel ?

Other title
What knowledge structuring process occurs in multi-disciplinary projects carried out in conjunction with the working world at a secondary school for vocational training ? (en)
Author
CRINDAL, Alain1 ; GUILLAUME, Marie-Francoise2 ; HARTOIN, Anne-Marie3 ; JOUIN, Béatrice1 4
[1] UMR STEF ENS Cachan - INRP, France
[2] PLP et DAFI, académie de Rennes, France
[3] Lycée Jean Monnet et IUFM de Lorraine, France
[4] PLP et IUFM de Créteil, France
Issue title
Nouveaux dispositifs, nouvelles rencontres avec les connaissances = New teaching methods for new ways of learning (en)
Author (monograph)
LARCHER, Claudine (Editor)1 ; CRINDAL, Alain (Editor)1
[1] UMR STEF ENS Cachan - INRP, France
Source

Aster. 2004, Num 39, pp 123-151, 29 p ; 201, 205, 209 [32 p.] ; ref : 12 ref

ISSN
0297-9373
Scientific domain
Education
Publisher
Institut national de recherche pédagogique, Paris
Publication country
France
Document type
Article
Language
French
Keyword (fr)
Etude de cas Lycée d'enseignement professionnel Méthode de travail Pluridisciplinarité Psychologie cognitive Secondaire deuxième cycle France
Keyword (en)
Case Study Lycée d'enseignement professionnel Study Method Pluridisciplinary Approach Cognitive psychology Upper Secondary France
Classification
Francis
520 Educational sciences / 520-192 Teaching methods / 520-197 Curriculum subjects: programmes and methods / 520-223A Working methods

Discipline
Sciences of education
Origin
Inist-CNRS
Database
FRANCIS
INIST identifier
16556106

Sauf mention contraire ci-dessus, le contenu de cette notice bibliographique peut être utilisé dans le cadre d’une licence CC BY 4.0 Inist-CNRS / Unless otherwise stated above, the content of this bibliographic record may be used under a CC BY 4.0 licence by Inist-CNRS / A menos que se haya señalado antes, el contenido de este registro bibliográfico puede ser utilizado al amparo de una licencia CC BY 4.0 Inist-CNRS

Searching the Web