Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Export

Selection :

Permanent link
http://pascal-francis.inist.fr/vibad/index.php?action=getRecordDetail&idt=17647331

(In)fidelity : What the resistance of new teachers reveals about professional principles and prescriptive educational policies

Other title
(In)fidélité : ce que la résistance des nouveaux enseignants révèle à propos des principes professionnels et des politiques éducatives normatives (fr)
Author
ACHINSTEIN, Betty1 ; OGAWA, Rodney T1
[1] University of California, Santa Cruz, United States
Source

Harvard educational review. 2006, Vol 76, Num 1, pp 30-63, 34 p ; ref : 2 p.3/4

CODEN
HVERAP
ISSN
0017-8055
Scientific domain
Education
Publisher
Harvard University, Cambridge, MA
Publication country
United States
Document type
Article
Language
English
Keyword (fr)
Enseignant Etude de cas Expérience professionnelle Formation Politique de l'éducation Etats-Unis
Keyword (en)
Teacher Case Study Work Experience Training Educational Policy USA
Classification
Francis
520 Educational sciences / 520-237 Educational personnel / 520-238 Teachers / 520-241 Methods

Discipline
Sciences of education
Origin
Inist-CNRS
Database
FRANCIS
INIST identifier
17647331

Sauf mention contraire ci-dessus, le contenu de cette notice bibliographique peut être utilisé dans le cadre d’une licence CC BY 4.0 Inist-CNRS / Unless otherwise stated above, the content of this bibliographic record may be used under a CC BY 4.0 licence by Inist-CNRS / A menos que se haya señalado antes, el contenido de este registro bibliográfico puede ser utilizado al amparo de una licencia CC BY 4.0 Inist-CNRS

Access to the document

Searching the Web