Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

jo.\*:("International journal of inclusive education")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 203

  • Page / 9
Export

Selection :

  • and

Beyond policy and good intentionsBEVAN-BROWN, Jill.International journal of inclusive education. 2006, Vol 10, Num 2-3, pp 221-234, issn 1360-3116, 14 p.Conference Paper

Equal treatment as exclusion : language, race and US education policySTUART, Amy.International journal of inclusive education. 2006, Vol 10, Num 2-3, pp 235-250, issn 1360-3116, 16 p.Conference Paper

Turf and tension : psychiatric and inclusive communities servicing students referred for emotional and behavioural difficultiesHEATH, Nancy Lee; MCLEAN-HEYWOOD, Diane; ROUSSEAU, Cecile et al.International journal of inclusive education. 2006, Vol 10, Num 4-5, pp 335-346, issn 1360-3116, 12 p.Conference Paper

Comparison of Dutch ethnic minority and majority engineering students : social and academic integrationSEVERIENS, Sabine; TEN DAM, Geert; BLOM, Sarah et al.International journal of inclusive education. 2006, Vol 10, Num 1, pp 75-89, issn 1360-3116, 15 p.Article

Preparing pre-service secondary education majors for inclusive classrooms in the USAANDERSON, Sheri L; SAKALLI GUMUS, Suad.International journal of inclusive education. 2006, Vol 10, Num 6, pp 529-546, issn 1360-3116, 18 p.Article

Role of special/support teachers in Greek primary schools : a counterproductive effect of 'inclusion' practicesVLACHOU, Anastasia.International journal of inclusive education. 2006, Vol 10, Num 1, pp 39-58, issn 1360-3116, 20 p.Article

Rethinking silence in the classroom : Chinese students' experiences of sharing indigenous knowledge = Repenser le silence en classe : les expériences des étudiants chinois dans le cadre du partage du savoir indigèneZHOU, Yanqiu Rachel; KNOKE, Della; SAKAMOTO, Izumi et al.International journal of inclusive education. 2005, Vol 9, Num 3, pp 287-311, issn 1360-3116, 25 p.Article

Implications of social capital for the inclusion of people with disabilities and families in community life = L'impact sur le capital social de l'inclusion de personnes handicapées et de leurs familles dans la vie communautaireCHENOWETH, Lesley; STEHLIK, Daniela.International journal of inclusive education. 2004, Vol 8, Num 1, pp 59-72, issn 1360-3116, 14 p.Article

Teachers, teaching and educational exclusion: Pupil referral units and pedagogic practice = Enseignants, enseignement et exclusion scolaire : classes spéciales et pratique pédagogiqueMEO, Analia; PARKER, Andrew.International journal of inclusive education. 2004, Vol 8, Num 1, pp 103-120, issn 1360-3116, 18 p.Article

Working-class parents' views of secondary education = L'enseignement secondaire tel qu'il est perçu par les parents en milieu ouvrierCONNELL, R. W.International journal of inclusive education. 2004, Vol 8, Num 3, pp 227-239, issn 1360-3116, 13 p.Article

Making the pedagogic relay inclusive for indigenous Australian students in mathematics classrooms = Rendre les relais pédagogiques inclusifs pour les élèves aborigènes dans les classes de mathématiquesZEVENBERGEN, Robyn; MOUSLEY, Judith; SULLIVAN, Peter et al.International journal of inclusive education. 2004, Vol 8, Num 4, pp 391-405, issn 1360-3116, 15 p.Article

Difference, discourse and democracy: the making and breaking of policy in the market place = Différence, discours et démocratie sur le marché de l'éducationARMSTRONG, Felicity.International journal of inclusive education. 2003, Vol 7, Num 3, pp 241-257, issn 1360-3116, 17 p.Article

Inclusive curricula? Pupils on the margins of special schools = Programme d'études inclusif ? Les élèves en marge des écoles spécialiséesNIND, Melanie; COCHRANE, Steve.International journal of inclusive education. 2002, Vol 6, Num 2, pp 185-198, issn 1360-3116Article

The challenge of enhancing inclusive education in developing countries = Le défi de l'amélioration du système d'éducation inclusive dans les pays en voie de développementELEWEKE, C. Jonah; RODDA, Michael.International journal of inclusive education. 2002, Vol 6, Num 2, pp 113-126, issn 1360-3116Article

Hopes and fears: stakeholder views on the transfer of special school resources towards inclusion = Espoirs et craintes : les opinions des décideurs concernant le transfert des moyens humains et matériels de l'enseignement spécial vers le cycle normal d'éducationPRIESTLEY, Mark; RABIEE, Parvaneh.International journal of inclusive education. 2002, Vol 6, Num 4, pp 371-390, issn 1360-3116, 20 p.Article

Inclusive education in accelerated and professional development schools: a case-based study of two school reform efforts in the USA = L'éducation inclusive dans les écoles de développement professionnel et les écoles accélérées : une étude de cas portant sur deux réformes majeures dans le secteur de l'éducation aux Etats-UnisPETERS, Susan.International journal of inclusive education. 2002, Vol 6, Num 4, pp 287-308, issn 1360-3116, 22 p.Article

A fair deal for minority ethnic groups in Scotland? = Un bon accord pour les minorités ethniques en Ecosse ?POWNEY, Janet; MCPAKE, Joanna.International journal of inclusive education. 2001, Vol 5, Num 2-3, pp 151-166, issn 1360-3116Article

Battling through the system : a working-class teacher in an inner-city primary school = Combattre le système: une enseignante de milieu ouvrier dans une école primaire de quartier défavoriséBURN, Elizabeth.International journal of inclusive education. 2001, Vol 5, Num 1, pp 85-92, issn 1360-3116Article

What is social justice in Swedish education today? The political governing problem = Qu'est-ce que la justice sociale aujourd'hui en Suède ? Un problème politique pour le gouvernementNILSSON, Ingrid; ANDERSSON, Inger.International journal of inclusive education. 2001, Vol 5, Num 2-3, pp 257-263, issn 1360-3116Article

Inclusion of 'pupils-who-need-extra-help' : social transactions in the accessibility of resource and mainstream classrooms = L'inclusion des élèves ayant besoin d'une aide supplémentaire : données sociales dans l'accessibilité aux classes du cycle normal et aux ressourcesBELANGER, N.International journal of inclusive education. 2000, Vol 4, Num 3, pp 231-252, issn 1360-3116Article

Rethinking social justice in schools : how will we recognize it when we see it ? = Repenser la justice sociale dans les écoles : comment la reconnaître quand on la voit ?GALE, T.International journal of inclusive education. 2000, Vol 4, Num 3, pp 253-269, issn 1360-3116Article

Competition, selection and inclusive education : some observations = Compétition, sélection et intégration scolaire : quelques observationsBARTON, L; SLEE, R.International journal of inclusive education. 1999, Vol 3, Num 1, pp 3-12, issn 1360-3116Article

Bicultural teaching of helping approaches : integrating Native Indian and Western perspectives in a social work classroom = L'enseignement biculturel des approches d'aides: l'intégration des indiens et des perspectives occidentales dans le travail social d'une salle de classeKIM ZAPF, M.International journal of inclusive education. 1999, Vol 3, Num 4, pp 327-337, issn 1360-3116Article

Uncovering lost dreams : re-envisioning multiculturalism through post-colonial lenses = Découvrir les rêves perdus: redécouvrir le multiculturalisme à travers les lentilles du post-colonialismeARBER, R.International journal of inclusive education. 1999, Vol 3, Num 4, pp 309-326, issn 1360-3116Article

Educational innovations as a school answer to diversity = Les innovations pédagogiques, réponse des établissements scolaires à la diversitéPARRILLA, A.International journal of inclusive education. 1999, Vol 3, Num 2, pp 93-110, issn 1360-3116Article

  • Page / 9