Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Export

Selection :

Permanent link
http://pascal-francis.inist.fr/vibad/index.php?action=getRecordDetail&idt=16277974

How does distance education compare with classroom instruction? A meta-analysis of the empirical literature

Other title
Comparer l'enseignement à distance avec l'enseignement traditionnel. Une méta-analyse des recherches empiriques menées (fr)
Author
BERNARD, Robert M1 ; ABRAMI, Philip C1 ; YIPING LOU2 ; BOROKHOVSKI, Evgueni1 ; WADE, Anne1 ; WOZNEY, Lori1 ; WALLET, Peter Andrew1 ; FISET, Manon1 ; BINRU HUANG2
[1] Concordia University, United States
[2] Louisiana State University, United States
Source

Review of educational research. 2004, Vol 74, Num 3, pp 379-439, 61 p ; ref : 15 p.3/4

CODEN
REDRAB
ISSN
0034-6543
Scientific domain
Education
Publisher
American Educational Research Association, Washington, DC
Publication country
United States
Document type
Article
Language
English
Keyword (fr)
Analyse comparative Enseignement traditionnel Enseignement à distance Etude Méta-analyse Méthode de recherche Méthode pédagogique Méthodologie
Keyword (en)
Comparative analysis Conventional Education Distance Study Study Metaanalysis Research Method Teaching method Methodology
Classification
Francis
520 Educational sciences / 520-229 Teaching aids / 520-234 Distance teaching

Discipline
Sciences of education
Origin
Inist-CNRS
Database
FRANCIS
INIST identifier
16277974

Sauf mention contraire ci-dessus, le contenu de cette notice bibliographique peut être utilisé dans le cadre d’une licence CC BY 4.0 Inist-CNRS / Unless otherwise stated above, the content of this bibliographic record may be used under a CC BY 4.0 licence by Inist-CNRS / A menos que se haya señalado antes, el contenido de este registro bibliográfico puede ser utilizado al amparo de una licencia CC BY 4.0 Inist-CNRS

Access to the document

Searching the Web