cc.\*:("524-16")
Results 1 to 25 of 498
Selection :
Older Learners in SLA Research: A First Look at Working Memory, Feedback, and L2 DevelopmentMACKEY, Alison; SACHS, Rebecca.Language learning. 2012, Vol 62, Num 3, pp 704-740, issn 0023-8333, 37 p.Article
Proficiency and Sequential Organization of L2 RequestsAL-GAHTANI, Saad; ROEVER, Carsten.Applied linguistics. 2012, Vol 33, Num 1, pp 42-65, issn 0142-6001, 24 p.Article
Teacher- and Learner-Led Discourse in Task-Based Grammar Instruction: Providing Procedural Assistance for Morphosyntactic DevelopmentTOTH, Paul D.Language learning. 2011, Vol 61, pp 141-188, issn 0023-8333, 48 p., SUP1Article
Sociocultural Dynamics of ESL Learning (De)Motivation: An Activity Theory Analysis of Two Adult Korean ImmigrantsKIM, Tae-Young.Canadian modern language review. 2011, Vol 67, Num 1, pp 91-122, issn 0008-4506, 32 p.Article
Diagnostic cognitif et parcours différenciés d'apprentissage: des stéréotypes en algèbre élémentaire : Le stéréotype, entre didactiques des langues et didactiques des disciplines = Cognitive diagnosis and differentiated learning path: stereotypes in elementary algebra : The stereotype, between language teaching and discipline teachingGRUGEON-ALLYS, Brigitte.Le Langage et l'homme. 2010, Vol 45, Num 2, pp 95-105, issn 0458-7251, 11 p.Conference Paper
APPORTS PÉDAGOGIQUES DE L'UTILISATION DE LA CARTE HEURISTIQUE EN CLASSEREGNARD, Delphine.Etudes de linguistique appliquée. 2010, Num 158, pp 215-222, issn 0071-190X, 8 p.Article
Nutzbarkeit dynamischer Umgebungen für autonomes LernenKIRSCHENMANN, Uwe; SCHMITZ, Hans-Christian; WOLPERS, Martin et al.Sprache und Datenverarbeitung. 2010, Vol 34, Num 1, pp 7-26, issn 0343-5202, 20 p.Conference Paper
La voie musicale en classe bilingue : Pratiques artistiques et pratiques langagières: quelle synergie ?RITT-CHEIPPE, Emmanuelle.Les Langues modernes. 2010, Vol 104, Num 2, pp 39-45, issn 0023-8376, 7 p.Article
Teaching L2 Learners How to Listen Does Make a Difference: An Empirical StudyVANDERGRIFT, Larry; TAFAGHODTARI, Marzieh H.Language learning. 2010, Vol 60, Num 2, pp 470-497, issn 0023-8333, 28 p.Article
La motivation pour l'apprentissage d'une langue seconde : entre concept et dispositifsRABY, Françoise; NARCY-COMBES, Jean-Paul.Lidil (Grenoble). 2009, Num 40, issn 1146-6480, 156 p.Serial Issue
Un ménage à trois fragile: Autonomie, Motivation et Apprentissage dans un Centre de LanguesPRINCE, Peter.Lidil (Grenoble). 2009, Num 40, pp 71-88, issn 1146-6480, 18 p.Article
L'impact d'une cyberquête sur la motivation d'apprenants en anglais de spécialitéLOZINGUEZ-BEN GAYED, Lydie; RIVENS MOMPEAN, Annick.Lidil (Grenoble). 2009, Num 40, pp 89-104, issn 1146-6480, 16 p.Article
Developing biliteracy through studying the bilingual representation phenomenon in translation textsNGAN, Heltan Y. W.Babel (Bonn). 2009, Vol 55, Num 1, pp 40-57, issn 0521-9744, 18 p.Article
THE EFFICACY OF CONTEXT AND COGNITIVE EXPERT PATTERNS IN ACADEMIC VOCABULARY LEARNINGSANCHEZ, Maria Jesús.ITL. International journal of applied linguistics. 2009, Num 158, pp 77-96, issn 2294-110X, 20 p.Article
Grammar and Formulaicity in Foreign Language TeachingGOZDAWA-GOLEBIOWSKI, Romuald.Glottodidactica (Poznań). 2008, Vol 34, pp 75-86, issn 0072-4769, 12 p.Article
Strategy Instruction in Listening for Lower-Intermediate Learners of FrenchGRAHAM, Suzanne; MACARO, Ernesto.Language learning. 2008, Vol 58, Num 4, pp 747-783, issn 0023-8333, 37 p.Article
Teacher-and Learner-Led Discourse in Task-Based Grammar Instruction : Providing Procedural Assistance for L2 Morphosyntactic DevelopmentTOTH, Paul D.Language learning. 2008, Vol 58, Num 2, pp 237-283, issn 0023-8333, 47 p.Article
Contenus et répartition des échanges entre élèves de première année du primaire au cours de tâches d'écriture réalisées en dyadeLAVOIE, Natalie; LEVESQUE, Jean-Yves; LAROUI, Rkia et al.The Canadian journal of applied linguistics. 2008, Vol 11, Num 3, pp 215-236, issn 1481-868X, 22 p.Article
Passage d'un avant-texte au texte dans des écrits scolaires de type argumentatifAURIAC, Emmanuèle; FAVART, Monik.Langue française (Paris. 1969). 2007, Num 155, pp 69-83, issn 0023-8368, 15 p.Article
La cohérence dans les productions écrites des élèves en classe de langue étrangère (Niveau B)ZAJAC, Jolanta.Cahiers de l'ILSL. 2007, Num 23, pp 147-154, issn 1019-9446, 8 p.Article
Production, motivation and immersion educa tion : Some recent swiss dataMAILLAT, Didier.Cahiers de l'ILSL. 2007, Num 23, pp 155-161, issn 1019-9446, 7 p.Article
Comments from the classroom : A case study of a generation-1.5 student in a university IEP and beyondVASQUEZ, Camilla.Canadian modern language review. 2007, Vol 63, Num 3, pp 345-370, issn 0008-4506, 26 p.Article
Integrating volunteering into the adult immigrant second language experienceDUDLEY, Lesley.Canadian modern language review. 2007, Vol 63, Num 4, pp 539-561, issn 0008-4506, 23 p.Article
Lexical errors as writing quality predictorsPILAR, Maria; LLACH, Agustin.Studia linguistica. 2007, Vol 61, Num 1, pp 1-19, issn 0039-3193, 19 p.Article
Data-driven learning and vocabulary : Investigating the use of concordances with advanced learners of EnglishALLAN, Rachel.Occasional paper - Centre for Language and Communication Studies. 2006, Num 66, pp 1-52, issn 0332-3889, 52 p.Article