Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Biological Science")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 60

  • Page / 3
Export

Selection :

  • and

Les relations biologie/mathématiques interrogent l'enseignement des sciences de la vie = Questioning the teaching of the life sciences by examining the relationship between biology and mathematicsLANGE, Jean-Marc.Aster. 2000, Num 30, pp 123-142, issn 0297-9373Article

Students' alternative conceptions in Earth science : a review of research and implications for teaching and learning = Conceptions alternatives des élèves à propos des sciences de la Terre : rapport de recherche et implications pour l'enseignement et l'apprentissageDOVE, J. E.Research papers in education. 1998, Vol 13, Num 2, pp 183-201, issn 0267-1522Article

Flows of Research Manuscripts Among Scientific Journals Reveal Hidden Submission PatternsCALCAGNO, V; DEMOINET, E; GOLLNER, K et al.Science (Washington, D.C.). 2012, Vol 338, Num 6110, pp 1065-1069, issn 0036-8075, 5 p.Article

La pluridisciplinarité dans les sciences de la vie : Un nouvel obstacle épistémologique, la non-linéarité = A new epistemological obstacle to pluri-disciplinarity in the life sciences : non-linearityGUESPIN-MICHEL, Janine; RIPOLL, Camille.Aster. 2000, Num 30, pp 87-104, issn 0297-9373Article

Science and sustainability : exploring new perspectives in environmental education = Science et durabilité : examen de nouvelles conceptions dans l'éducation à l'environnmentSCHREUDER, D. R; LE GRANGE, L. L. L; REDDY, C. P. S et al.South African journal of education. 1999, Vol 19, Num 2, pp 127-130, issn 0256-0100Article

Life sciences research in VenezuelaCAPUTO, Carlo; REQUENA, Jaime; VARGAS, Domingo et al.Scientometrics (Print). 2012, Vol 90, Num 3, pp 781-805, issn 0138-9130, 25 p.Article

Taiwanese Science and Life Technology Curriculum standards and Earth Systems Education = Les standards de programme d'études en technologie de la science et de la vie à Taïwan et l'enseignement des sciences de la terreCHANG, Chun-Yen.International journal of science education. 2005, Vol 27, Num 5, pp 625-638, issn 0950-0693, 14 p.Article

Thèmes, thèses, tendancesRUMELHARD, Guy.Aster. 1998, Num 27, issn 0297-9373, 205 p.Serial Issue

Understanding and Problem-Solving in Classical GeneticsSTEWART, J; VAN KIRK, J.International journal of science education. 1990, Vol 12, Num 5, pp 575-588, issn 0950-0693Article

Linguistic categories and their utilities : The case of Lao landscape terms = Les catégories linguistiques et leurs utilités : le cas des termes de paysage du LaoENFIELD, N. J.Language sciences (Oxford). 2008, Vol 30, Num 2-3, pp 227-255, issn 0388-0001, 29 p.Article

Philosophizing incognito : Reflections on encouraging students of the life sciences to think critically = Philosopher incognito : encourager les étudiants en sciences de la vie à établir des réflexions critiquesLEWIS, Stephen.Teaching philosophy. 2005, Vol 28, Num 3, pp 237-247, issn 0145-5788, 11 p.Article

La variabilité de la taille et du poids chez l'homme : Moyenne statistique, normalité, normativité. Une approche interdisciplinaire au collège = Variability of the size and weight of humans. Statistical mean, normality and norm. An interdisciplinary approach for secondary schoolARRIGHI, Monique.Aster. 2000, Num 30, pp 143-168, issn 0297-9373Article

Rencontres entre les disciplines = Interactions among school disciplinesRUMELHARD, Guy; DESBEAUX-SALVIAT, Béatrice.Aster. 2000, Num 30, issn 0297-9373, 212 p.Serial Issue

Respirer, digérer : points de vue didactiquesDAROT, É.Aster. 1991, Num 13, pp 3-6, issn 0297-9373Article

Collaborative repositories: An organisational and technological response to current challenges in specialised knowledge communication?PILEGAARD, Morten.Revue française de linguistique appliquée. 2009, Vol 14, Num 2, pp 57-71, issn 1386-1204, 15 p.Article

Électricité animale, magnétisme animal, galvanisme universel : À la recherche de l'identité entre l'homme et la nature = Animal electricity, animal magnetism, universal galvanism : In search of universal harmony between man and natureSEGALA, Marco.Revue d'histoire des sciences (Paris). 2001, Vol 54, Num 1, pp 71-84, issn 0151-4105Article

L'accès à l'emplo des docteurs en sciences de la vie : caractéristiques individuelles et effets de structures = The professional integration of life sciences doctors: individual caracteristics and structures effectsROBIN, Stéphane; CAHUZAC, Eric.Formation emploi. 2001, Num 74, pp 37-66, issn 0759-6340Article

Qualitative changes in intuitive biology = Changements qualitatifs dans la biologie intuitiveHATANO, G; INAGAKI, K.European journal of psychology of education. 1997, Vol 12, Num 2, pp 111-130, issn 0256-2928Article

Les conceptions comme levier d'apprentissage du concept de respirationPACCAUD, M.Aster. 1991, Num 13, pp 35-58, issn 0297-9373Article

Can Middle-School Science textbooks help students learn important ideas? Findings from project 2061's curriculum evaluation study: Life Science = Les manuels de collége peuvent-ils aider les élèves à apprendre des idées importantes ? Les résultats de l'étude évaluative du programme d'études du projet 2061 : science de la vieSTERN, Luli; ROSEMAN, Jo Ellen.Journal of research in science teaching. 2004, Vol 41, Num 6, pp 538-568, issn 0022-4308, 31 p.Article

Les NTIC dans l'enseignement des sciences de la vie et de la terre = The NICT in biological and earth science teachingAdministration et éducation (Paris). 1998, Num 78, pp 15-21, issn 0222-674XArticle

A metadisciplinary course as a means of incorporating applied ethics into the undergraduate curriculum = Le cours métadisciplinaire comme moyen d'intégrer l'éthique appliquée dans les programmes de supérieur premier cycleCRAMER, C. P; GREEN, R. M; STERN, J. E et al.Teaching philosophy. 1998, Vol 21, Num 2, pp 163-170, issn 0145-5788Article

Alternative conceptions about the weather = Conceptions alternatives à propos du tempsDOVE, J.School science review. 1998, Vol 79, Num 289, pp 65-69, issn 0036-6811Article

The future of life science education = L'avenir de l'enseignement des sciences de la vieREISS, M. J.School science review. 1998, Vol 79, Num 289, pp 19-24, issn 0036-6811Article

Conceptual change in astronomy : Models of the earth and of the day/night cycle in American-Indian children = Le changement conceptuel en astronomie: modèles de la Terre et du cycle jour/nuit chez les enfants amérindiensDIAKIDOY, I.-A; VOSNIADOU, S; HAWKS, J. D et al.European journal of psychology of education. 1997, Vol 12, Num 2, pp 159-184, issn 0256-2928Article

  • Page / 3