cc.\*:("520-266")
Resultados 1 a 25 de 1325
Selección :
Quelques leçons à tirer des évaluationsBOUCHEZ, A.L'Ecole des lettres des collèges (Paris). 1992, Vol 83, Num 6, pp 15-20, issn 0761-3903, SpécArticle
CasimirPELLEGRINI, D.Education & pédagogies (Sèvres). 1992, Num 14, pp 14-15, issn 0998-4356Article
Operasionalisering van doelwitte : problematiek met die evaluering van leeruitkomste in die natuurwetenskappe = Réalisation des objectifs : problèmes d'évaluation de l'acquisition de connaissances en sciences naturellesFRASER, W. J.South African journal of education. 1992, Vol 12, Num 1, pp 30-34, issn 0256-0100Article
Achievement Effects of the Nongraded Elementary School: A Best Evidence SynthesisGUTIÉRREZ, R; SLAVIN, R. E.Review of educational research. 1992, Vol 62, Num 4, pp 333-376, issn 0034-6543Article
How Important Are Age and Education for Gender Differences in Test Results?STAGE, C.Scandinavian journal of educational research. 1992, Vol 36, Num 3, pp 223-235, issn 0031-3831Article
Using Tests to Promote Learning : A Neglected Classroom ResourceDEMPSTER, F. N.Journal of research and development in education. 1992, Vol 25, Num 4, pp 213-217, issn 0022-426XArticle
Les systèmes d'évaluation scolaire en Suisse - enquête dans le cadre du projet CERI/OCDE relatif aux indicateurs internationaux en matière d'éducation (projet INES) = Evaluationsverfahren im schweizerischen Bildungswesen - eine Umfrage im Rahmen des Bildungsindikatorenprojekts des CERI/OECD (Projekt INES)BAUHOFER, W; VOGELI-MANTOVANI, U.Permanente Erhebung über Bildungsforschungs- und Entwicklungsprojekte. 1991, Num 4, issn 0257-8514, 2 p.Article
Understanding as the Key to Effective QuestioningVAN DER MEIJ, H.Journal of curriculum studies. 1991, Vol 23, Num 4, pp 357-365, issn 0022-0272Article
Re-vision de l'évaluation : une démarche fonctionnelle et dynamiqueBOURASSA, M; LEBLANC, R.Mesure et Evaluation en Education. 1991, Num 4, pp 23-47Article
Tests in SchoolWEDMAN, I; HENRIKSSON, W.School Research. Newsletter. 1990, Num 1, pp 1-15, issn 0345-5343Article
Using the EM Algorithm to Predict First Year University PerformanceSMYTH, G. K; KNUIMAN, M. W; THORNETT, M. L et al.Australian journal of education. 1990, Vol 34, Num 2, pp 204-224, issn 0004-9441Article
Waarde van selfgereguleerde leer vir nuwe uitdagings in die onderwys = L'autocontrôle du rythme d'apprentissage : sa valeur dans les défis que doit relever l'éducationMONTEITH, J. L. de K.South African journal of education. 1990, Vol 10, Num 5-6, pp 452-458, issn 0256-0100Article
How to Test Insight and Understanding of Philosophical Issues by Means of Multiple-Choice QuestionsBAK, N.South African journal of education. 1990, Vol 10, Num 2, pp 103-108, issn 0256-0100Article
Performance Indicators in EducationHATTIE, J.Australian journal of education. 1990, Vol 34, Num 3, pp 249-276, issn 0004-9441Article
Evaluer sans jugerCARDINET, J.Revue française de pédagogie. 1989, Num 88, pp 41-52, issn 0556-7807Article
Graded Assessment and Learning Hierarchies in MathematicsNOSS, R; GOLDSTEIN, H; HOYLES, C et al.British educational research journal. 1989, Vol 15, Num 2, pp 109-120, issn 0141-1926Article
The Formation and Expression of Judgements in Educational AssessmentSMITH, J. J.Journal of further and higher education. 1989, Vol 13, Num 3, pp 115-119, issn 0309-877XArticle
Word Usage Misconceptions among First-Year University Physics StudentsJACOBS, G.International journal of science education. 1989, Vol 11, Num 4, pp 395-399, issn 0950-0693Article
Vous avez dit : Compétence linguistique ? in L'approche communicativeFISCHER, R.Les Langues modernes. 1989, Vol 83, Num 5, pp 97-102, issn 0023-8376Article
Aspects du traitement didactique des référents. Embarquement pour critère in Décrire les pratiques d'évaluation des écritsMAS, M.Repères pour la Rénovation de l'Enseignement du Français. 1989, Num 79, pp 7-21, issn 0755-7817Article
Relative Bias in Teacher Judgments and Standardized Tests in the Identification of Literacy ProblemsKELLAGHAN, T; FONTES, P.Irish journal of education. 1989, Vol 23, Num 1-2, pp 40-50, issn 0021-1257Article
Necesidad de planificar, orientar, y controlar el tiempo de autopreparación de los estudiantes = L'importance de la planification, de l'orientation et du contrôle du travail indépendant des étudiantsVERRIER RODRÍGUEZ, R. A; DÍAZ GARCÍA, T; FLORIDO GUARDADO, T et al.Revista Cubana de Educación Superior. 1989, Vol 9, Num 3, pp 253-260, issn 0257-4314Article
La scheda sperimentale di valutazione. Un'inchiesta e una proposta = La fiche expérimentale d'évaluation : une étude et une suggestionCOGGI, C; DEL GOBBO, G.Orientamenti pedagogici. 1989, Vol 36, Num 215, pp 931-953, issn 0030-5391Article
Read these Instructions Carefully : Examination Reform and Improving Health Education in KenyaEISEMON, T. O; PATEL, V. L; ABAGI, J et al.International Journal of Educational Development. 1988, Vol 8, Num 1, pp 55-66Article
Teacher Expectations and Specific Judgements : A Small-Scale Study of the Effects of Certain Non-cognitive Variables on Teachers' Academic PredictionsDOHERTY, J; HIER, B.Educational review (Birmingham). 1988, Vol 40, Num 3, pp 333-348, issn 0013-1911Article