Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Export

Selection :

Permanent link
http://pascal-francis.inist.fr/vibad/index.php?action=getRecordDetail&idt=6511658

L'enseignement des mathématiques est-il voué au dogmatisme?

Author
LEGRAND, M
Conference title
Journées Paul Langevin
Conference name
Journées Paul Langevin (1989-10-14)
Author (monograph)
ROSMORDUC, J (Editor)
Université de Bretagne occidentale. Faculté des sciences et des techniques, Brest, France (Funder/Sponsor)
Source

Journées Paul Langevin. 1990, pp 27-40 ; ref : 8 réf

Publisher
Crédit mutuel de Bretagne, Brest
Publication country
France
Document type
Conference Paper
Language
French
Keyword (fr)
Attitude de la société Epistémologie Finalité de l'éducation Mathématiques Rôle social France
Keyword (en)
Public Attitude Epistemology Aims of Education Mathematics Social Role France
Classification
Francis
520 Educational sciences / 520-192 Teaching methods / 520-197 Curriculum subjects: programmes and methods / 520-223 Mathematics

Discipline
Sciences of education
Origin
Inist-CNRS
Database
FRANCIS
INIST identifier
6511658

Sauf mention contraire ci-dessus, le contenu de cette notice bibliographique peut être utilisé dans le cadre d’une licence CC BY 4.0 Inist-CNRS / Unless otherwise stated above, the content of this bibliographic record may be used under a CC BY 4.0 licence by Inist-CNRS / A menos que se haya señalado antes, el contenido de este registro bibliográfico puede ser utilizado al amparo de una licencia CC BY 4.0 Inist-CNRS

Searching the Web