cc.\*:("520-121")
Results 1 to 25 of 148
Selection :
Parental vigilance and the discursive construction of local school policy = Vigilance parentale et construction discursive des politiques scolaires localesFOSTER, Leanne.Alberta journal of educational research. 2004, Vol 50, Num 2, pp 151-168, issn 0002-4805, 18 p.Article
Des écoles plus ouvertes ä l'implication des parents ? Le point de vue des directeurs d'établissement au Québec = Would school become more pervious to parents' commitment? The point of view of Quebec school directorsDE SAEDELEER, Sylvie; BRASSARD, André; BRUNET, Luc et al.Revue française de pédagogie. 2004, Num 147, pp 69-77, issn 0556-7807, 9 p., 156 [10 p.]Article
Impact d'une stratégie d'intégration des TIC sur le sentiment d'autoefficacité d'enseignants du primaire et leur processus d'adoption d'une innovation = The impact of an integration strategy of ICT on primary teachers' self-efficacy feeling and their adoption process of this innovationDEAUDELIN, Colette; DUSSAULT, Marc; BRODEUR, Monique et al.Revue des sciences de l'éducation. 2002, Vol 28, Num 2, pp 391-410, issn 0318-479XArticle
Interaction between preservice teachers and school social work interns in an urban school setting = L'interaction entre les enseignants en formation et les travailleurs sociaux stagiaires en milieu scolaire dans un environnement urbainKRANSDORF, Martha; DOSTER, Brenda; ALVAREZ, Antonio et al.Urban education (Beverly Hills, Calif.). 2002, Vol 37, Num 4, pp 497-532, issn 0042-0859Article
The city migrant dilemma: Building community at high-mobility urban schools = Le dilemme des écoliers-nomades : bâtir une communauté dans les écoles urbaines dont les effectifs changentNAKAGAWA, Kathryn; STAFFORD, Mary E; FISHER, Teresa A et al.Urban education (Beverly Hills, Calif.). 2002, Vol 37, Num 1, pp 96-125, issn 0042-0859Article
Fostering elementary teachers' research on their science teaching practices = Favoriser la recherche des enseignants de l'élémentaire dans leur pratique de l'enseignement des sciencesVAN ZEE, E. H.Journal of teacher education. 1998, Vol 49, Num 4, pp 245-254, issn 0022-4871Article
Successful mainstreaming in elementary sciences classes: a qualitative study of three reputational cases = Intégration scolaire réussie d'enfants à risques dans l'enseignement primaireSCRUGGS, T. E; MASTROPIERI, M. A.American educational research journal. 1994, Vol 31, Num 4, pp 785-811, issn 0002-8312Article
An Adaptive Model for Individualizing Young Children's Learning in School and at HomeLEHANE S; GOLDMAN R.Elementary (The) School Journal. 1976, Vol 76, Num 6, pp 373-380Article
Access to Higher Education in the Federal Republic of Germany and the United StatesBURN B. B.Revue Internationale de Pédagogie. 1976, Vol 22, Num 2, pp 193-201Article
The Open University: sa politique, son fonctionnement, ses premiers développementsMAMBOUR J.1975, 116 p.Book
LA DIVERSIFICATION DE L'ENSEIGNEMENT TERTIAIRECRAUSAZ R.1974Book
FORSCHUNGSMETHODEN DER HOCHSCHULDIDAKTIK, INTERNATIONAL? METHODES DE RECHERCHE D'UNE DIDACTIQUE DES ETABLISSEMENTS D'ENSEIGNEMENT SUPERIEUR INTERNATIONAL?HUBER L.DEUTSCHE (DIE) UNIVERSITATSZEITUNG VEREINIGT MIT HOCHSCHUL-DIENST. 1974, Num 2, pp 55-56Article
Conférence sur les structures futures de l'enseignement post-secondaire. La structure des études et la place de la recherche dans l'enseignement supérieur de masseWEINGART P.1973Book
AN ALGORITHMIC PRESCRIPTION FOR A COLLECTIVE DECISION PROCESSDYCK W; MAES S.SCIENTIA PAEDAGOGICA EXPERIMENTALIS. 1973, Vol 10, Num 2, pp 139-160Article
ENSEIGNEMENT SUPERIEUR ET RECHERCHEBULLETIN D'INFORMATION. CONSEIL DE L'EUROPE. 1973, Num 2, pp 1-9Article
NOUVEAUX TYPES DE PROGRAMMES ET DE DIPLOMESHEYWOOD J.CLASSICAL PHILOLOGY. 1973, Num 23, pp 3-8Article
CHILDREN IN HARLEM'S COMMUNITY CONTROLLED SCHOOLSGUTTENTAG M.JOURNAL OF SOCIAL ISSUES. 1972, Vol 28, Num 4, pp 1-20Article
LES NOUVELLES UNIVERSITES AU ROYAUME-UNIPERKIN H. J.1969Book
Understanding instructional leadership through the mental models of three elementary school principals = Comprendre l'administration et la gestion de l'enseignement par le biais de représentations mentales de trois chefs d'établissement du primaireRUFF, William G; SHOHO, Alan R.Educational administration quarterly. 2005, Vol 41, Num 3, pp 554-577, issn 0013-161X, 24 p.Article
Working conditions in charter schools: What's the appeal for teachers? = Les conditions de travail dans les charter schools : quel est l'intérêt pour les enseignants ?MALLOY, Courtney L; WOHLSTETTER, Priscilla.Education and urban society. 2003, Vol 35, Num 2, pp 219-241, issn 0013-1245, 23 p.Article
O Brasil de Olavo Bilac e Manoel Bonfim: A construção política de uma identidade nacional através do ensino : Literatura e educação = Brazil of Olavo Bilac and Manoel Bonfim: the political construction of a national identity through teaching : Literature and educationARAGAO SANTOS, Ediogenes; MONTEIRO, Regina Maria.Pro-posições. 2002, Vol 13, Num 2, pp 21-33, issn 0103-7307, 13 p.Article
School size in Chicago elementary schools : Effects on teachers' attitudes and students' achievement = La taille des écoles élémentaires à Chicago : les effets sur l'attitude des enseignants et le progrès des élèvesLEE, Valerie E; LOEB, Susanna.American educational research journal. 2000, Vol 37, Num 1, pp 3-31, issn 0002-8312Article
Classroom practice and the National Curriculum in small rural primary schools = Les pratiques en classe et le programme officiel dans les petites écoles primaires ruralesGALTON, M; HARGREAVES, L; COMBER, C et al.British educational research journal. 1998, Vol 24, Num 1, pp 43-61, issn 0141-1926Article
Problem Structure and Performance on Two-Step Word ProblemsHOCEVAR, D; STROM, B; ZIMMER, J et al.Educational research quarterly. 1986, Vol 11, Num 2, pp 11-15, issn 0196-5042Article
The Fourth R : RetentionHOLMES, C. T.Journal of research and development in education. 1983, Vol 17, Num 1, pp 1-6, issn 0022-426XArticle