cc.\*:("520-311")
Results 1 to 25 of 1118
Selection :
Clock Time in Seven to Ten Year-Old ChildrenVAKALI, M.European journal of psychology of education. 1991, Vol 6, Num 3, pp 325-336, issn 0256-2928Article
De ontwikkeling van de lees- en schrijfvaardigheid bij Antilliaanse en Arubaanse kleuters = Le développement de l'aptitude à la lecture et à l'écriture chez des enfants venant des Antilles néerlandaises et d'ArubaKOOK, H; VEDDER, P.TTT. Interdisciplinair Tijdschrift voor Taal und Tekstwetenschap. 1991, Vol 10, Num 3, pp 111-124, issn 0167-4773Article
Introduction. Contributions à l'étude des potentiels d'apprentissage et du développement in Assessments of Learning and Development Potential : Theory and PracticesBUCHEL, F. P; PAOUR, J. L.European journal of psychology of education. 1990, Vol 5, Num 2, pp 89-95, issn 0256-2928Article
Cognitive Conflict and Development : Is Course Demand Enough?THOMAS, M. A.International journal of science education. 1989, Vol 11, Num 3, pp 287-296, issn 0950-0693Article
Human Intelligence : An Introduction to Advances in Theory and ResearchLOHMAN, D. F.Review of educational research. 1989, Vol 59, Num 4, pp 333-373, issn 0034-6543Article
The Black Scholar and Intelligence Testing : The Case of Horace Mann BondURBAN, W. J.Journal of the history of the behavioral sciences. 1989, Vol 25, Num 4, pp 323-334, issn 0022-5061Article
Symbolic Play and Interhemispheric Integration : Some Thoughts on a Neuropsychological Model of PlayWEININGER, O; FITZGERALD, D.Journal of research and development in education. 1988, Vol 21, Num 4, pp 23-40, issn 0022-426XArticle
Natural Selection and the Nature of IntelligenceRUSE, M.Human evolution. 1988, Vol 3, Num 6, pp 423-436, issn 0393-9375Article
Merleau-Ponty and Cognitive Child PsychologyROJCEWICZ, R.Journal of Phenomenological Psychology. 1987, Vol 18, Num 2, pp 201-221, issn 0047-2662Article
Children's Understanding of the Economic WorldFURNHAM, A.Australian journal of education. 1986, Vol 30, Num 3, pp 219-240, issn 0004-9441Article
Study Habits as a Dimension of Personal CompetenceFULLARD, E. W; BEERLALL, S.South African journal of education. 1986, Vol 6, Num 3, pp 156-163, issn 0256-0100Article
Het verband tussen studieniveau en intelligentie bij Belgische militaire keurlingen vanaf 1963 tot 1978: een exploratieve studie. The Connection between Level of Education and intelligence amongst Belgian Army Conscripts, 1963-1978: An Explorative StudyBOHRER, A; SOETE, G. de.NLD. 1985, Vol 10, Num 1, pp 38-43, issn 0165-0645Article
Een ontwikkelingsperspectief op cognitie. (A Development Perspective on Cognition)TER LAAK, J. J. F.NLD. 1984, Vol 39, Num 4, pp 182-194, issn 0165-0645Article
Perspectives piagétiennesMALRIEU, Ph; TAP, P; NOT, L et al.NOT, L et al.1983, 228 p., isbn 2-7089-7421-1Book
Structuration de l'environnement familial et développement cognitif: Etude différentielle et longitudinaleCUNHA DE CARVALHO, L.1983, 157 p.Thesis
Elaboration de la notion de proportion inverse dans l'épreuve de l'équilibre de la balanceFERRANDEZ-REINISCH, A.-M.Année (L') Psychologique Paris. 1983, Vol 83, Num 2, pp 505-512Article
Eveil scientifique et modes de communicationRecherches Pédagogiques Paris. 1983, Num 117, pp 1-124Article
Signalisation et désorientation dans le métroGOLEDZINOWSKI, F.Communication et Langages Paris. 1983, Num 55, pp 55-70Article
Analyse des effets différentiels du milieu sur le développement intellectuel et social: étude de la descendance de femmes d'origine sociale défavoriséeDUMARET, A.Psychiatrie (La) de l'Enfant Paris. 1982, Vol 25, Num 2, pp 319-368Article
Intégration en mémoire de la suite des nombres naturels chez les enfants de première annéeLEMOYNE, G; VINCENT, S.Cahiers de Psychologie Cognitive anc Cahiers de Psychologie Marseille. 1982, Vol 2, Num 3, pp 227-258Article
L'intelligenceDSA. Documents Service Adolescence Paris. 1982, Num 50, pp 3-20Article
Early Childhood Program Benefits and Middle-class FamiliesCATALDO, C. Z; SALZER, R. T.Child Study Journal Buffalo, N.Y. 1982, Vol 12, Num 1, pp 45-56Article
How Much Could we Boost Scholastic Achievement and IQ Scores? A Direct Answer from a French Adoption StudySCHIFF, M; DUYME, M; DUMARET, A et al.Cognition. International Journal of Cognitive Psychology Paris. 1982, Vol 12, Num 2, pp 165-196Article
Qualitative Aspects of Sex-Related Differences in Performances on Pencil-and-Paper Spatial Questions, Grades 7-9WATTANAWAHA, N; CLEMENTS, M. A.Journal of Educational Psychology Washington, D.C. 1982, Vol 74, Num 6, pp 878-887Article
Sex Differences in Intellectual Performance During Middle AgeSHANAN, J; SAGIV, R.Human Development Basel. 1982, Vol 25, Num 1, pp 24-33Article