Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Afrique du Sud R")

Results 1 to 25 of 187

  • Page / 8
Export

Selection :

  • and

Professional Code of Ethics for Educational AdministratorsGOUNDEN, P. K.South African journal of education. 1991, Vol 11, Num 2, pp 54-57, issn 0256-0100Article

Nuwe era in opvoedkundige meting = Une nouvelle ère dans l'évaluation éducationnelleBARNARD, J. J; OOSTHUIZEN, W. L.South African journal of education. 1992, Vol 12, Num 1, pp 8-11, issn 0256-0100Article

Closed University and its FriendsLINGLE, C.South African journal of education. 1990, Vol 10, Num 5-6, pp 430-437, issn 0256-0100Article

Metodologiese verwarring en paradigmatiese stagnering = Confusion méthodologique et rigidité des paradigmesSMAL, P. J. H.South African journal of education. 1992, Vol 12, Num 3, pp 325-328, issn 0256-0100Article

Beheersingsbevoegdheid van die onderwysbestuurder as 'n Vereiste vir relevante onderwys in 'n toekomstige Suid-Afrika = L'importance de la compétence de l'administrateur comme prérequis d'une éducation de qualité pour l'avenir en Afrique du SudOOSTHUIZEN, I. J.South African journal of education. 1992, Vol 12, Num 1, pp 57-61, issn 0256-0100Article

Veranderlikes wat akademiese prestasie in chemie op eerstejaarsvlak op universiteit beïnvloed = Variables influençant le rendement en chimie à l'UniversitéPOSTMA, F.South African journal of education. 1991, Vol 11, Num 4, pp 236-240, issn 0256-0100Article

Organization of Curriculum Knowledge : Some ReflectionsNTSHOE, I. M.South African journal of education. 1991, Vol 11, Num 4, pp 227-230, issn 0256-0100Article

Inskakelingsprobleme van die nuutaangestelde skoolhoof = Problèmes des directeurs débutantsVAN DER WESTHUIZEN, P. C; JANSON, C. A.South African journal of education. 1990, Vol 10, Num 5-6, pp 495-498, issn 0256-0100Article

Invloed van antropologiese vooronderstellings in die Opvoedkunde : kontoere van 'n deterministiese antropologiese model = Quelques réflexions sur l'importance des principes anthropologiques en théorie éducationnelle : un modèle déterministeSCHOEMAN, P. G.South African journal of education. 1990, Vol 10, Num 5-6, pp 459-463, issn 0256-0100Article

Psychology, Pedagogics and the Middle Ground : Epistemological ConsiderationsVORSTER, P. J.South African journal of education. 1990, Vol 10, Num 5-6, pp 513-518, issn 0256-0100Article

Rejoinder : Robin Barrow's Methode of Philosophical Analysis in EducationMASEKELA, M. D.South African journal of education. 1990, Vol 10, Num 2, pp 152-156, issn 0256-0100Article

Die mens se sinsoeke en die relevansie daarvan vir die opvoedingsgebeure in die kontemporêre bestel = La recherche du sens et sa pertinence dans l'enseignement contemporainMÖLLER, F. J.South African journal of education. 1990, Vol 10, Num 4, pp 345-352, issn 0256-0100Article

Deterministiese antropologie van die Marxisme-Leninisme en die agogiese uitkomste daarvan = Les principes anthropologiques déterministes du marxisme-léninisme et leurs incidences éducationnellesSCHOEMAN, P. G.South African journal of education. 1990, Vol 10, Num 5-6, pp 464-469, issn 0256-0100Article

Rekenaargesteunde onderrig teenoor eksploratiewe gebruik van die rekenaar in Wiskunde-onderwys = L'enseignement assisté par ordinateur opposé à l'utilisation de l'ordinateur comme instrument de recherche en mathématiquesENGELBRECHT, J. C.South African journal of education. 1990, Vol 10, Num 4, pp 300-306, issn 0256-0100Article

Eise aan die kunikulum in 'n tegnologiese era met verwysing na die gemeenskap as veranderlike = Les exigences du curriculum à l'ère de la technologie, avec la société comme variableVAN ROOY, M. P.South African journal of education. 1992, Vol 12, Num 2, pp 230-234, issn 0256-0100Article

Perspektief op die antropologiese toelaatbaarheid van deterministiese modelle in die hedendaagse Opvoedkunde = Perspectives sur l'admissibilité anthropologique des modèles déterministes dans les théories éducationnelles courantesSCHOEMAN, P. G.South African journal of education. 1992, Vol 12, Num 1, pp 61-66, issn 0256-0100Article

Riglyne vir die implementering van multikulturele onderwys in die RSA = Quelques orientations pour la mise en oeuvre de l'éducation interculturelle en Afrique du SudCLAASSEN, J. C; NIEMANN, G. S.South African journal of education. 1992, Vol 12, Num 2, pp 106-111, issn 0256-0100Article

Environmental Literacy : Implications for Environmental and Teacher EducationCLACHERTY, A. J.South African journal of education. 1992, Vol 12, Num 1, pp 25-30, issn 0256-0100Article

Geography Teacher Socialization : Attitude and Practice ChangeBALLANTYNE, R. R.South African journal of education. 1992, Vol 12, Num 1, pp 1-8, issn 0256-0100Article

Is Teacher-Reflected Epistemology a Source of Conceptual Difficulty in Physics?LINDER, C. J.International journal of science education. 1992, Vol 14, Num 1, pp 111-121, issn 0950-0693Article

Subject Content and Subject Didactics with Natural Science as ExemplarMAARSCHALK, J; STRAUSS, J.South African journal of education. 1992, Vol 12, Num 2, pp 170-174, issn 0256-0100Article

Beplanning van skoolpraktikum volgens kurrikulumbeginsels = Pour une planification de la formation pratique des enseignants adaptée au programme d'étudesLOMBARD, B. J. J.South African journal of education. 1991, Vol 11, Num 4, pp 217-220, issn 0256-0100Article

Keuring van eerstejaar-universiteitstudente = La sélection des candidats à l'enseignement supérieurFOURIE, C. M.South African journal of education. 1991, Vol 11, Num 4, pp 188-194, issn 0256-0100Article

Koöperatiewe leer-'n vorm van kompenseringsonderwys in 'n tegnologiese era = L'éducation coopérative : une forme d'enseignement compensatoire à l'époque de la technologieTAYLOR, C. A.South African journal of education. 1991, Vol 11, Num 4, pp 244-247, issn 0256-0100Article

Depressie en leerprobleme = Dépression et problèmes d'apprentissageVAN NIEKERK, P. A.South African journal of education. 1990, Vol 10, Num 3, pp 276-282, issn 0256-0100Article

  • Page / 8