cc.\*:("520-179A")
Resultados 1 a 25 de 31
Selección :
Classroom Observed : The Hidden Curriculum in Lagos, NigeriaOMOKHODION, J. O.International Journal of Educational Development. 1989, Vol 9, Num 2, pp 99-110Article
Méthodologie et recherche en pédagogie in La recherche en éducation au Maroc. Méthodes et domainesBEN-OMAR, B.Travaux du séminaire. 1983, pp 91-96Conference Proceedings
SAREC's Support : Overview of Results and Experience, and Conclusions and Recommendations Arising out of them in Development of Scientific and Technological Research and SAREC's Support 1979-19881989, pp 85-88Book
Plek van pedagogiese toekomskunde binne die Opvoedkunde Perspectives de recherche en pédagogieDE VRIES, C. G.South African journal of education. 1989, Vol 9, Num 4, pp 655-660, issn 0256-0100Article
La recherche en éducation en Haute-Volta in The Impact of Research on Policy and Practice in EducationDAMIBA, A.Revue Internationale de Pédagogie Hamburg. 1981, Vol 27, Num 2, pp 135-139Article
The Evaluation of Selection Tests for Educational Upgrading Programmes in Botswana and Swaziland (L'évaluation des tests de sélection pour augmenter le niveau de la formation au Botswana et au Swaziland)ALTINK, W. M. M.International journal of educational development. 1987, Vol 7, Num 1, pp 1-12, issn 0738-0593Article
The Aftermath of Failure: Experiences of Primary School-Leavers in Rural ZambiaHOPPERS, W.African Social Research Lusaka. 1980, Num 29, pp 709-739Article
Child Language Research in Africa : Problems and ProspectsCHIMOMBO, M.Bulletin of the International Committee on Urgent Anthropological and Ethnological Research. 1986, Num 28-29, pp 25-36, issn 0538-5865Article
Obstacles à une institutionnalisation de la recherche en éducation in La recherche en éducation au Maroc. Méthodes et domainesLAHJOMRI, A.Travaux du séminaire. 1983, pp 85-89Conference Proceedings
SITUATION ET TACHES DE LA PSYCHOLOGIE EN AFRIQUE NOIREERNY P.COOPERATION ET DEVELOPPEMENT. 1972, Num 41, pp 6-11Article
Afbakening van hoër onderwys as studieterrein met die oog op teorievorming en navorsing = Délimitation de l'enseignement supérieur comme champ d'étude, en relation avec l'organisation de la théorie et de la rechercheSTRYDOM, A. H.South African journal of education. 1992, Vol 12, Num 1, pp 66-71, issn 0256-0100Article
Qualitative Research Methods in EducationLEMMER, E. M.South African journal of education. 1992, Vol 12, Num 3, pp 292-296, issn 0256-0100Article
Bilan d'une recherche sur l'éducation en Afrique NoireERNY, P.Cahiers de sociologie économique et culturelle. 1986, Num 5, pp 137-146, issn 0761-9871Article
Toekomsverwagtinge in opvoedkundige navorsing (Perspectives d'avenir en recherche éducationnelle)KOK, J. C.South African journal of education. 1984, Vol 4, Num 1, pp 46-48, issn 0256-0100Article
L'observation de l'enfant marocain et le phénomène de la crise in La recherche en éducation au Maroc. Méthodes et domainesAMRANI, K.Travaux du séminaire. 1983, pp 21-27Conference Proceedings
The Expectation-Achievement Paradigm in La recherche en éducation au Maroc. Méthodes et domainesYSEWIJN, P.Travaux du séminaire. 1983, pp 51-84Conference Proceedings
Implications of farmers' propensity to discontinue adoption of downy-mildew resistant maize and improved cowpea varieties for extension education in southwestern NigeriaOLADELE, O. I; ADEKOYA, A. E.The Journal of agricultural education and extension. 2006, Vol 12, Num 3, pp 195-200, issn 1389-224X, 6 p.Article
Historiografie van die Suid-Afrikaanse onderwysgeskiedenis soos beskou vanuit 'n histories-opvoedkundige perspektief = Historiography of the South African educational history as viewed from the history of education = Historiographie de l'histoire de l'éducation Sud-africaineWOLHUTER, C. C.South African journal of education. 1996, Vol 16, Num 4, pp 180-185, issn 0256-0100Article
Agriflection : A learning model for agricultural extension in South AfricaWORTH, S. H.The Journal of agricultural education and extension. 2006, Vol 12, Num 3, pp 179-193, issn 1389-224X, 15 p.Article
Establishing quality assurance in the South African context = Etablir une assurance qualité dans le contexte de l'Afrique du SudSTRYDOM, A. H; STRYDOM, J. F.Quality in higher education. 2004, Vol 10, Num 2, pp 101-113, issn 1353-8322, 13 p.Article
Enkele implikasies van die 1996-sensus vir die opvoedkundenavorsingsagenda = Some implications of the 1996 census for the education research agenda = Les influences du recensement de 1996 sur le programme de recherche en éducationWOLHUTER, C. C.South African journal of education. 2000, Vol 20, Num 2, pp 155-160, issn 0256-0100Article
Education in Somalia : History, destruction, and calls for reconstruction = Education en Somalie: histoire, destruction et appels à la reconstructionABDI, A. A.Comparative education. 1998, Vol 34, Num 3, pp 327-340, issn 0305-0068Article
Principales incidences d'une opération d'évaluation de la fin du premier cycle de l'enseignement secondaire au Burundi = Majors effects of evaluation at the end of the middle school in BurundiRIBA, R.Education & pédagogies (Sèvres). 1993, Num 20, pp 89-95, issn 0998-4356Article
Manuels scolaires et égalité des sexes : Un réseau international de recherche sur les représentations sexuéesCROMER, Sylvie; BRUGEILLES, Carole.Administration et éducation (Paris). 2006, Num 110, pp 93-102, issn 0222-674X, 10 p.Article
Reliability and validity in qualitative research within education in Africa = Fiabilité et validité des recherches qualitatives dans l'enseignement africainBROCK-UTNE, B.International review of education. 1996, Vol 42, Num 6, pp 605-621, issn 0020-8566Article