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ROTULES LISSES POUR ESSIEUX AUTO-DIRECTEURS DE CAMIONSBAUCHIERO F.1979; REV. ROUL.; FRA; DA. 1979; NO 199; PP. 8-9Article
Alternative methods of traffic characterization in flexible pavement designCOLLOP, A. C.Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers. Part D, Journal of automobile engineering. 2001, Vol 215, Num 1, pp 141-156, issn 0954-4070Article
REDUZIERUNG DES TRANSPORTAUFWANDES DURCH LASTERHOEHENDE MASSNAHMEN = REDUCTION DU COUT DU TRANSPORT PAR DES MESURES D'AUGMENTATION DES CHARGES TRANSPORTEESWENGLER H; PREISIGKE H.1981; EISENBAHNPRAXIS; ISSN 0013-2780; DDR; DA. 1981; VOL. 25; NO 5; PP. 217Article
Low speed off tracking of multiple-axle road vehiclesMIKULCIK, E. C; JENSEN, L. G.SAE transactions. 1990, Vol 99, Num 2, pp 163-172, issn 0096-736XArticle
A simple fiber-optic vehicle axle detector for roadwaysDONLAGIC, Denis; HANC, Marjan.IEEE transactions on vehicular technology. 2003, Vol 52, Num 2, pp 401-405, issn 0018-9545, 5 p.Article
Steering strategies for multi-axle vehiclesBAYAR, Kerem; SAMIM UNLUSOY, Y.International journal of heavy vehicle systems (Print). 2008, Vol 15, Num 2-4, pp 208-236, issn 1744-232X, 29 p.Article
A new concept for independent wheel rear axle with twisted tubular crossbar fitted on our PSA/FIAT monospace = La nouvelle conception d'essieu arrière tubulaire, à roues indépendantes, appliquée au monospace PSA/FIATSTETTMEIER, D; VILAIN, C; DIEULIN, M. A et al.Ingénieurs de l'automobile (Paris). 1995, Num 699, pp 71-74, issn 0020-1200Conference Paper
Handling benefits of steering a third axleWILLIAMS, D. E.Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers. Part D, Journal of automobile engineering. 2010, Vol 224, Num 12, pp 1501-1511, issn 0954-4070, 11 p.Article
Entwicklungsablauf und Anforderungen für Hypoidöle in Hinterachsgetrieben (HAG) = Development procedure and demands on lubricating oils for hypoid rear axle final drivesBÖNISCH, H.-J; HALL, W; BRANDHOFF, H et al.Tribologie und Schmierungstechnik. 1994, Vol 41, Num 6, pp 350-356, issn 0724-3472, 6 p.Article
Visualization techniques for the study of ultrasonic wave propagation in the railway industry = Verfahren zum Sichtbarmachen der Ultraschallausbreitung in der EisenbahnindustrieHALL, K.G.Materials evaluation. 1984, Vol 42, Num 7, issn 0025-5327, 922-929, 933Article
Höhere Radsatzlasten und höhere Geschwindigkeiten im Schienengüterverkehr = Mousses par essieu et vitesses plus élevées en trafic ferroviaire marchandises = Higher wheelset loading and higher speeds in rail freightLINDNER, H.-R.ETR. Eisenbahntechnische Rundschau. 1985, Vol 34, Num 7-8, pp 521-529, issn 0013-2845Article
L'avenir des trains AR : Essieu souple ou multi-bras ? = The future of back axle : compliant or multiarm axle ?LANDREAU, T.Ingénieurs de l'automobile (Paris). 1999, Num 733, pp 78-81, issn 0020-1200Conference Paper
ESSIEU DE LOCOTRACTEUR (RUPTURE PAR FATIGUE) = FATIGUE FAILURE OF ON AXLE OF SWITCHER LOCOMOTIVE1982; ; FRA; PARIS: IIS; DA. 1982; 6 P.; 30 CM; LOC. ISMiscellaneous
NEW PRODUCTION PROCESS OF RAILWAY AXLE AND IMPROVEMENT OF QUALITYSHEVCHENKO AA; KOVALENKO YU E; IVANOV YU N et al.1981; METALLURG; SUN; DA. 1981-08; VOL. 26; NO 8; PP. 32-34Article
DESIGNING A HEAVY-DUTY FWD AXLE.1977; AUTOMOT. ENGNG; U.S.A.; DA. 1977; VOL. 85; NO 9; PP. 28-32Article
TEMPERATURUEBERWACHUNG DER RADSATZROLLENLAGER AN WAGEN DER DEUTSCHEN BUNDESBAHN. = SURVEILLANCE DE LA TEMPERATURE DES BOITES A ROULEAUX DES ESSIEUX MONTES DE VEHICULES FERROVIAIRES DU CHEMIN DE FER FEDERAL ALLEMANDBERTRAND E; HOHNSTADT K.1977; E.T.R.; DTSCH.; DA. 1977; VOL. 26; NO 1-2; PP. 81-88; ABS. ANGL. FR. ESP.; BIBL. 4 REF.Article
BEITRAG ZU GEOMETRIE UND BEGRIFFSBESTIMMUNG VON STARRACHSEN UND STARRACHSAEHNLICHEN RADAUFHAENGUNGEN. = CONTRIBUTION A L'ETUDE DE LA GEOMETRIE ET DE LA CONCEPTION DES ESSIEUX RIGIDES ET DE LEUR SUSPENSIONKOESSLER P.1976; AUTOM.-TECH. Z.; DTSCH.; DA. 1976; VOL. 78; NO 6; PP. 253-256; ABS. ANGL.; BIBL. 3 REF.Article
WAGENSRADSATZ-UNTERHALTUNG. WOHER-WOHIN. = L'ENTRETIEN DES ESSIEUX MONTES. LE PASSE ET L'AVENIRBORNEMANN K.1976; ARCH. EISENBAHNTECH.; DTSCH.; DA. 1976; NO 31; PP. 82-100; ABS. ANGL. FR. ESP.; BIBL. 47 REF.Article
CES CASSURES EN QUESTION = CASES OF FAILURESWAECKERLE R; DE LEIRIS H.1979; ARTS ET METIERS; FRA; DA. 1979; NO 6; PP. 30-31; LOC. ISArticle
SUR LA QUESTION DE L'EFFET D'UN USINAGE AVEC OUTIL TOURNANT SUR LA QUALITE DES EMMANCHEMENTS A LA PRESSEYASHCHERITSYN PI; PLOTNIKOV VA; BORISENKO AV et al.1978; VESCI AKAD. NAVUK B.S.S.R., FIZ.-TEKH. NAVUK; BYS; DA. 1978; NO 3; PP. 44-47; ABS. ENG; BIBL. 3 REF.Article
INFLUENCE OF AXLE LOAD, TRACK GAGE, AND WHEEL PROFILE ON RAIL-VEHICLE HUNTING.HANNEBRINK DN; LEE HSH; WEINSTOCK H et al.1977; J. ENGNG INDUSTRY; U.S.A.; DA. 1977; VOL. 99; NO 1; PP. 186-195; BIBL. 13 REF.Article
EINE NEUE METHODE ZUR ERFASSUNG DER DYNAMISCHEN SPURSPIELMESSGROESSEN AN SCHIENENFAHRZEUGEN (RADSTELLUNGSMESSUNG). = UNE NOUVELLE METHODE POUR OBTENIR LES GRANDEURS NECESSAIRES A LA MESURE DYNAMIQUE DU JEU DANS L'ECARTEMENT DES VEHICULES FERROVIAIRESJENZER R.1977; Z. EISENBAHNWES. VERK.-TECH. GLASERS ANN.; DTSCH.; DA. 1977; VOL. 101; NO 8-9; PP. 391-394; ABS. ANGL. FR. ESP.Article
ZUM PROBLEM DER AUSWAHL DES RADDURCHMESSERS VON EISENBAHNFAHRZEUG-RADSAETZEN. = PROBLEME DU CHOIX DU DIAMETRE DES ROUES DES ESSIEUX MONTES DE VEHICULES FERROVIAIRESIWANOW WN; ROSE H.1975; WISSENSCH. Z. HOCHSCH. VERK.-WES. "FRIEDRICH LIST" DRESDEN; DTSCH.; DA. 1975; VOL. 22; NO 2; PP. 311-323; BIBL. 7 REF.Article
A three-dimensional kinematic model for compound crank axle suspension mechanismMANTARAS, D. A; LUQUE, P; VERA, C et al.Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers. Part D, Journal of automobile engineering. 2003, Vol 217, Num 2, pp 115-123, issn 0954-4070, 9 p.Article
STABILITE DES ESSIEUX FERROVIAIRES A GEOMETRIE DE CONTACT NON LINEAIREBOUTABBA SMAIL.1981; ; FRA; DA. 1981; 154 P.; 30 CM; BIBL. 60 REF.; TH. DOCT.-ING./PARIS 6/1981Thesis