Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Export

Selection :

Permanent link
http://pascal-francis.inist.fr/vibad/index.php?action=getRecordDetail&idt=16988845

Enabling, facilitating, and inhibiting effects of animations in multimedia learning : Why reduction of cognitive load can have negative results on learning

Other title
Favoriser, faciliter et contrôler les effets des animations dans l'apprentissage multimédia : pourquoi la réduction du travail cognitif peut avoir un impact négatif sur l'apprentissage (fr)
Author
SCHNOTZ, Wolfgang1 ; RASCH, Thorsten1
[1] University of Koblenz-Landau, Germany
Issue title
Research on Cognitive Load Theory and Its Design Implications for E-Learning = Recherche sur la théorie du travail cognitif et ses implications en matière d'innovation dans le contexte de l'apprentissage en ligne (fr)
Author (monograph)
VAN MERRIëNBOER, Jeroen J. G (Author of introductory parts)1 ; AYRES, Paul (Author of introductory parts)2
[1] Open University of the Netherlands, Educational Technology Expertise Center, P.O. Box 2960, 6401 DL Heerlen, Netherlands
[2] School of Education at the University of New South Wales, Australia
Source

Educational technology research and development. 2005, Vol 53, Num 3, pp 47-58, 12 p ; ref : 20 ref

CODEN
ETRDE5
ISSN
1042-1629
Scientific domain
Education
Publisher
Springer, Heidelberg
Publication country
Germany
Document type
Article
Language
English
Keyword (fr)
Animation Compréhension Enseignement multi-media Environnement Interactif d'Apprentissage Par Ordinateur (EIAO) Psychologie cognitive Texte Théorie de l'apprentissage
Keyword (en)
Recreation Leadership Comprehension Multi-Media Instruction Computer-based interactive learning environment Cognitive psychology Text Learning Theory
Classification
Francis
520 Educational sciences / 520-229 Teaching aids / 520-234 Distance teaching

Discipline
Sciences of education
Origin
Inist-CNRS
Database
FRANCIS
INIST identifier
16988845

Sauf mention contraire ci-dessus, le contenu de cette notice bibliographique peut être utilisé dans le cadre d’une licence CC BY 4.0 Inist-CNRS / Unless otherwise stated above, the content of this bibliographic record may be used under a CC BY 4.0 licence by Inist-CNRS / A menos que se haya señalado antes, el contenido de este registro bibliográfico puede ser utilizado al amparo de una licencia CC BY 4.0 Inist-CNRS

Access to the document

Searching the Web