Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Export

Selection :

Permanent link
http://pascal-francis.inist.fr/vibad/index.php?action=getRecordDetail&idt=2866512

L'école, les enfants de l'immigration et des minorités ethniques : Une revue de la littérature française, américaine et britannique

Other title
The school and the children of immigrants: a review of the french, american and british literature (en)
Author
PAYET, J.-P; VAN ZANTEN, A
Issue title
L'école et la question de l'immigration
Author (monograph)
PAYET, Jean-Paul (Author of introductory parts)1 ; VAN ZANTEN, Agnès (Author of introductory parts)2
[1] Groupe de Recherche sur la Socialisation, Université Lumière Lyon 2, France
[2] Laboratoire de sociologie de l'éducation, CNRS - Université Paris V, France
Source

Revue française de pédagogie. 1996, Num 117, pp 87-88

ISSN
0556-7807
Scientific domain
Education
Publisher
Institut national de recherche pédagogique, Paris
Publication country
France
Document type
Article
Language
French
Keyword (fr)
Analyse comparative Enfant Immigrant Intégration sociale Minorité ethnique Relation culturelle Scolarisation Sociologie de l'éducation Système éducatif Etats-Unis France Grande-Bretagne
Keyword (en)
Comparative analysis Child Immigrant Social Integration Ethnic Minority Cultural Relation Educational Provision Sociology of Education Educational System USA France Great Britain
Classification
Francis
520 Educational sciences / 520-325 Sociology of education / 520-327 Sociology of culture / 520-330 Cultural policy, democratization

Discipline
Sciences of education
Origin
Inist-CNRS
Database
FRANCIS
INIST identifier
2866512

Sauf mention contraire ci-dessus, le contenu de cette notice bibliographique peut être utilisé dans le cadre d’une licence CC BY 4.0 Inist-CNRS / Unless otherwise stated above, the content of this bibliographic record may be used under a CC BY 4.0 licence by Inist-CNRS / A menos que se haya señalado antes, el contenido de este registro bibliográfico puede ser utilizado al amparo de una licencia CC BY 4.0 Inist-CNRS

Searching the Web