Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

cc.\*:("520-131")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 126

  • Page / 6
Export

Selection :

  • and

High school segregation and access to the University of California = Ségrégation dans le secondaire et accès à l'Université de CalifornieMARTIN, Isaac; KARABEL, Jerome; JAQUEZ, Sean W et al.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2005, Vol 19, Num 2, pp 308-330, issn 0895-9048, 23 p.Article

Dropping out of high school: The role of school organization and structure = Abandonner les études secondaires : le rôle de l'organisation et de la structure scolaireLEE, Valerie E; BURKAM, David T.American educational research journal. 2003, Vol 40, Num 2, pp 353-393, issn 0002-8312, 41 p.Article

Disciplinary challenges: How do principals address this dilemma? = Les objectifs disciplinaires des chefs d'établissement dans les écoles publiques américainesMUKURIA, Gathogo.Urban education (Beverly Hills, Calif.). 2002, Vol 37, Num 3, pp 432-452, issn 0042-0859Article

Chicago public schools and student achievement = Les écoles publiques de Chicago et le rendement des élèvesSANDER, William.Urban education (Beverly Hills, Calif.). 2001, Vol 36, Num 1, pp 27-38, issn 0042-0859Article

College success of students from three high school settings = Réussite scolaire d'étudiants provenant de trois établissements secondaires différentsSUTTON, J. P; GALLOWAY, R. S.Journal of research and development in education. 2000, Vol 33, Num 3, pp 137-146, issn 0022-426XArticle

The progressive vision of general education and the American common school ideal : implications for curriculum policy, practice, and theory = La vision progressiste de l'éducation générale et l'idéal scolaire commun américain: implications pour la politique de programmes, les pratiques et la théorieWRAGA, W. G.Journal of curriculum studies. 1999, Vol 31, Num 5, pp 523-544, issn 0022-0272Article

School Structure and its Relationship to Instructional Methods and Student Outcomes in MathematicsRAPHAEL, D; WAHLSTROM, M. W; McLEAN, L. D et al.International review of education. 1988, Vol 34, Num 1, pp 79-99, issn 0020-8566Article

Organizational Health : The Concept and Its MeasureHOY, W. K; FELDMAN, J. A.Journal of research and development in education. 1987, Vol 20, Num 4, pp 30-37, issn 0022-426XArticle

Academic Merit, Status Variables, and Students' GradesSTOCKARD, J; LANG, D; WOOD, J. W et al.Journal of research and development in education. 1985, Vol 18, Num 2, pp 12-20, issn 0022-426XArticle

Modern Progressives and the Challenge to Institutional Standardization: The Secondary SchoolsNIRENBERG, J.Peabody Journal of Education Nashville, Tenn. 1977, Vol 54, Num 3, pp 211-219Article

L'enseignement technique secondaire et l'enseignement supérieur des pays capitalistes face aux nouveaux besoins socio-économiques En russeTANGJAN S. A.Sovetskaja Pedagogika. 1976, Num 4, pp 91-101Article

SUISSE: REGAIN D'INTERET POUR LES ECOLES DU DEGRE DIPLOMENEWS LETTER. FAITS NOUVEAUX. 1974, Num 3, pp 24-25Article

PRINCIPALS: WHO'S EVALUATING THEM, WHY, AND HOW?REDFERN G. B.NAT. ASSOC. SECOND. SCH. PRINC. 1972, Vol 56, Num 364, pp 85-93Article

Inequitable opportunities: How current education systems and policies undermine the chances for student persistence and success in college = Inégalités des chances : comment les politiques et systèmes éducatifs actuels minimisent la performance et la réussite de l'étudiantVENEZIA, Andrea; KIRST, Michael W.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2005, Vol 19, Num 2, pp 283-307, issn 0895-9048, 25 p.Article

Des écoles plus ouvertes ä l'implication des parents ? Le point de vue des directeurs d'établissement au Québec = Would school become more pervious to parents' commitment? The point of view of Quebec school directorsDE SAEDELEER, Sylvie; BRASSARD, André; BRUNET, Luc et al.Revue française de pédagogie. 2004, Num 147, pp 69-77, issn 0556-7807, 9 p., 156 [10 p.]Article

Characterizing the human experience of reform in an urban middle-school context = Identifier l'expérience humaine de la réforme dans le contexte d'une école du secondaire en milieu urbainCRAIG, Cheryl J.Journal of curriculum studies. 2003, Vol 35, Num 5, pp 627-648, issn 0022-0272, 22 p.Article

What makes a comprehensive school reform model learner centered? = Qu'est-ce qui transforme un modèle de réforme du secondaire en modèle centré sur l'apprenant ?MCCOMBS, Barbara L; QUIAT, Melinda.Urban education (Beverly Hills, Calif.). 2002, Vol 37, Num 4, pp 476-496, issn 0042-0859Article

Knowledge definition, subject, and educational track level : Perceptions of secondary school teachers = Définition du savoir, sujet et niveau d'éducation : perception des enseignants du secondaireDE BRABANDER, Cornelis J.American educational research journal. 2000, Vol 37, Num 4, pp 1027-1058, issn 0002-8312Article

High school involvement in creative drama = Implication des lycées dans l'art dramatiqueYASSA, N. A.Research in drama education. 1999, Vol 4, Num 1, pp 37-49, issn 1356-9783Article

Unowned places and times : Maps and interviews about violence in high schools = Plans et interviews sur la violence dans les lycéesASTOR, R. A; MEYER, H. A; BEHRE, W. J et al.American educational research journal. 1999, Vol 36, Num 1, pp 3-42, issn 0002-8312Article

A discipline-based professional development faculty : A case for multiple-site collaborative reform in the disciplines = Une faculté de développement professionnel des matières: raisons pour une réforme commune et multiple des matièresHUDSON-ROSS, S.Journal of teacher education. 1998, Vol 49, Num 4, pp 266-275, issn 0022-4871Article

Effects of peer mediation training in junior high school on mediators' conflict resolution attitudes and abilities in high school = Les effets de la formation à la médiation des élèves-délégués au collège sur les capacités et les attitudes des médiateurs dans la résolution des conflits au lycéeJOHNSON, E. A; THOMAS, D; KROCHAK, D et al.Alberta journal of educational research. 1998, Vol 44, Num 3, pp 339-341, issn 0002-4805Article

The argument over liberal and vocational education in the senior secondary years = Argument pour l'enseignement général ou professionnel dans l'enseignement secondaireCRITTENDEN, B.Education research and perspectives. 1996, Vol 23, Num 1, pp 93-109, issn 0311-2543Article

Empowerment through student-initiated action research : Exploring tertiary paths in a multiply disadvantaged school = Programme d'initiation et de présentation de l'Université appliqué à des élèves venant d'écoles secondaires défavoriséesCAMPBELL, J; COOK, A; DORNAN, L et al.Education research and perspectives. 1995, Vol 22, Num 1, pp 80-89, issn 0311-2543Article

Overcoming Impediments to Collaborative Educational ProgramsFREEDMAN, A.Urban Education Beverly Hills, Cal. 1979, Vol 13, Num 4, pp 510-518Article

  • Page / 6