Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Connaissances")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 58727

  • Page / 2350
Export

Selection :

  • and

The Psychological Analysis of Technical Activities : A Contribution to the Study of Craft SpecialisationROUX, V.Archaeological review from Cambridge. 1990, Vol 9, Num 1, pp 142-153, issn 0261-4332Article

Technology in the Humanities : A CommentaryHODDER, I.Archaeological review from Cambridge. 1990, Vol 9, Num 1, pp 154-157, issn 0261-4332Article

Linear Solar Observatory Theory : The Development of Concepts of Time and CalendarHARDMAN, C. Jr; HARDMAN, M. H.North American archaeologist. 1992, Vol 13, Num 2, pp 149-172, issn 0197-6931Article

L'intégration des connaissances lexicales et infralexicales dans l'apprentissage du lexique orthographique : Troubles du langage écrit chez l'enfant : de la théorie à la pratique = Integration of lexical and infra-lexical knowledge in the process for learning orthographic lexiconPACTON, S; FAYOL, M; LETE, B et al.ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant. 2008, Num 96-97, pp 47-52, issn 0999-792X, 6 p.Article

Peut-on interpréter les activités lithiques préhistoriques en termes de durée d'apprentissage ? Apport de l'ethnologie et de la psychologie aux études technologiquesROUX, V.Rencontres internationales d'archéologie et d'histoire d'Antibes. 11. 1991, pp 47-56Conference Paper

Early Settlement in the Indo-PacificCLARK, J. T.Journal of anthropological archaeology (Print). 1991, Vol 10, Num 1, pp 27-53, issn 0278-4165Article

Synthèse et supervision des lois de commande adaptativeSamaan, Mazen; Landau, I. D.1989, 315 p.Thesis

Problems and Countermeasures of Personal Knowledge Management of High School TeachersZHENG CHANG.Proceedings of SPIE, the International Society for Optical Engineering. 2011, Vol 8205, issn 0277-786X, isbn 978-0-8194-8847-3, 82053K.1-82053K.4Conference Paper

La lutte contre l'illettrisme : un défi collectif au sein des territoires = Combating illiteracy: a collective challenge at regional levelCOLOMBEL, Danielle.Actualité de la formation permanente (Paris-la-Défense). 2004, Num 190, pp 29-31, issn 0397-331X, 3 p., 78 [4 p.]Conference Paper

Meaningful learning: The essential factor for conceptual change in Limited or Inappropriate Propositional hierarchies leading to empowerment of learners = Un apprentissage plein de signification : le facteur essentiel de changement conceptuel dans les hiérarchies propositionnelles inadéquates ou limitées devant mener au renforcement de l'apprenantNOVAK, Joseph D.Science education (Saleem, Mass.). 2002, Vol 86, Num 4, pp 548-571, issn 0036-8326Article

The North Mull Project (2) : The Wider Astronomical Potential of the SitesRUGGLES, C. L. N; MARTLEW, R. D; HINGE, P. D et al.Archaeoastronomy (Chalfont St. Giles). 1991, Vol 22, Num 16, pp 51-75, issn 0142-7253Article

Tras la modularitis. Comentario a Enesco y Delval, Módulos, dominios y otros artefactos : La modularidad a debate = After modularitis. Comments on Enesco and Delval's Modules, domains and other artefactsGOMILA, Antoni.Infancia y aprendizaje. 2006, Vol 29, Num 3, pp 269-275, issn 0210-3702, 7 p.Article

La reconnaissance officielle des acquis de l'expérience professionnelle : Vers une convergence des politiques 1 sociales en EuropeBAIGORRI LOPEZ, Javier; MARTINEZ CIA, Patxi; MONTERRUBIO ARIZNABARRETA, Esther et al.Revue européenne de formation professionnelle. 2006, Num 37, pp 37-56, 20 p.Article

The 'exemplary': an attempt to locate the position of learning by example = Un essai d'identification de la position de l'apprentissage par l'exempleDERBOLAV, Josef.Journal of curriculum studies. 2003, Vol 35, Num 3, pp 319-334, issn 0022-0272, 16 p.Article

New experiences and old knowledge: towards a model for the personal awareness of science and technology = Nouvelles expériences et connaissances anciennes : vers un modèle de prise de conscience personnelle de la science et de la technologieSTOCKLMAYER, Susan; GILBERT, John K.International journal of science education. 2002, Vol 24, Num 8, pp 835-858, issn 0950-0693Article

ADELE : un outil pour l'acquisition des connaissances basé sur des justificationsReynaud Delaître, Chantal; Cordier, Marie-Odile.1989, 292 p.Thesis

The effects of background knowledge on the translation processYOO, Hea-Kyung.Meta (Montréal). 2006, Vol 51, Num 2, pp 420-429, issn 0026-0452, 10 p.Article

Des textes en « je » à lire et à écrire au collège et au lycée : reprises et avancées = Reading and writing texts in the first person in lycees and collèges : resumptions and progressROQUES, Marie-Hélène.Repères - Institut national de recherche pédagogique. 2006, Num 34, issn 1157-1330, 41-63, 223-224, 227-228, 231-232 [28 p.]Article

L'évaluation des acquis des élèves : Un fil rouge pour l'inspecteur? = Students' previous knowledge acquisition evaluation: a constant goal for the inspector?BARDY, Anne-Marie.Administration et éducation (Paris). 2005, Num 108, pp 113-116, issn 0222-674X, 4 p.Article

Looking again at insider knowledge: A relational approach to knowledge production and assessment = Jeter un nouveau regard sur le concept de connaissance d'initiés : une approche relationnelle à la production du savoir et de l'évaluationGITLIN, Andrew; PECK, Marcia; APOSHLAN, Natalie et al.Journal of teacher education. 2002, Vol 53, Num 4, pp 303-315, issn 0022-4871Article

L'influence précoce des connaissances morphologiques et orthographiques sur l'apprentissage de la lecture: une étude longitudinale de la GSM au CE1 = The early influence of morphological and orthographic knowledge on learning to read: A longitudinal study from kindergarten to second gradeSANCHEZ, M; ECALLE, J; MAGNAN, A et al.Psychologie française. 2012, Vol 57, Num 4, pp 277-290, issn 0033-2984, 14 p.Article

A study of second-year engineering students' alternative conceptions about electric potential, current intensity and Ohm's law = Une étude portant sur les conceptions alternatives des étudiants de deuxième année en ingénierie à propos du potentiel électrique, de l'intensité du courant et la loi d'OhmPERIAGO, M. Cristina; BOHIGAS, Xavier.European journal of engineering education (Print). 2005, Vol 30, Num 1, pp 71-80, issn 0304-3797, 10 p.Article

From new genetics to everyday knowledge : Ideas about how genetic diseases are transmitted in two large Brazilian families = De la nouvelle génétique au savoir de tous les jours : les idées concernant la transmission de maladies génétiques dans deux grandes familles brésiliennesSANTOS, Silvana; BIZZO, Nelio.Science education (Saleem, Mass.). 2005, Vol 89, Num 4, pp 564-576, issn 0036-8326, 13 p.Article

Using the contextual model of learning to understand visitor learning from a science center exhibition = Utiliser le modèle contextuel d'apprentissage pour comprendre le mode d'apprentissage des visiteurs d'un centre d'exposition scientifiqueFALK, John; STORKSDIECK, Martin.Science education (Saleem, Mass.). 2005, Vol 89, Num 5, pp 744-778, issn 0036-8326, 35 p.Article

Thinking skills: the question of generality = Les capacités de raisonnement : la question de la généralitéSMITH, Gerald F.Journal of curriculum studies. 2002, Vol 34, Num 6, pp 659-678, issn 0022-0272, 20 p.Article

  • Page / 2350