Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("ENSEIGNEMENT MATHEMATIQUE")

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 14 of 14

  • Page / 1
Export

Selection :

  • and

LEARNING OF POSITIVE LINEAR FUNCTIONS UNDER TWO DIFFERENT FEEDBACK CONDITIONS = L'APPRENTISSAGE DE FONCTIONS LINEAIRES POSITIVES DANS DEUX CONDITIONS DE RETROACTION DIFFERENTESDE KLERK LFW; OPPE S; TRUIJENS CL et al.1972; ACTA PSYCHOL.; PAYS-BAS; DA. 1972; VOL. 36; NO 6; PP. 421-430; BIBL. 9 REF.Article

LEARNING THEORY APPLIED TO ARITHMETIC INSTRUCTION = APPLICATION DE LA THEORIE DE L'APPRENTISSAGE A L'ENSEIGNEMENT DE L'ARITHMETIQUEBROWN JC.1972; PSYCHOL. IN THE SCH.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 9; NO 3; PP. 289-293; BIBL. 3 REF.Article

QUELQUES PROBLEMES D'ORDRE GENERAL RELATIFS A L'ENSEIGNEMENT DES MATHEMATIQUES DANS LES GRANDES CLASSESPOTOTSKIJ MV.1973; SOVETSK. PEDAG.; S.S.S.R.; DA. 1973; VOL. 37; NO 4; PP. 42-51Article

HABITUDE VERBALE OU STRUCTURE PREOPERATOIRE.MAZURE J.1972; ENFANCE; FR.; DA. 1972; NO 5; PP. 431-453; ABS. ANGL.; BIBL. 1P.Article

USE OF A RETENTION INDEX FOR MATHEMATICS INSTRUCTION = L'UTILISATION D'UN INDEX DE RETENTION POUR L'ENSEIGNEMENT DES MATHEMATIQUESGAY LR.1972; J. EDUC. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 63; NO 5; PP. 466-472; BIBL. 10REF.Article

PERSONNALITY AND PERFORMANCE IN ELEMENTARY MATHEMATICS WITH SPECIAL REFERENCE TO ITEM TYPE = PERSONNALITE ET PERFORMANCE EN MATHEMATIQUES ELEMENTAIRES AVEC UNE REFERENCE SPECIALE AU TYPE D'ITEMLEWIS DG; PENG SIM KO.1973; BRIT. J. EDUC. PSYCHOL.; G.B.; DA. 1973; VOL. 43; NO 1; PP. 24-34; BIBL. 2 P.Article

APPRENTISSAGE DE PROBABILITES CHEZ DES ECOLIERS ET THEORIE SUR L'ENSEIGNEMENT DES MATHEMATIQUESCODIRLA R.1972; REV. PSIHOL.; ROMAN.; DA. 1972; VOL. 18; NO 3; PP. 349-364; ABS. ANGL.; BIBL. 10 REF.Article

A PLAN FOR THE DEVELOPMENT OF A CONCEPTUALLY BASED MATHEMATICS CURRICULUM FOR DISADVANTAGED CHILDREN. II. APPLICATIONS = UN PLAN POUR LE DEVELOPPEMENT D'UN PLAN D'ETUDE CONCEPTUEL BASE SUR LES MATHEMATIQUES POUR DES ENFANTS PRIVES CULTURELLEMENTSCANDURA JM.1972; INSTRUCT. SCI.; NETHERL.; DA. 1972; VOL. 1; NO 3; PP. 363-387; BIBL. 13 REF.Article

DIE FOERDERUNG DES MATHEMATISCH-LOGISCHEN DENKENS IN DER AMERIKANISCHEN VORSCHULERZIEHUNG = LA PROMOTION DE LA PENSEE MATHEMATICO-LOGIQUE DANS L'EDUCATION PRESCOLAIRE EN AMERIQUECONRAD G.1973; WELT D. KINDES; DTSCH.; DA. 1973; VOL. 51; NO 2; PP. 58-73; BIBL. 13REF.Article

PARENTS, TEACHERS, AND STUDENTS AS DATA SOURCES FROM THE SELECTION OF INSTRUCTIONAL GOALS = PARENTS, ENSEIGNANTS ET ETUDIANTS COMME SOURCES DE SELECTION DES OBJECTIFS DE L'INSTRUCTIONBAKER EL.1972; AMER. EDUC. RES. J.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 9; NO 3; PP. 403-411; BIBL. 6REF.Article

THE PREDICTION OF SUCCESS IN REMEDIAL MATHEMATICS COURSES IN THE PUBLIC COMMUNITY JUNIOR COLLEGE = LA PREDICTION DE LA REUSSITE DANS DES COURS DE MATHEMATIQUE DE RATTRAPAGE POUR LE 1ER CYCLE UNIVERSITAIREEDWARDS RR.1972; J. EDUC. RES.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 66; NO 4; PP. 157-160; BIBL. 8REF.Article

EDUCATIONAL ENVIRONMENT AND STUDENT ACHIEVEMENT. A MULTIVARIATE STUDY OF THE CONTRIBUTIONS OF THE HOME, THE SCHOOL AND THE PEER GROUP TO CHANGE IN MATHEMATICS AND SCIENCE PERFORMANCE DURING THE FIRST YEAR AT SECONDARY SCHOOL = L'ENVIRONNEMENT EDUCATIF ET LA REUSSITE SCOLAIRE. UNE ETUDE MULTIVARIEE DES CONTRIBUTIONS DE LA MAISON, DE L'ECOLE ET DES PAIRS DANS LE CHANGEMENT DE LA REUSSITE EN METHEMATIQUE ET EN SCIENCE PENDANT LA PREMIERE ANNEE DE L'ENSEIGNEMENT SECONDAIREKEEVES JP.1972; STOCKHOLM STUD. EDUC. PSYCHOL.; SWED.; DA. 1972; NO 20; PP. 1-311; BIBL. 9P.Article

Writing as a component of statistics educationRADKE-SHARPE, N.The American statistician. 1991, Vol 45, Num 4, pp 292-293, issn 0003-1305Article

Role-based specification of the behaviour of an agent for the interactive resolution of mathematical problemsMORA, Miguel A; MORIYON, Roberto; SAIZ, Francisco et al.Lecture notes in computer science. 2004, pp 187-196, issn 0302-9743, isbn 3-540-22948-5, 10 p.Conference Paper

  • Page / 1