cc.\*:("520-336")
Results 1 to 25 of 407
Selection :
The Demand for Accountability: Can Society Exercise Control over Education?BROUDY H. S.Education and Urban Society. 1977, Vol 9, Num 2, pp 235-250Article
Autriche: les communards de l'A.A. OBALLEYGUIER G.Monde (Le) de l'Education. 1977, Num 34, pp 34-38Article
Psychothérapie et rééducation de jeunes enfants atteints de surdité profonde ou sévèreDANJOUX P.Revue Générale de l'Enseignement des Déficients Auditifs. 1976, Vol 68, Num 1, pp 3-11Article
A propos d'une expérience de scolarité primaire et secondaire d'enfants sourds profondsBADEZ N.Rééducation orthophonique. 1976, Vol 14, Num 90, pp 341-362Article
Education précoce et guidance parentale des petits sourdsDUSSERT J; ROCHAS J; GROSJEAN M et al.Rééducation orthophonique. 1976, Vol 14, Num 92, pp 515-528Article
Zur Aspektnierung des Problemfeldes einer Theorie der Schule La définition des différents aspects du champ d'étude sur la Théorie de l'écoleKRATOCHWIL L.Erziehung und Unterricht. 1976, Vol 126, Num 6, pp 392-406Article
Organizational Inertia and Resistance to ChangeMOORE S. A. II.Educational (The) Forum. 1976, Vol 41, Num 1, pp 33-36Article
School Superintendents'Attitudes toward Community ParticipationTALMAGE H; ORNSTEIN A. C.Educational Research Quarterly anc California Journal of Educational Research. 1976, Vol 1, Num 2, pp 37-45Article
A NOTE ON THE ACHIEVEMENT TEST SCORES OF MULTIPLY HANDICAPPED HEARING IMPAIRED CHILDRENJENSEMA C. J.AMERICAN ANNALS OF THE DEAF. 1975, Vol 120, Num 1, pp 37-39Article
TEACHING ORIENTATION TO BLIND CHILDRENLARSON R. W.EDUCATION OF THE VISUALLY HANDICAPPED. 1975, Vol 7, Num 1, pp 26-31Article
EXPERIENCES D'INTEGRATION DES DEFICIENTS VISUELS DANS LE CETLABREGERE M. A.READAPTATION. 1975, Num 222, pp 29-30Article
LA SCOLARISATION ET LA FORMATION PROFESSIONNELLE DES ENFANTS DEFICIENTS VISUELSREMOND.READAPTATION. 1975, Num 222, pp 31-32Article
TEACHER-MOM INTERVENTION WITH ACADEMIC HIGH-RISK PRESCHOOL CHILDRENABBOTT J. C; SABATINO D. A.EXCEPTIONAL CHILDREN. 1975, Vol 41, Num 4, pp 267-268Article
THE EFFECT OF AN EXPERIENTIAL SCIENCE CURRICULUM FOR THE VISUALLY IMPAIRED ON COURSE OBJECTIVES AND MANIPULATIVE SKILLSSTRUVE N. L; THIER H. D; HADARY D et al.EDUCATION OF THE VISUALLY HANDICAPPED. 1975, Vol 7, Num 1, pp 9-14Article
L'éducation des adolescents déficients auditifsBONHOMME J.Revue Générale de l'Enseignement des Déficients Auditifs. 1975, Vol 67, Num 4, pp 182-190Article
Langage gestuel et communication totale. Réflexions à la suite d'un congrèsDREILLARD J.Revue Générale de l'Enseignement des Déficients Auditifs. 1975, Vol 67, Num 4, pp 216-220Article
Hidden Abilities Discovered Among Multiply Handicapped Blind ChildrenKLINEMAN J.Education of the Visually Handicapped. 1975, Vol 7, Num 3, pp 90-96Article
Mainstreaming: Format or Quality?BRILL R. G.American Annals of the Deaf. 1975, Vol 120, Num 4, pp 377-381Article
The Effects of Noise on the Location of Point Symbols and Tracking a Line on a Tactile PseudomapBERLA E. P; MURR M. J.Journal (The) of Special Education. 1975, Vol 9, Num 2, pp 183-190Article
Cued speech (langage complété): quelques faits et attitudesDIXON J. P.Revue Générale de l'Enseignement des Déficients Auditifs. 1975, Vol 67, Num 4, pp 210-215Article
Une école pour enfants déficients auditifs et ses ressources techniquesBORRILD K.Revue Générale de l'Enseignement des Déficients Auditifs. 1975, Vol 67, Num 2, pp 152-155Article
Vers une pédagogie de l'éducation motrice des handicapés visuelsDE POTTER J. C.Revue Belge de Psychologie et de Pédagogie. 1975, Vol 37, Num 150-151, pp 61-73Article
DIE SPRACHE MACHT DEN MENSCHEN AUS C'EST DANS LA LANGUE QUE L'HOMME S'ACCOMPLITPERZY A.ERZIEHUNG UND UNTERRICHT. 1974, Vol 124, Num 4, pp 231-238Article
ENGLISH AS THE SECOND LANGUAGE OF DEAF CHILDRENCHARROW V. R; FLETCHER J. D.DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY. 1974, Vol 10, Num 4, pp 463-470Article
SOME THOUGHTS AND PRACTICAL WORK ON THE TEACHING OF READINGFAULKNER E; COOK F.TEACHER (THE) OF THE DEAF. 1974, Vol 72, Num 424, pp 99-107Article