Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

cc.\*:("520-25")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1041

  • Page / 42
Export

Selection :

  • and

The reception of New Education in spain by means of manuals on the history of education for teacher training colleges (1898-1976) = L'introduction des concepts de l'éducation nouvelle en Espagne par le biais de manuels distribués dans les centres de formation des enseignants (1898-1976)RUIZ BERRIO, Julio; RABAZAS, Teresa; RAMOS, Sara et al.Paedagogica historica. 2006, Vol 42, Num 1-2, pp 127-141, issn 0030-9230, 15 p.Conference Paper

The transmission of mathematics into greek education, 1800-1840 : From individual initiatives to institutionalizationKASTANIS, Iason; KASTANIS, Nikos.Paedagogica historica. 2006, Vol 42, Num 4-5, pp 515-534, issn 0030-9230, 20 p.Conference Paper

School of modernity: knowledge, institutions and practicesPEREIRA DE SOUSA, Cynthia; CATANI, Denice Barbara; NOVOA, AntÓnio et al.Paedagogica historica. 2005, Vol 41, Num 1-2, issn 0030-9230, 296 p.Conference Proceedings

Portuguese, French and British discourses on colonial education: Church-state relations, school expansion and missionary competition in Africa, 1890-1930 = Le discours français, britannique et portugais sur l'éducation coloniale : relations entre l'Eglise et l'Etat, extension du réseau scolaire et concurrence entre missions religieuses en Afrique, de 1890 à 1930MADEIRA, Ana Isabel.Paedagogica historica. 2005, Vol 41, Num 1-2, pp 31-60, issn 0030-9230, 30 p.Conference Paper

Le professeur d'allemand, 1850-1880 : La longue marche vers l'intégration dans le corps enseignant = Jacques brethomé : The teacher of german, 1850-1880. the long march towards integration in the teaching professionBRETHOME, Jacques.Histoire de l'éducation. 2005, Vol 106, pp 41-69, issn 0221-6280, 29 p.Article

As qualificações aumentam, mas a desigualdade torna-se ainda maior : A expansão da escolarização = Educational results are on the up yet gaps are getting ever wider : The schooling expansion = Les résultats scolaires sont en progression mais les écarts se creusent..BAUDELOT, Christian.Pro-posições. 2004, Vol 15, Num 2, pp 15-38, issn 0103-7307, 24 p.Article

Literacy, schooling and economic modernization: A historian's approach = Alphabétisation, scolarisation et modernisation économique : l'approche d'un historienNUNEZ, Clara Eugenia.Paedagogica historica. 2003, Vol 39, Num 5, pp 535-558, issn 0030-9230, 24 p.Article

Does the state expand schooling? A study based on five nordic countries = L'Etat à l'origine de l'éducation de masse ? Une étude menée dans cinq pays nordiquesTORFI JONASSON, Jon.Comparative education review. 2003, Vol 47, Num 2, pp 160-183, issn 0010-4086, 24 p.Article

Missão na escola: as pastorais = Mission in school: the pastoralsBARBOSA SCHÜTZER, Darlene.Revista de educação do COGEIME. 2003, Vol 12, Num 23, pp 71-82, 12 p.Article

Literacy at Calhoun colored school 1892-1945 = Littératie à l'école pour enfants de couleur de Calhoun (1892-1945)WILLIS, Arlette Ingram.Reading research quarterly. 2002, Vol 37, Num 1, pp 8-44, issn 0034-0553Article

Approche didactique des enjeux du jeu à l'école première : Le préscolaire en question : sur les pratiques = What's at stake: A didactic approach to play at preprimary school ?THEVENAZ-CHRISTEN, Thérèse.Les Dossiers des sciences de l'éducation. 2002, Num 7, pp 83-93, issn 1296-2104Article

Humanismo pedagôgico en la España Contemporánea (1875-1951) = Pedagogic humanism in Contemporary Spain (1875-1951)CAPITAN DIAZ, Alfonso.Revista española de pedagogía. 2002, Vol 60, Num 223, pp 461-480, issn 0034-9461, 20 p.Article

The struggle for professional recognition: Hebrew-language kindergarten teachers in Palestine, 1899-1920 = La lutte pour la reconnaissance professionnelle : les enseignants de maternelle parlant hébreu en Palestine entre 1899 et 1920SITTON, Shoshana.Journal of educational administration and history. 2001, Vol 33, Num 2, pp 87-101, issn 0022-0620Article

To see is to know : The pedagogy of the colonial exhibition, Semarang, 1914 = Voir est savoir : la pédagogie de l'exposition coloniale, Semarang, 1914COTE, Joost.Paedagogica historica. 2000, Vol 36, Num 1, pp 341-366, issn 0030-9230Conference Paper

Utopia revisited : or is it better the second time around? = L'utopie revisitée : ou alors est-ce que c'est mieux la seconde fois ?THODY, A.Journal of educational administration and history. 2000, Vol 32, Num 2, pp 46-61, issn 0022-0620Article

Le rôle des villes, du patronat et des chefs d'établissements dans le développement des écoles techniques : L'exemple des écoles municipales de Nantes de 1890 à 1940 = The role of cities, employers and headmasters in the development of technical education: the example of local schoolsSUTEAU, M.Le Mouvement social. 1999, Num 189, pp 67-82, issn 0027-2671Article

La Educación popular en la obra de Eduardo Moreno López = L'éducation populaire dans l'oeuvre d'Eduardo Moreno Lopez = Popular education in Eduardo Moreno Lopez' worksBENSO CALVO, Carmen.Sarmiento (Vigo). 1999, Num 3, pp 65-91, issn 1138-5863Article

L'école Estienne de 1889 à 1913. Les enjeux d'un nouveau modèle d'apprentissage = The Ecole Estienne from 1889 to 1913. The stakes of a new learning modelBOUJU, M.-C.Revue française d'histoire du livre. 1999, Vol 79, Num 104-5, pp 329-348, issn 0037-9212Article

The distribution of Church of England Schools in the Diocese of Blackburn 1869- 1994 = La répartition des écoles de l'Eglise anglicane dans le Diocèse de Blackburn 1869-1994LOUDEN, L. M. R.Journal of educational administration and history. 1999, Vol 31, Num 1, pp 47-60, issn 0022-0620Article

Aportación del catolicismo social a la educación en Espana (1875-1923) = Contribution du catholicisme social à l'éducation en Espagne (1875-1923) = Role taken by social catholicism in education in Spain (1875-1923)SANCHEZ PASCUA, F.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 1999, Num 177, pp 115-126, issn 0210-9581Article

Associations professionnelles et syndicats dans l'enseignement = Professional and trade associations in educationTERRON BANUELOS, A.Histoire de l'éducation. 1998, Num 78, pp 167-197, issn 0221-6280, 33 p.Article

Mutual influences on education: Germany and the United States in the twentieth centuryHEIDEKING, Jürgen; DEPAEPE, Marc; HERBST, Jurgen et al.Paedagogica historica. 1997, Vol 33, Num 1, issn 0030-9230, 375 p.Serial Issue

Saxony and England: contrasting achievements in compulsory education, 1858-1918 = Saxe et Angleterre : rendements contrastés dans l'enseignement obligatoire, 1858-1918BETTS, R.Journal of educational administration and history. 1995, Vol 27, Num 1, pp 23-34, issn 0022-0620Article

Le travail manuel masculin au cours moyen : cent ans de recherche de cohérence = The male manual work in elementary schoolLEBEAUME, J.Revue française de pédagogie. 1994, Num 108, pp 57-71, issn 0556-7807Article

Politik und Bildung für Minderheiten. Ein Exkursionsbericht des Lehrstuhls für Erwachsenenbildung und ausserschulische Jugendbildung der Ruhr-Universität Bochum = Politique et éducation concernant les minorités. Un rapport d'excursion de la chaire de l'éducation des adultes et de l'éducation extrascolaire des jeunes de l'université Bochum de la RuhrKNOLL, J. H.Bildung und Erziehung. 1992, Vol 45, Num 3, pp 307-324, issn 0006-2456Article

  • Page / 42