Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Export

Selection :

Permanent link
http://pascal-francis.inist.fr/vibad/index.php?action=getRecordDetail&idt=22002555

Translating meaning as cognitive socio-cultural systems. A conceptual approach to the translation of plurilingualism in postcolonial literary discourse in Portuguese

Other title
Traduire le sens comme des systèmes socio-culturels cognitifs. Une approche conceptuelle de la traduction du plurilinguisme dans le discours littéraire postcolonial en portugais (fr)
Author
HERNANDEZ, Rebeca1
[1] Universidad de Salamanca, Spain
Issue title
Looking for Meaning: Methodological Issues in Translation Studies = En quête de sens: Enjeux méthodologiques reliés à des études de traduction (fr)
Author (monograph)
VANDEPITTE, Sonia (Editor)1
[1] University College Ghent - Ghent University, Ghent, Belgium
Source

Linguistica antverpiensia. 2008, Vol 7, pp 135-148, 14 p ; ref : 3/4 p

ISSN
0304-2294
Scientific domain
Linguistics
Publisher
Hoger Instituut voor Vertalers en Tolken, Antwerpen
Publication country
Belgium
Document type
Article
Language
English
Keyword (fr)
Anglais Langue cible Cognition Culture Interprétation sémantique Langue africaine Portugais Représentation mentale Signification Traduction Plurilinguisme
Keyword (en)
English as target language Cognition Culture Semantic interpretation African Language Portuguese Mental representation Meaning Translation Plurilingualism
Classification
Francis
524 Linguistics / 524-68 Applied linguistics / 524-75 Translation / 524-76 Human translation

Discipline
Linguistics
Origin
Inist-CNRS
Database
FRANCIS
INIST identifier
22002555

Sauf mention contraire ci-dessus, le contenu de cette notice bibliographique peut être utilisé dans le cadre d’une licence CC BY 4.0 Inist-CNRS / Unless otherwise stated above, the content of this bibliographic record may be used under a CC BY 4.0 licence by Inist-CNRS / A menos que se haya señalado antes, el contenido de este registro bibliográfico puede ser utilizado al amparo de una licencia CC BY 4.0 Inist-CNRS

Searching the Web