Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Export

Selection :

Permanent link
http://pascal-francis.inist.fr/vibad/index.php?action=getRecordDetail&idt=27499638

Persistente schulische Segregation oder Wandel zur inklusiven Bildung? Die Bedeutung der UN-Behindertenrechtskonvention für Reformprozesse in den deutschen Bundesländern

Other title
Persistent School Segregation or Change Toward Inclusive Education? The Impact of the Convention on the Rights of People with Disabilities on Reform Processes in Germany's Bundesländer (en)
Ségrégation scolaire persistance ou changement vers une éducation inclusive? La portée de la Convention relative aux droits des personnes handicapées dans le processus de réforme des Länder en Allemagne (fr)
Author
MILENA BLANCK, Jonna1 ; EDELSTEIN, Benjamin1 ; POWE, Justin J. W2
[1] Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung (WZB), 10785 Berlin, Germany
[2] Université du Luxembourg, 7220 Walferdange, Luxembourg
Issue title
Change and Reforms in Educational Systems and Organizations = Wandel und Reformen in Bildungssystemen und Bildungsorganisationen (de) = Changement et réformes dans les systèmes et organisations de la formation (fr)
Author (monograph)
LEEMANN, Regula Julia (Editor)1 ; IMDORF, Christian (Editor)2 ; GONON, Philipp (Editor)3 ; ROSENMUND, Moritz (Editor)4
[1] Pädagogische Hochschule, Fachhochschule Nordwestschweiz, 4058 Basel, Switzerland
[2] Seminar für Soziologie, Universität Basel, 4051 Basel, Switzerland
[3] Institute für Erziehungswissenschaft, Universität Zürich, 8006 Zürich, Switzerland
[4] Pädagogische Hochschule Zürich, 8090 Zürich, Switzerland
Source

Schweizerische Zeitschrift für Soziologie. = Revue suisse de sociologieSwiss journal of sociology. 2013, Vol 39, Num 2 ; 267-292, 430, 434 [28 p.] ; ref : 2 p

ISSN
0379-3664
Scientific domain
Cognition; Sociology
Publisher
Seismo, Zürich
Publication country
Switzerland
Document type
Article
Language
German
Keyword (fr)
Changement éducatif Différence régionale Education spécialisée Handicapé Inclusion Réforme scolaire Système éducatif Droits des personnes handicapées Education inclusive Allemagne
Keyword (en)
Educational change Regional difference Special Education Handicapped Embeddedness Educational Reform Educational System Germany
Classification
Francis
521 Sociology / 521-34 Sociology of education. Educational systems. Lifelong education

Discipline
Sociology
Origin
Inist-CNRS
Database
FRANCIS
INIST identifier
27499638

Sauf mention contraire ci-dessus, le contenu de cette notice bibliographique peut être utilisé dans le cadre d’une licence CC BY 4.0 Inist-CNRS / Unless otherwise stated above, the content of this bibliographic record may be used under a CC BY 4.0 licence by Inist-CNRS / A menos que se haya señalado antes, el contenido de este registro bibliográfico puede ser utilizado al amparo de una licencia CC BY 4.0 Inist-CNRS

Searching the Web