Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Export

Selection :

Permanent link
http://pascal-francis.inist.fr/vibad/index.php?action=getRecordDetail&idt=16719455

Effects of visible and invisible hyperlinks on vocabulary acquisition and reading comprehension for high- and average-foreign language achievers

Other title
Les effets des hyperliens visibles ou invisibles sur l'acquisition lexicale et sur la compréhension en lecture chez les apprenants intermédiaires et avancés en langue étrangère (fr)
Author
NIKOLOVA, Ofelia R1
[1] Southern Illinois University at Carbondale, United States
Source

ALSIC. Apprentissage des langues et systèmes d'information et de communication. 2004, Vol 7, pp 29-53, 25 p ; ref : 48 ref

ISSN
1286-4986
Scientific domain
Education; Linguistics
Publisher
Laboratoire d'informatique, Besançon
Publication country
France
Document type
Article
Language
English; French
Keyword (fr)
Acquisition d'une langue seconde Compréhension écrite Français Langue seconde Lecture Maîtrise de la langue Performance Psycholinguistique Vocabulaire Annotation Apprentissage des langues assisté par ordinateur (ALAO)
Keyword (en)
Second language acquisition Reading comprehension Reading Language proficiency Performance Psycholinguistics Vocabulary Annotation Computer-assisted language learning (CALL)
Classification
Francis
524 Linguistics / 524-10 Psycholinguistics / 524-11 Psychology of language / 524-13 Production and comprehension processes / 524-15 Adults. Performance, acquisition

Discipline
Linguistics
Origin
Inist-CNRS
Database
FRANCIS
INIST identifier
16719455

Sauf mention contraire ci-dessus, le contenu de cette notice bibliographique peut être utilisé dans le cadre d’une licence CC BY 4.0 Inist-CNRS / Unless otherwise stated above, the content of this bibliographic record may be used under a CC BY 4.0 licence by Inist-CNRS / A menos que se haya señalado antes, el contenido de este registro bibliográfico puede ser utilizado al amparo de una licencia CC BY 4.0 Inist-CNRS

Access to the document

Searching the Web