Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

cc.\*:("520-223A")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 61

  • Page / 3
Export

Selection :

  • and

The Instructional Effect of Feedback in Test-Like EventsBANGERT-DROWNS, R. L; KULIK, C.-L. C; KULIK, J. A et al.Review of educational research. 1991, Vol 61, Num 2, pp 213-238, issn 0034-6543Article

Sequentering van wiskunde-leerstof: een historische en ontwikkelingspsychologische analyse. (Sequencing of Mathematical Learning Material: A Historical and Development-Psychological Analysis)WOLTERS, M. A. D.NLD. 1983, Vol 8, Num 6, pp 310-319, issn 0165-0645Article

A Practical Approach to Student-Centred LearningEDWARDS, R; SUTTON, A.British journal of educational technology. 1992, Vol 23, Num 1, pp 4-20, issn 0007-1013Article

La cuantificacion de lo posible y la ensenanza de la probabilidad : estudio preliminar La quantification du possible et l'enseignement de la probabilité : étude préliminaireRAPETTI, M. V.Orientamenti pedagogici. 1988, Vol 35, Num 206, pp 291-300, issn 0030-5391Article

On the Teaching and Evaluation of Experiential Learning : Some Problems and SolutionsCOWAN, J.British journal of educational technology. 1991, Vol 22, Num 2, pp 144-145, issn 0007-1013Article

Metaleer-'n model Méta-apprentissage : un modèleSLABBERT, J. A.South African journal of education. 1989, Vol 9, Num 1, pp 158-165, issn 0256-0100Article

Un travail de méthodologie en biographieLOOCK, C.L'Ecole des lettres des collèges (Paris). 1992, Vol 83, Num 10, pp 3-11, issn 0761-3903Article

Efficacité et travail personnelARNAUD, P; DUFRASNE, C; DE KETELE, R et al.Cahiers de l'ADMES (Les). 1989, Num 2, 68 p.Conference Proceedings

Solving Quantitative Problems : Guidelines for Teaching Derived from ResearchKRAMERS-PALS, H; PILOT, A.International journal of science education. 1988, Vol 10, Num 5, pp 511-521, issn 0950-0693Article

Formacion para la direccion creadora en el sistema de educacion y ensenanza Formation à la gestion créatrice dans le système d'enseignementBORAK, M; VOPICKA, E.Revista Cubana de Educación Superior. 1987, Vol 7, Num 3, pp 51-55, issn 0257-4314Article

All I really need to know I learned in kindergarten : How Dr. Seuss reinforces management concepts and promotes community citizenshipCOMER, Debra R; HOLBROOK, Robert L.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2005, Vol 29, Num 6, pp 870-887, issn 1052-5629, 18 p.Article

Appropriation et écriture de savoirs chez des étudiants de première année. Une voie difficile entre stockage et élaboration = Appropriation and knowledge writing of first year students. A difficult path between stock and developmentPOLLET, Marie-Christine.Pratiques (Metz). 2004, Num 121-22, pp 81-92, issn 0338-2389, 12 p., 252 [13 p.]Article

Construire la problématique d'un rapport de stage : Les difficultés d'étudiants du second cycle = Developing issues in a training report : the difficulties of graduated studentsRINCK, Fanny.Pratiques (Metz). 2004, Num 121-22, pp 93-110, issn 0338-2389, 18 p., 252 [19 p.]Article

An assessment of self-selected versus instructor-assigned teams in an introductory tourism course = L'évaluation des méthodes de sélection des groupes de travail dans un cours d'introduction au tourismeWOLFE, Kara; LEE, Kyung-Eun; WU, Chi-Mei Emily et al.Journal of teaching in travel & tourism. 2003, Vol 3, Num 3, pp 1-18, issn 1531-3220, 18 p.Article

Grade 6 research process instruction : An observation study = Instructions sur le processus de recherche en 6e année : observationsASSELIN, Marlene.Alberta journal of educational research. 2001, Vol 47, Num 2, pp 123-140, issn 0002-4805Article

Complexity : A frontier for management educationAXLEY, Stephen R; MCMAHON, Timothy R.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2006, Vol 30, Num 2, pp 295-315, issn 1052-5629, 21 p.Article

Une pratique d'écriture scientifique : La proposition de communication = A scientific writing practice : the communication propositionBARRE-DE MINIAC, Christine.Pratiques (Metz). 2004, Num 121-22, pp 199-215, issn 0338-2389, 17 p., 254 [18 p.]Article

Pratiques documentaires d'élèves en travaux personnels encadrés = Documentation in « Supervised Individual Work »BLONDEL, Francois-Marie; GOFFARD, Monique; GOFFARD, Serge et al.Aster. 2004, Num 39, pp 91-121, issn 0297-9373, 31 p., 201, 205, 209 [34 p.]Article

Les élèves et les itinéraires de découverte. Entre temps extraordinaire et postures moins ordinaires = Pupils and « Roads-to-Discovery » workshops between « extraordinary » moments and less ordinary approachesMAGNERON, Nathalie; LEBEAUME, Joël.Aster. 2004, Num 39, pp 153-172, issn 0297-9373, 20 p., 202, 206, 210 [23 p.]Article

Escribir en la Universidad = Writing at the University = Ecrire à l'UniversitéESCOFET ROIG, P. A; RUBIO HURTADO, M. J; TOLCHINSKY, L et al.Revista española de pedagogía. 1999, Vol 57, Num 214, pp 547-566, issn 0034-9461Article

L'autoévaluation de l'élève en mathématiques = The student's self-evaluation in mathematicsJERNQUIST, S; BOUTIN, M.-C.Revue internationale d'éducation (Sèvres). 1997, Num 14, issn 1254-4590, 3, 97-104 [9 p.]Article

L'élaboration du mémoire professionnel à l'IUFM : Rupture et continuité par rapport aux consignes du formateur = Professional dissertation writing at the IUFM: break and continuity related to the trainer's instructionsLE MANCHEC, Claude.Pratiques (Metz). 2004, Num 121-22, pp 157-167, issn 0338-2389, 11 p., 253 [12 p.]Article

A project-based approach to teaching research writing to nonnative writers = Projet d'approche centrée sur la recherche de l'enseignement de l'écriture et destiné aux étudiants dont l'anglais n'est pas la langue maternelleLEVIS, John M; LEVIS, Greta Muller.IEEE transactions on professional communication. 2003, Vol 46, Num 3, pp 210-220, issn 0361-1434, 11 p.Article

Applied epistemology for community nurses: Evaluating the impact of the Patchwork Text = Epistémologie appliquée pour les infirmières : évaluer l'impact du texte PatchworkSMITH, Lesley; WINTER, Richard.Innovations in education and teaching international (Print). 2003, Vol 40, Num 2, pp 161-173, issn 1470-3297, 13 p.Article

Teaching teams to be teams: An exercise using the Myers-Briggs® type indicator and the five-factor personality traits = Apprendre aux équipes à être des équipes : un exercice faisant appel à l'indicateur Myers-Briggs et aux cinq traits de caractèreCLINEBELL, Sharon; STECHER, Mary.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2003, Vol 27, Num 3, pp 362-383, issn 1052-5629, 22 p.Article

  • Page / 3