cc.\*:("522-199")
Results 1 to 25 of 416
Selection :
L'EVOLUTION DU MATERIEL MOTEUR ET ROULANT DE LA COMPAGNIE DES CHEMINS DE FER PARIS-LYON-MEDITERRANEE, DE LA FUSION DE 1857 A LA S.N.C.F., LOCOMOTIVES A VAPEUR, TRACTION ELECTRIQUE, VOITURES A VOYAGEURSVILAIN L.-M.1971, 551 p.Book
SOUVENIRS SUR NOTRE PREMIER CHEMIN DE FER A VAPEURCZERE B.KOZLEKEDESTUDOM. SZEMLE. 1971, Vol 21, Num 8, pp 329-334Article
EISENBAHNEN UND KRIEGFUHRUNG IN DER GESCHICHTEBAUMGART W.TECHN. GESCH. 1971, Vol 38, Num 3, PP. 191-219Article
50 JAHRE UICLAEMMERHOLD F.E.T.R. 1972, Vol 21, Num 1-2, PP. 3-8Article
AUF DEM WEGE ZU EINHEITLICHEN EUROPAISCHEN EISENBAHNANLAGENDELVENDAHL H.E.T.R. 1972, Vol 21, Num 1-2, PP. 18-25Article
DEUXIEME ETAPE ET EVOLUTION DES MOYENS DE TRANSPORT PAR RAILSCHNEIGERT Z.1971Book
HUNDERT JAHRE REICHSEISENBAHNENBORN E.GLASERS ANNALEN. 1971, Vol 95, Num 12, pp 402-406Article
THE INCOMPARABLE COL. CROMPTONPLATT M.J. AUTOMAT. ENGNG. 1971, Vol 2, Num 10, pp 8-10Article
UNA FERROVIA A CAVALCIONI DEL MONCENISIOMARCONCINI F.RIVISTA (LA) DELLA STRADA. 1971, Vol 40, Num 364-365, PP. 1185-9Article
LE PETIT TRAIN DE CASTRES A MURAT ET A BRASSAC, SON HISTOIRE ET SES HISTOIRESGACHES P.1971, 141 p.Book
CONTRIBUTIONS A L'HISTOIRE DES CHEMINS DE FER DE ROUMANIE. IDEES ET PROBLEMES DURANT LA PERIODE 1859-1869T7INCU B.STUDII. 1971, Vol 24, Num 5, pp 951-962Article
THE CANADIAN NORTHERN RAILWAY: THE WEST'S OWN PRODUCTREGEHR T. D.CAN. HIST. REV. 1970, Vol 51, Num 2, PP. 177-87Article
LESPIONNIERS DU RAILFRONVAL G.1971, 64 p.Book
LA PREMIERE VOIE FERREE EN TRANSYLVANIEVAJDA L.ACTA MUS. NAPOCENSIS. 1971, Vol 8, pp 287-298Article
LES SUEDOIS ET LEURS VOIES FERREESSTRANDH S; MILLES G; DAHL L et al.DAEDALUS. 1971, Vol P. VOL, PP. 119-21Article
UN SIECLE DE MATERIEL ET TRACTION SUR LE RESEAU D'ORLEANS, 1840-1938, AVEC ANNEXE POUR LA FUSION P. O.-MIDI DE 1934, LOCOMOTIVES A VAPEUR, TRACTION ELECTRIQUE 600 ET 1500 V, VOITURES A VOYAGEURS, VOIE NORMALE ET VOIE ETROITEVILAIN L. M.1970, 511 p.Book
Against the odds : The origins and survival of a small British railway port, 1850-1939 = Les origines et la survie d'un petit port sur les lignes de chemin de fer britanniques, 1850-1939TODD, Daniel.Journal of transport history. 2007, Vol 28, Num 1, pp 39-56, issn 0022-5266, 18 p.Article
From forest conservation to market preservation : Invention and diffusion of wood-preserving technology, 1880-1939ALDRICH, Mark.Technology and culture. 2006, Vol 47, Num 2, pp 311-340, issn 0040-165X, 30 p.Article
The spanish tramway as a vehicle of urban shaping : La Coruña, 1903-1962MIRAS-ARAUJO, Jesus.Journal of transport history. 2005, Vol 26, Num 2, issn 0022-5266, 19 p., A, 20-37 [19 p.]Article
War of the wires : A curious chapter in street railway historyWHITE, John H.Technology and culture. 2005, Vol 46, Num 2, pp 374-384, issn 0040-165X, 11 p.Article
The contribution of the diesel locomotive to trainmen's safety on US railroads, 1927-1954ALDRICH, Mark.Journal of transport history. 2004, Vol 25, Num 2, issn 0022-5266, 20 p., A-B, 75-92 [20 p.]Article
Trains, planes and computers: from high-speed trains to computerised reservation at French RailwaysMITEV, Nathalie N.Journal of transport history. 2004, Vol 25, Num 2, issn 0022-5266, 19 p., B, 93-110 [19 p.]Article
Science along the railroad: Expanding field work in the US Central West = Science et chemin de fer: développer des travaux dans ce domaine à l'Ouest et au centre des Etats-UnisVETTER, Jeremy.Annals of science. 2004, Vol 61, Num 2, pp 187-211, issn 0003-3790, 25 p.Article
Alfred beach not alone: The American patents of pneumatic railway in 19th centuryŁOTYSZ, Sławomir.ICON (London). 2003, Num 9, pp 93-107, issn 1361-8113, 15 p.Article
The rise and fall of railways in Jamaica, 1845-1975 = L'essor et le déclin du chemin de fer en Jamaïque, 1845-1975SATCHELL, Veront M; SAMPSON, Cezley.Journal of transport history. 2003, Vol 24, Num 1, pp 1-21, issn 0022-5266, 21 p.Article