Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

au.\*:("RUMELHARD, Guy")

Results 1 to 14 of 14

  • Page / 1
Export

Selection :

  • and

Thèmes, thèses, tendancesRUMELHARD, Guy.Aster. 1998, Num 27, issn 0297-9373, 205 p.Serial Issue

Sciences de la vie, philosophie, sciences humaines = Life sciences, philosophy, human sciencesRUMELHARD, Guy.Aster. 2000, Num 30, pp 169-192, issn 0297-9373Article

Corps normalisé / corps individualisé = A standardized or individualized bodyRUMELHARD, Guy.Aster. 2006, Num 42, issn 0297-9373, 21-36, 223, 227, 231 [19 p.]Article

Problématisation et concept de paradigme approche épistémologique, psychologique, sociologique = An epistemological, psychological and sociological approach to problem building and defining coupled with the notion of paradigmRUMELHARD, Guy.Aster. 2005, Num 40, issn 0297-9373, 22 p., 205-223, 227, 233, 239 [22 p.]Article

Rencontres entre les disciplines = Interactions among school disciplinesRUMELHARD, Guy; DESBEAUX-SALVIAT, Béatrice.Aster. 2000, Num 30, issn 0297-9373, 212 p.Serial Issue

La pluridisciplinarité dans les programmes et dans les actes : Une tentative dans l'enseignement agricole = Promoting multi-disciplinarity in programmes and in action : an attempt in agricultural trainingGALIANA, Dominique.Aster. 2000, Num 30, pp 193-204, issn 0297-9373Article

Les origines de la vie : Un problème, des disciplines = The origins of life: one problem, several disciplinesTIRARD, Stéphane.Aster. 2000, Num 30, pp 105-122, issn 0297-9373Article

La variabilité de la taille et du poids chez l'homme : Moyenne statistique, normalité, normativité. Une approche interdisciplinaire au collège = Variability of the size and weight of humans. Statistical mean, normality and norm. An interdisciplinary approach for secondary schoolARRIGHI, Monique.Aster. 2000, Num 30, pp 143-168, issn 0297-9373Article

Réductionnismes en biochimie, éclairage épistémologique et didactique = Reductionism in biochemistry, epistemological and didactic clarificationDESBEAUX-SALVIAT, Béatrice.Aster. 2000, Num 30, pp 9-37, issn 0297-9373Article

Identité disciplinaire et opinions vis-à-vis des savoirs biotechnologiques d'enseignants en sciences humaines et d'enseignants en sciences et techniques = Disciplinary entity and opinions ; the biotechnological knowledge held by teachers of the human sciences and teachers of scientific and technical subjectsSIMONNEAUX, Laurence.Aster. 2000, Num 30, pp 39-64, issn 0297-9373Article

Les relations biologie/mathématiques interrogent l'enseignement des sciences de la vie = Questioning the teaching of the life sciences by examining the relationship between biology and mathematicsLANGE, Jean-Marc.Aster. 2000, Num 30, pp 123-142, issn 0297-9373Article

APPROCHE PAR LE MICROSCOPE DES OBJETS BIOLOGIQUES ET LES PROBLEMES SPECIFIQUES LIES = APPROACH BY MICROSCOPE OF BIOLOGICAL OBJETCS AND THE SPECIFIC PROBLEMSNefoussi Ben Ouadday, Najoua; Rumelhard, Guy.1999, 2 vol., 411 pThesis

La pluridisciplinarité dans les sciences de la vie : Un nouvel obstacle épistémologique, la non-linéarité = A new epistemological obstacle to pluri-disciplinarity in the life sciences : non-linearityGUESPIN-MICHEL, Janine; RIPOLL, Camille.Aster. 2000, Num 30, pp 87-104, issn 0297-9373Article

Ruptures et continuités entre physique et mathématique à propos de la caractéristique des dipôles électriques linéaires = Rupture and continuity between physics and mathematics in the case of the characteristics of linear electric dipolesMALAFOSSE, Didier; LEROUGE, Alain.Aster. 2000, Num 30, pp 65-85, issn 0297-9373Article

  • Page / 1