Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

is.\*:("1042-1629")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 288

  • Page / 12
Export

Selection :

  • and

Creating a knowledge-based society through E-learning in KoreaLEE, Hyunjeong.Educational technology research and development. 2006, Vol 54, Num 5, pp 529-540, issn 1042-1629, 12 p.Article

The effects of gender interaction patterns on student participation in computer-supported collaborative argumentationJEONG, Allan; DAVIDSON-SHIVERS, Gayle V.Educational technology research and development. 2006, Vol 54, Num 6, pp 543-568, issn 1042-1629, 26 p.Article

The impact of sequencing and prior knowledge on learning mathematics through spreadsheet applications = L'impact du séquençage et de la connaissance de base sur l'apprentissage des mathématiques par le biais de logiciels de feuilles de calculCLARKE, Tracey; AYRES, Paul; SWELLER, John et al.Educational technology research and development. 2005, Vol 53, Num 3, pp 15-24, issn 1042-1629, 10 p.Article

Cognitive load and learning effects of having students organize pictures and words in multimedia environments : The role of student interactivity and feedback = Travail cognitif et effets sur l'apprentissage de l'organisation par les étudiants des éléments graphiques et des mots dans un environnement multimédia : le rôle de l'interactivité de l'étudiant et du feedbackMORENO, Roxana; VALDEZ, Alfred.Educational technology research and development. 2005, Vol 53, Num 3, pp 35-45, issn 1042-1629, 11 p.Article

The function of annotations in the comprehension of scientific texts : Cognitive load effects and the impact of verbal ability = Le rôle des annotations dans la compréhension des textes scientifiques : l'impact du travail cognitif et l'impact des compétences verbalesWALLEN, Erik; PLASS, Jan L; BRüNKEN, Roland et al.Educational technology research and development. 2005, Vol 53, Num 3, pp 59-72, issn 1042-1629, 14 p.Article

Computer-based support for curriculum designers : A case of developmental research = Une base informatique pour élaborer les programmes d'études : le cas d'une recherche développementaleMCKENNEY, Susan; VAN DEN AKKER, Jan.Educational technology research and development. 2005, Vol 53, Num 2, pp 41-66, issn 1042-1629, 26 p.Article

Promoting technology integration through collaborative apprenticeship = Promouvoir l'intégration de la technologie par le biais d'un apprentissage collaboratifGLAZER, Evan; HANNAFIN, Michael J; LIYAN SONG et al.Educational technology research and development. 2005, Vol 53, Num 4, pp 57-67, issn 1042-1629, 11 p.Article

Teacher pedagogical beliefs : The final frontier in our quest for technology integration? = Les convictions pédagogiques des enseignants : le dernier obstacle à l'intégration définitive de la technologie ?ERTMER, Peggy A.Educational technology research and development. 2005, Vol 53, Num 4, pp 25-39, issn 1042-1629, 15 p.Article

Achievement differences in structured versus unstructured instructional geometry programs = Les différences de rendement entre les programmes d'enseignement de la géométrie structurés et non structurésHANNAFIN, Robert D.Educational technology research and development. 2004, Vol 52, Num 1, pp 19-32, issn 1042-1629, 14 p.Article

The trouble with learning objects = Le problème de l'apprentissage des objetsPARRISH, Patrick E.Educational technology research and development. 2004, Vol 52, Num 1, pp 49-67, issn 1042-1629, 19 p.Article

The effects of visual and verbal coding mnemonics on learning Chinese characters in computer-based instruction = Les effets des méthodes de mémorisation visuelles et verbales sur l'apprentissage des caractères chinois dans le cadre d'un enseignement assisté par ordinateurKUO, Mei-Liang Amy; HOOPER, Simon.Educational technology research and development. 2004, Vol 52, Num 3, pp 23-38, issn 1042-1629, 16 p.Article

Supporting excellence in technology through communities of learners : Preparing tomorrow's teachers to use technology (PT3) = Favoriser l'excellence en technologie à travers les communautés d'apprenantsSEELS, Barbara; CAMPBELL, Shirley; TALSMA, Valerie et al.Educational technology research and development. 2003, Vol 51, Num 1, pp 91-104, issn 1042-1629, 14 p.Article

Teachers' beliefs about issues in the implementation of a student-centered learning environment = Les convictions des enseignants concernant les problèmes liés à l'implémentation d'un environnement d'apprentissage centré sur l'étudiantPEDERSEN, Susan; MIN LIU.Educational technology research and development. 2003, Vol 51, Num 2, pp 57-76, issn 1042-1629, 20 p.Article

Technology Collaboratives for simultaneous Renewal in Teacher education : Preparing tomorrow's teachers to use technology (PT3) = Les technologies de collaboration pour un renouvellement simultané en formation des enseignantsTHOMPSON, Ann D; SCHMIDT, Denise A; DAVIS, Niki E et al.Educational technology research and development. 2003, Vol 51, Num 1, pp 73-89, issn 1042-1629, 17 p.Article

Optimal presentation of graphic organizers and text: A case for large bites? = Présentation optimisée des graphiques et des textesROBINSON, Daniel H; CORLISS, Siephanie B; BUSH, Angela M et al.Educational technology research and development. 2003, Vol 51, Num 4, pp 25-41, issn 1042-1629, 17 p.Article

Blueprints for complex learning: The 4C/ID-model = Des recettes pour l'apprentissage complexe : le modèle 4C/IDVAN MERRIËNBOER, Jeroen J. G; CLARK, Richard E; DE CROOCK, Marcel B. M et al.Educational technology research and development. 2002, Vol 50, Num 2, pp 39-64, issn 1042-1629Article

The effects of argumentation scaffolds on argumentation and problem solving = Les effets de la construction de l'argumentation sur l'argumentation et la résolution de problèmesCHO, Kyoo-Lak; JONASSEN, David H.Educational technology research and development. 2002, Vol 50, Num 3, pp 5-22, issn 1042-1629, 18 p.Article

Building technology-based, learner-centered classrooms : The evolution of a professional development framework = Créer des classes centrées sur l'apprenant et la technologie : l'évolution d'un cadre de développement professionnelORRITL, Chandra Hawley.Educational technology research and development. 2001, Vol 49, Num 1, pp 15-34, issn 1042-1629Article

Building classroom community at a distance: A case study = Développer une classe virtuelle : une étude de casROVAI, Alfred P.Educational technology research and development. 2001, Vol 49, Num 4, pp 33-48, issn 1042-1629Article

The impact of the Instructional Planning Self-Reflective Tool on preservice teacher performance, disposition, and self-efficacy beliefs regarding systematic instructional planning = L'impact de l'outil auto-réflectif de planification pédagogique sur les enseignants stagiairesKITSANTAS, Anastasia; BAYLOR, Amy.Educational technology research and development. 2001, Vol 49, Num 4, pp 97-106, issn 1042-1629Article

Instructional technology in Asia : Focus on Japan and Korea = La technologie de l'éducation en Asie : le point au Japon et en CoréeMIZUKOSHI, T; KIM, Y; LONG YEON LEE et al.Educational technology research and development. 2000, Vol 48, Num 1, pp 101-112, issn 1042-1629Article

Project-based learning with the World Wide Web : A qualitative study of resource integration = L'apprentissage basé sur un projet et le World Wide Web : une étude qualitative portant sur l'intégration des ressourcesLAND, S. M; GREENE, B. A.Educational technology research and development. 2000, Vol 48, Num 1, pp 45-68, issn 1042-1629Article

Personalization of mathematics word problems in Taiwan = Personnalisation des problèmes de vocabulaire en mathématiques à TaïwanKU, Heng-Yu; SULLIVAR, Howard J.Educational technology research and development. 2000, Vol 48, Num 3, pp 49-59, issn 1042-1629Article

Long-term instructional development : A 20-year id and implementation project = Développement de l'instruction à long-terme : un programme de 20 ans et l'implémentation d'un projetSULLIVAN, Howard; ICE, Kay; NIEDERMEYER, Fred et al.Educational technology research and development. 2000, Vol 48, Num 4, pp 87-99, issn 1042-1629Article

Designing technology to support reflection = Créer une technologie qui soutien la réflexionXIAODONG LIN; HMELO, C; KINZER, C. K et al.Educational technology research and development. 1999, Vol 47, Num 3, pp 43-62, issn 1042-1629Article

  • Page / 12