Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Export

Selection :

Permanent link
http://pascal-francis.inist.fr/vibad/index.php?action=getRecordDetail&idt=1978390

L'accès à la troisième personne plénière : : l'exemple des croyances modulaires : Le développement d'une théorie de l'esprit

Other title
The full understanding of third-person : the example of modular beliefs (en)
Author
BRADMETZ, J1
[1] Université de Franche-Comté, 30, rue Mégevand, 25000 Besançon, France
Issue title
Comment l'esprit vient aux enfants = How mind comes to children (en)
Author (monograph)
MELOT, Anne-Marie (Editor)1 ; NADEL, Jacqueline (Editor)2
[1] Laboratoire Cognition et communication, CNRS, Paris V et EPHE, 46, rue Saint-Jacques, 75005 Paris, France
[2] LPBD, EPHE, Unité CNRS Cognition & Communication, 41, Rue Gay Lussac, 75005 Paris, France
Source

Enfance. 1999, Num 3, pp 258-266 ; ref : 20 ref

CODEN
ENFAAQ
ISSN
0013-7545
Scientific domain
Pediatrics; Psychology, psychopathology, psychiatry
Publisher
Presses universitaires de France, Evry
Publication country
France
Document type
Article
Language
French
Keyword (fr)
Age préscolaire Age scolaire Age Attribution Cognition Croyance Développement cognitif Enfant Métacognition Théorie esprit Homme
Keyword (en)
Preschool age School age Age Attribution Cognition Belief Cognitive development Child Metacognition Theory of mind Human
Keyword (es)
Edad preescolar Edad escolar Edad Atribución Cognición Creencia Desarrolo cognitivo Niño Metacognición Teoria espíritu Hombre
Classification
Pascal
002 Biological and medical sciences / 002A Fundamental and applied biological sciences. Psychology / 002A26 Psychology. Psychophysiology / 002A26J Developmental psychology / 002A26J03 Child development / 002A26J03B Child

Francis
770 Psychology. Psychoanalysis. Psychiatry / 770-B Psychology. Psychophysiology

Discipline
Psychology. Ethology
Origin
Inist-CNRS
Database
FRANCIS ; PASCAL
INIST identifier
1978390

Sauf mention contraire ci-dessus, le contenu de cette notice bibliographique peut être utilisé dans le cadre d’une licence CC BY 4.0 Inist-CNRS / Unless otherwise stated above, the content of this bibliographic record may be used under a CC BY 4.0 licence by Inist-CNRS / A menos que se haya señalado antes, el contenido de este registro bibliográfico puede ser utilizado al amparo de una licencia CC BY 4.0 Inist-CNRS

Searching the Web