Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

jo.\*:("International journal of science education")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1273

  • Page / 51
Export

Selection :

  • and

Learning from Writing in Secondary Science : Some theoretical and practical implications = Apprendre grâce à l'écriture en science dans le secondaire : implications théoriques et pratiquesPRAIN, Vaughan.International journal of science education. 2006, Vol 28, Num 2-3, pp 179-201, issn 0950-0693, 23 p.Conference Paper

Learning to Teach Argumentation : Research and development in the science classroom = Apprendre à enseigner l'argumentation : recherche et développement en classe de scienceSIMON, Shirley; ERDURAN, Sibel; OSBOME, Jonathan et al.International journal of science education. 2006, Vol 28, Num 2-3, pp 235-260, issn 0950-0693, 26 p.Conference Paper

Writing-to-learn Strategies in Secondary School Cell Biology : A mixed method study = Stratégies d'apprentissage par l'écriture en biologie dans le secondaireHOHENSHELL, Liesl M; HAND, Brian.International journal of science education. 2006, Vol 28, Num 2-3, pp 261-289, issn 0950-0693, 29 p.Conference Paper

Current Realities and Future Possibilities : Language and science literacy-empowering research and informing instruction = Réalités actuelles et possibilités futures : alphabétisation et éducation scientifique, favorisant la recherche et l'enseignementYORE, Larry D; TREAGUST, David F.International journal of science education. 2006, Vol 28, Num 2-3, pp 291-314, issn 0950-0693, 24 p.Conference Paper

Chemie im Kontext : A symbiotic implementation of a context-based teaching and learning approachPARCHMANN, Ilka; GRÄSEL, Cornelia; BAER, Anja et al.International journal of science education. 2006, Vol 28, Num 9, pp 1041-1062, issn 0950-0693, 22 p.Article

A research approach to designing chemistry education using authentic practices as contextsBULTE, Astrid M. W; WESTBROEK, Hanna B; DE JONG, Onno et al.International journal of science education. 2006, Vol 28, Num 9, pp 1063-1086, issn 0950-0693, 24 p.Article

Social Activism in Elementary Science Education : A science, technology, and society approach to teach global warming = Activisme social dans le cadre de la science élémentaire : une approche scientifique, technologique et sociale de l'enseignement du concept de réchauffement mondialLESTER, Benjamin T; LI MA; LEE, Okhee et al.International journal of science education. 2006, Vol 28, Num 4, pp 315-339, issn 0950-0693, 25 p.Article

Using data comparison and interpretation to develop procedural understandings in the primary classroom : Case study evidence from action research = Utiliser des comparaisons et interprétations de données pour développer une compréhension procédurale dans le primaire : des faits issus d'une étude de cas dans le cadre d'une recherche-actionWARWICK, Paul; SIRAJ-BLATCHFORD, John.International journal of science education. 2006, Vol 28, Num 5, pp 443-467, issn 0950-0693, 25 p.Article

Adults' learning about science in free-choice settingsRENNIE, Léonie J; WILLIAMS, Gina F.International journal of science education. 2006, Vol 28, Num 8, pp 871-893, issn 0950-0693, 23 p.Article

Cultural Mediation of Children's Cosmologies : A longitudinal study of the astronomy concepts of Chinese and New Zealand childrenBRYCE, T. G. K; BLOWN, E. J.International journal of science education. 2006, Vol 28, Num 10, pp 1113-1160, issn 0950-0693, 48 p.Article

Different countries, same science classes : Students' experiences of school science in their own wordsLYONS, Terry.International journal of science education. 2006, Vol 28, Num 6, pp 591-613, issn 0950-0693, 23 p.Article

Discussion of Socio-scientific Issues : The role of science knowledgeLEWIS, Jenny; LEACH, John.International journal of science education. 2006, Vol 28, Num 11, pp 1267-1287, issn 0950-0693, 21 p.Article

Learning pathways in environmental science education : The case of hazardous household itemsMALANDRAKIS, George N.International journal of science education. 2006, Vol 28, Num 14, pp 1627-1645, issn 0950-0693, 19 p.Article

Patterns in students' argumentation confronted with a risk-focused socio-scientific issueKOLSTØ, Stein Dankert.International journal of science education. 2006, Vol 28, Num 14, pp 1689-1716, issn 0950-0693, 28 p.Article

'Loveable' mammals and 'lifeless' plants : how children's interest in common local organisms can be enhanced through observation of nature = Des mammifères sympathiques et des plantes sans vie : comment l'intérêt des enfants pour des organismes banals peut être amélioré par le biais de l'observation de la natureLINDEMANN-MATTHIES, Petra.International journal of science education. 2005, Vol 27, Num 6, pp 655-677, issn 0950-0693, 23 p.Article

About being pure and natural: understandings of pre-service primary teachers = Le concept du pur et naturel selon des enseignants du primaire en formationLAKE, David.International journal of science education. 2005, Vol 27, Num 4, pp 487-506, issn 0950-0693, 20 p.Article

Affordances of ICT in science learning : implications for an integrated pedagogy = Les TIC et l'apprentissage des sciences : implications pour une pédagogie intégréeWEBB, Mary E.International journal of science education. 2005, Vol 27, Num 6, pp 705-735, issn 0950-0693, 31 p.Article

Encouraging conceptual change : the use of bridging analogies in the teaching of action-reaction forces and the 'at rest' condition in physics = Encourager le changement conceptuel : l'utilisation d'analogies dans le cadre de l'enseignement des forces d'action-réaction et de la condition au repos en physiqueBRYCE, Tom; MACMILLAN, Kenneth.International journal of science education. 2005, Vol 27, Num 6, pp 737-763, issn 0950-0693, 27 p.Article

Examining young children's conceptual change process in floating and sinking from a social constructivist perspective = Le processus de changement de la conceptualisation de ce qui flotte et coule chez les jeunes enfants, vue d'une perspective socio-constructivisteHAVU-NUUTINEN, Sari.International journal of science education. 2005, Vol 27, Num 3, pp 259-279, issn 0950-0693, 21 p.Article

The formation of science choices in secondary school = La formation des choix scientifiques dans le secondaireCLEAVES, Anna.International journal of science education. 2005, Vol 27, Num 4, pp 471-486, issn 0950-0693, 16 p.Article

Developing a multi-dimensional instrument for assessing students' epistemological views toward science = Développer un instrument multi-dimensionnel pour évaluer les conceptions épistémologiques envers la science des étudiantsTSAI, Chin-Chung; LIU, Shiang-Yao.International journal of science education. 2005, Vol 27, Num 13, pp 1621-1638, issn 0950-0693, 18 p.Article

Primary trainee teachers' learning and teaching about light : Some pedagogic implications for initial teacher training = L'apprentissage et l'enseignement du concept de lumière chez les enseignants du primaire en formation : implications pédagogiques pour une formation initialeHEYWOOD, Dave. S.International journal of science education. 2005, Vol 27, Num 12, pp 1447-1475, issn 0950-0693, 29 p.Article

Student-teachers' learning outcomes during science subject matter courses = Résultats d'apprentissage des élèves-enseignants dans le cadre de cours de scienceEKBORG, Margareta.International journal of science education. 2005, Vol 27, Num 14, pp 1671-1694, issn 0950-0693, 24 p.Article

The effect of integrated course and faculty development : Experiences of a university chemistry department in the Philippines = Les expériences des départements de chimie des universités aux Philippines en rapport avec le développement des cours de chimie et de l'équipe éducativeGALLOS, Marilou R; VAN DEN BERG, Euwe; TREAGUST, David F et al.International journal of science education. 2005, Vol 27, Num 8, pp 985-1006, issn 0950-0693, 22 p.Article

The effects of metacognitive instruction embedded within an asynchronous learning network on scientific inquiry skills = Les effets d'une instruction métacognitive incorporée dans un réseau d'apprentissage asynchrone sur les compétences en recherche scientifiqueZION, Michal; MICHALSKY, Tova; MEVARECH, Zemira R et al.International journal of science education. 2005, Vol 27, Num 8, pp 957-983, issn 0950-0693, 27 p.Article

  • Page / 51