cc.\*:("520-188")
Resultados 1 a 25 de 242
Selección :
Facilitation in Action ResearchKOSMIDOU, C; USHER, R.Interchange (Toronto. 1984). 1991, Vol 22, Num 4, pp 24-40, issn 0826-4805Article
L'écriture descriptive des pratiques éducatives comme outil de changementVANCRAYENEST, A.Pratiques de formation. 1990, Num 20, pp 45-56, issn 0292-2215Article
Keeping Alligators under Control - The Benefits of Visualization Models and other Prototyping Methods in Early Evaluation in Designing Learning with Interactive mediaSANDFORD, N.ETTI. 1990, Vol 27, Num 2, pp 174-182, issn 0033-0396Article
Educative Research, Voice, and School ChangeGITLIN, A. D.Harvard educational review. 1990, Vol 60, Num 4, pp 443-466, issn 0017-8055Article
Structured Activities with Adolescent BoysCRAIG, R.Groupwork (London). 1988, Vol 1, Num 1, pp 48-59, issn 0951-824XArticle
Using Requests Effectively in Peer-directed Instructional GroupsCHERRY WILKINSON, L; SPINELLI, F.American Educational Research Journal Washington, D.C. 1983, Vol 20, Num 4, pp 479-501Article
Comportement de jeunes écoliers pendant des activités scolaires collectivesTSOUKERMAN, G. A; FOKINA, M. E.Voprosy Psihologii Moskva. 1983, Num 4, pp 46-53Article
Jeu et psychodrame in Le jeu chez l'enfantPINAUD-DAESCHNER, M. F.Neuropsychiatrie de l'Enfance et de l'Adolescence anc Revue de Neuropsychiatrie Infantile et d'Hygiène Mentale de l'Enfance Paris. 1982, Vol 30, Num 7-8, espArticle
Attribution de responsabilité de l'échec ou du succès du groupe dans une activité inter-groupeAGEEV, U. S.Voprosy Psihologii Moskva. 1982, Num 6, pp 101-106Article
Relation éducative et relation d'aide chez RogersMOYNE, A.Action Educative Spécialisée. Cahiers de l'UNAEDE Paris. 1981, Num 86, pp 15-29Article
Role-Playing as a Therapeutic Strategy: A Research ReviewMILLER, M. J.School (The) Counselor New York, N.Y. 1980, Vol 27, Num 3, pp 217-224Article
Recherche-action sur une recherche-action. A partir d'un groupe de Haute AlsaceECKENSCHWILLER, M.Communautés. Archives Internationales de Sociologie de la Coopération et du Développement Paris. 1979, Num 48, pp 78-83Article
Communication and Learning in Small GroupsBARNES, D; TODD, F.1977, X-139 pBook
Adverse and Growthful Effects of Experiential Learning Groups: The Role of the Trainer, Participant and Group CharacteristicsCOOPER, G. L.Human Relations London. 1977, Vol 30, Num 12, pp 1103-1129Article
Grande-Bretagne. Suppression progressive des écoles normalesGRETTON J.Monde (Le) de l'Education. 1977, Num 26, 26 p.Article
Zur Gewinnung und Vorbereitung Künftiger Lehrerstudenten in der UdSSR La préparation des futurs enseignants en URSSTREICHEL H.Vergleichende Pädagogik. 1976, Vol 12, Num 2, pp 172-178Article
Effects of Communication Skill Training on High School Students'Ability to Function as Peer Group FacilitatorsCOOKER P. G; CHERCHIA P. J.Journal of Counseling Psychology. 1976, Vol 23, Num 5, pp 464-467Article
EN VISITE CHEZ PIERRE ET SUZANNE GILIGNY DIRECTEUR ET ANIMATRICE DU C.A.F.O.P. DU GRAND BASSAM. UTOPIE EN FRANCE, REALITE EN COTE D'IVOIRE: LES ECOLES NORMALES AUTOGEREESUEBERSCHLAG R.EDUCATEUR (L'). 1975, Num 17-18, pp 15-19Article
An Analysis of Teacher Education Programs in Behavior DisordersFINK A. H; GLASS R. M; GUSKIN S. L et al.Exceptional Children. 1975, Vol 42, Num 1, pp 47-48Article
Teacher Education in Malaysia: A Re-assessmentMcGREGOR A. L.Malaysian Journal of Education. 1975, Vol 12, Num 1-2, pp 111-115Article
Projective Doll Play Reconsidered: The Use of a Group Technique with Rural Mexican Children in Psychological AnthropologyBUSHNELL, J; BUSHNELL, D.World Anthropology Paris. 1975, Vol p. vol, pp 163-220Article
TENDANCES ET INNOVATIONS DANS LA FORMATION DES ENSEIGNANTSLADERRIERE P.DOCUMENTATION ET INFORMATION PEDAGOGIQUES ANC BULLETIN DU BUREAU INTERNATIONAL D'EDUCATION. 1975, Vol 49, Num 195, pp 3-84Article
Deux années du supérieur pour former les éducateursLEDUNE-HENNEBERT C; BURRION J.-C; MONNIER R et al.Revue de la Direction Générale de l'Organisation des Etudes. 1975, Vol 10, Num 6, pp 13-22Article
L'animation non-directive des groupesLOBROT, M.1974, 255 p.Book
THE TRAINING OF NURSERY SCHOOL TEACHERS: A SUGGESTED CURRICULUMFONTANA D.EDUCATION FOR TEACHING. 1974, Num 93, pp 22-30Article