Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Export

Selection :

Permanent link
http://pascal-francis.inist.fr/vibad/index.php?action=getRecordDetail&idt=16556107

Les élèves et les itinéraires de découverte. Entre temps extraordinaire et postures moins ordinaires

Other title
Pupils and « Roads-to-Discovery » workshops between « extraordinary » moments and less ordinary approaches (en)
Author
MAGNERON, Nathalie1 2 ; LEBEAUME, Joël2
[1] IUFM Orléans-Tours, France
[2] UMR STEF ENS Cachan - INRP, France
Issue title
Nouveaux dispositifs, nouvelles rencontres avec les connaissances = New teaching methods for new ways of learning (en)
Author (monograph)
LARCHER, Claudine (Editor)1 ; CRINDAL, Alain (Editor)1
[1] UMR STEF ENS Cachan - INRP, France
Source

Aster. 2004, Num 39, pp 153-172, 20 p ; 202, 206, 210 [23 p.] ; ref : 13 ref

ISSN
0297-9373
Scientific domain
Education
Publisher
Institut national de recherche pédagogique, Paris
Publication country
France
Document type
Article
Language
French
Keyword (fr)
Méthode de travail Méthode pédagogique Psychologie cognitive Secondaire premier cycle Temps scolaire Texte France
Keyword (en)
Study Method Teaching method Cognitive psychology Lower Secondary School Time Text France
Classification
Francis
520 Educational sciences / 520-192 Teaching methods / 520-197 Curriculum subjects: programmes and methods / 520-223A Working methods

Discipline
Sciences of education
Origin
Inist-CNRS
Database
FRANCIS
INIST identifier
16556107

Sauf mention contraire ci-dessus, le contenu de cette notice bibliographique peut être utilisé dans le cadre d’une licence CC BY 4.0 Inist-CNRS / Unless otherwise stated above, the content of this bibliographic record may be used under a CC BY 4.0 licence by Inist-CNRS / A menos que se haya señalado antes, el contenido de este registro bibliográfico puede ser utilizado al amparo de una licencia CC BY 4.0 Inist-CNRS

Access to the document

Searching the Web