Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Export

Selection :

Permanent link
http://pascal-francis.inist.fr/vibad/index.php?action=getRecordDetail&idt=385296

L'école en débats

Author
PAVEAU, Marie-Anne (Editor) 1 ; MULLER, Pierre-Eugène (Editor) 2
[1] Université de Picardie-Jules Verne - Antenne universitaire, 52, bd Saint-André, 60000 Beauvais, France
[2] UMR 8503 Analyses de corpus linguistiques, Usages et traitements, ENS de Fontenay/Saint-Cloud, Grille d'Honneur du Parc, 92211 Saint-Cloud, France
Source

Mots (Paris. 1980). 1999, Num 61, 123 p. ; ref : dissem

ISSN
0243-6450
Scientific domain
Information and communication sciences; Linguistics; Sociology
Publisher
ENS, Fontenay-aux-Roses
Publication country
France
Document type
Serial Issue
Language
French
Keyword (fr)
Analyse du discours Education Nationale Enseignement des langues Expérimentation pédagogique Français Freinet (C.) Histoire de l'éducation Politique de l'éducation Pédagogie institutionnelle Syndicalisme Théorie de l'éducation Vocabulaire Français Langue étrangère Pédagogue France
Keyword (en)
Discourse analysis State education system Language Teaching Experimentation French Freinet (C.) Educational history Educational Policy Institutional Teaching Trade unionism Theory of Education Vocabulary French Foreign Language Pedagogue France
Classification
Francis
520 Educational sciences / 520-1 History and philosophy of education / 520-27 Philosophy of education

Francis
520 Educational sciences / 520-1 History and philosophy of education / 520-2 History of education and of theories of education / 520-23 18th-20th centuries

Discipline
Sciences of education
Origin
Inist-CNRS
Database
FRANCIS
INIST identifier
385296

Sauf mention contraire ci-dessus, le contenu de cette notice bibliographique peut être utilisé dans le cadre d’une licence CC BY 4.0 Inist-CNRS / Unless otherwise stated above, the content of this bibliographic record may be used under a CC BY 4.0 licence by Inist-CNRS / A menos que se haya señalado antes, el contenido de este registro bibliográfico puede ser utilizado al amparo de una licencia CC BY 4.0 Inist-CNRS

Searching the Web