Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("ENSEIGNEMENT PRIMAIRE")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 4383

  • Page / 176
Export

Selection :

  • and

LE FAIBLE RENDEMENT DES ECOLES RURALESBUNAKOV NF.1972; SOVETSK. PEDAG.; S.S.S.R.; DA. 1972; VOL. 36; NO 8; PP. 107-109Article

PRINCIPES HYGIENIQUES DE L'ORGANISATION DU REGIME DE L'ENSEIGNEMENT DANS LA 1ERE CLASSEZUBKOVA VM.1972; GIG. I SANIT.; S.S.S.R.; DA. 1972; NO 1; PP. 36-40; ABS. ANGL.Article

GEOGRAPHIE IN DER PRIMARSTUFE-EIN VERGESSENER BEREICH = LA GEOGRAPHIE DANS L'ENSEIGNEMENT PRIMAIRE UN DOMAINE OUBLIEBESCH HW.1973; GEOGR. RDSCH.; DTSCH.; DA. 1973; VOL. 25; NO 4; PP. 149-150; ABS. ANGL.; BIBL. 26REF.Article

DISCUSSION STRATEGIES AND LEARNING SCIENCE PRINCIPLES = LES STRATEGIES DE DISCUSSION ET LES PRINCIPES DE L'APPRENTISSAGE DE LA SCIENCENELSON MA.1973; J. RES. SCI. TEACHG; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 10; NO 1; PP. 25-38; BIBL. 14 REF.Article

TEACHING SPELLING = L'ENSEIGNEMENT DE L'ORTHOGRAPHESMITH HA.1975; BRIT. J. EDUC. PSYCHOL.; G.B.; DA. 1975; VOL. 45; NO 1; PP. 68-72; BIBL. 19REF.Article

DOPO L'ABOLIZIONE DELLE CLASSI DIFFERENZIALI IN UNA SCUOLA ELEMENTARE: PRIME REAZIONI INTERNE E SOLUZIONI PROPOSTE. = A PROPOS DE L'ABOLITION DES DIVISIONS EN CLASSES A L'ECOLE ELEMENTAIRE: PREMIERES REACTIONS INTERNES ET PROPOSITION DE SOLUTIONSBAROLO E; TARANTOLA L.1975; NEUROPSICHIATR. INFANT.; ITAL.; DA. 1975; NO 172-173; PP. 751-756; BIBL. 8 REF.Article

ACQUISITION DU VOCABULAIRE. CONDITIONS D'APPRENTISSAGE AU NIVEAU DU CYCLE PRIMAIREGIROLAMI BOULINIER A.1973; PARIS; DELACHAUX & NIESTLE; DA. 1973; PP. 1-91; BIBL. 3P.Book Chapter

AUDITORY RECOGNITION CUES IN THE PRIMARY GRADES = LES INDICES DE RECONNAISSANCE AUDITIVE DANS L'ENSEIGNEMENT PRIMAIREKUENNE JB; WILLIAMS J.1973; J. EDUC. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 64; NO 2; PP. 241-246; BIBL. 17REF.Article

DIFFERENTIAL EFFECTS OF STREAMING ON PRIMARY SCHOOL ATTAINMENT = LES EFFETS DIFFERENTIELS DE LA REPARTITION SUR LA REUSSITE DANS LE PRIMAIRELEVY P; TUCKER J.1972; BRIT. J. EDUC. PSYCHOL.; G.B.; DA. 1972; VOL. 42; NO 1; PP. 75-79; BIBL. 12REF.Article

A MODEL FOR EXPLAINING LEARNING PROBLEMS IN YOUNG CHILDREN.MERENDA PF.1976; PSYCHOL. REP.; U.S.A.; DA. 1976; VOL. 38; NO 2; PP. 522; BIBL. 1 REF.Article

DISTRACTIBILITY AND HYPERSENSITIVITY. TWO BEHAVIOR FACTORS IN ELEMENTARY SCHOOL CHILDREN. = DISTRACTIBILITE ET HYPERSENSIBILITE. DEUX FACTEURS DE COMPORTEMENT CHEZ LES ENFANTS D'ECOLE PRIMAIREVICTOR JB; HALVERSON CF JR.1975; J. ABNORM. CHILD PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1975; VOL. 3; NO 1; PP. 83-94; BIBL. 1 P.Article

ETAT DE SANTE DES ENFANTS DES ECOLES ELEMENTAIRES ET LEUR PROGRES SCOLAIREZDUNKIEWICZ L.1972; ROCZ. PANSTW. ZAKL. HIG.; POLSKA; DA. 1972; VOL. 23; NO 6; PP. 673-683; ABS. RUSSE ANGL.; BIBL. 11 REF.Article

PROBLEMES DE L'ECOLE PRIMAIRE A EFFECTIF REDUITPYSHKALO AM; SUVOROVA GF.1972; SOVETSK. PEDAG.; S.S.S.R.; DA. 1972; VOL. 36; NO 9; PP. 14-21Article

PROGRES DE L'INSTRUCTION PUBLIQUE ET DE LA PEDAGOGIE EN MOLDAVIEKERDIVARENKO VA.1972; SOVETSK. PEDAGOG.; S.S.S.R.; DA. 1972; VOL. 36; NO 11; PP. 31-35Article

A DOCENT PROGRAM IN SCIENCE FOR GIFTED ELEMENTARY PUPILS = UN PROGRAMME DE MAITRE EN SCIENCE POUR LES ELEVES DOUES DE L'ECOLE PRIMAIRERYDER VP.1972; EXCEPT. CHILD.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 38; NO 8; PP. 629-631Article

CHILDREN'S EXPERIENCE OF READING AND NOTIONS OF UNITS IN LANGUAGE = L'EXPERIENCE DE LA LECTURE CHEZ LES ENFANTS ET LES NOTIONS D'UNITE DE LANGAGEFRANCIS H.1973; BRIT. J. EDUC. PSYCHOL.; G.B.; DA. 1973; VOL. 43; NO 1; PP. 17-23; BIBL. 8 REF.Article

DEVELOPMENT OF TWO LETTER-SOUND PATTERNS IN GRADES ONE THROUGH THREE = LE DEVELOPPEMENT DE MODELES DE SONS A 2LETTRES DU 1ER AU 3EME GRADEVENEZKY RL; JOHNSON D.1973; J. EDUC. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 64; NO 1; PP. 109-115; BIBL. 4REF.Article

GRUNDSCHUELER ARBEITEN MIT DEM GLOBUS. GRUNDLAGEN UND ERFAHRUNGEN VON UNTERRICHTSVERSUCHEN MIT GRUNDSCHUELERN = DES ELEVES DE L'ENSEIGNEMENT PRIMAIRE APPRENNENT AVEC LE GLOBE TERRESTRESANDROCK A; DAHM C.1973; GEOGR. RDSCH.; DTSCH.; DA. 1973; VOL. 25; NO 4; PP. 151-155; ABS. ANGL.; BIBL. 9REF.Article

CONTEXT CLUES: SHOULD WE TEACH CHILDREN TO USE A CLASSIFICATION SYSTEM IN READING.ASKOV EN; KAMM K.1976; J. EDUC. RES.; U.S.A.; DA. 1976; VOL. 69; NO 9; PP. 341-344; BIBL. 12 REF.Article

NOTE ON COMBINED AND SEPARATE EFFECTS OF TOKEN REINFORCEMENT AND RESPONSE COST ON COMPLETING ASSIGNMENTSMCLAUGHLIN TF; MALABY JE.1974; PSYCHOL. REP.; U.S.A.; DA. 1974; VOL. 35; NO 3; PP. 1132; BIBL. 3REF.Article

MULTIDIMENSIONAL SCALE ANALYSIS OF ELEMENTARY TEACHERS' IMPRESSIONS OF SELECTED SOCIAL REINFORCERS = ANALYSE PAR L'ECHELLE MULTIDIMENSIONNELLE DES IMPRESSIONS DES INSTITUTEURS D'UNE SELECTION D'AGENTS DE RENFORCEMENT SOCIALLANGHORNE JE JR; STONE LA; COLES GJ et al.1973; PERCEPT. MOTOR SKILLS; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 36; NO 1; PP. 291-297; BIBL. 17REF.Article

EVALUATING A TUTORING PROGRAM = EVALUATION D'UN PROGRAMME D'INSTRUCTIONERICKSON MR; CROMACK T.1972; J. EXPER. EDUC.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 41; NO 2; PP. 27-31; BIBL. 11REF.Article

L'ENSEIGNEMENT. I. L'ECOLE PRIMAIRE.1976; RECHERCHES; FR.; DA. 1976; NO 23; PP. 1-205; BIBL. DISSEM.Serial Issue

DEMONSTRATION AND LECTURE IN INFORMATION TRANSMISSION: A FIELD EXPERIMENTWHITE GM; ROSENTHAL TL.1974; J. EXPER. EDUC.; U.S.A.; DA. 1974; VOL. 43; NO 2; PP. 90-96; BIBL. 6REF.Article

BEGRIJPEND LEZEN: ONDERZOEK EN ONDERWIJS = LECTURE COMPREHENSIVE: ENQUETE ET ENSEIGNEMENTBOL E.1974; NEDERL. T. PSYCHOL.; NEDERL.; DA. 1974; VOL. 29; NO 9; PP. 673-683; BIBL. 1P.Article

  • Page / 176