Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Cross-Sectional Study")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 11353

  • Page / 455
Export

Selection :

  • and

Students' understandings about animal skeletons = La notion de squelette animal et sa compréhension par les étudiantsTUNNICLIFFE, S. D; REISS, M. J.International journal of science education. 1999, Vol 21, Num 11, pp 1187-1200, issn 0950-0693Article

First year medical students' perceptions of stress and support: a comparison between reformed and traditional track curricula = Les concepts de stress et de soutien selon les étudiants en médecine de première année : une comparaison entre programme d'études réformé et programme traditionnelKIESSLING, Claudia; SCHUBERT, Benjamin; SCHEFFNER, Dieter et al.Medical education (Oxford. Print). 2004, Vol 38, Num 5, pp 504-509, issn 0308-0110, 6 p.Article

Finnish Doctoral Theses on Pedagogical Themes in a Production―Time PerspectiveHEINONEN, V; KARI, J.Scandinavian journal of educational research. 1990, Vol 34, Num 3, pp 205-213, issn 0031-3831Article

Effectiveness of basic clinical skills training programmes : a cross-sectional comparison of four medical schools = L'efficacité des programmes de formation aux compétences médicales de bases : une comparaison transversale de quatre écoles médicalesREMMEN, Roy; SCHERPBIER, Albert; BOSSAERT, Leo et al.Medical education (Oxford. Print). 2001, Vol 35, Num 2, pp 121-128, issn 0308-0110Article

Attitudes and values in sexual behaviour and sex education : A cross-cultural study among university students in Greece and Scotland = Attitudes et valeurs dans le comportement sexuel et l'éducation sexuelle: une étude transversale parmi les étudiants d'universités de Grèce et d'EcosseKAKAVOULIS, A; FORREST, J.International review of education. 1999, Vol 45, Num 2, pp 137-151, issn 0020-8566Article

Continuing medical education in a district general hospital: a snapshot = Formation médicale continue dans un hôpital local : un panoramaFLETCHER, Peter.Medical education (Oxford. Print). 2001, Vol 35, Num 10, pp 967-972, issn 0308-0110Article

Effects of education and intervention on business students' ethical cognition : A cross sectional and longitudinal study = Les effets de l'enseignement et de l'intervention sur la cognition éthique des étudiants en commerce : une étude transversale et longitudinaleABDOLMOHAMMADI, M. J; REEVES, M. F.Teaching business ethics (Dordrecht). 2000, Vol 4, Num 3, pp 269-284, issn 1382-6891Article

Graduate entry to medical school? Testing some assumptions = L'admission de diplômés aux études de médecine. Quelques hypothèses mises à l'épreuveROLFE, I. E; RINGLAND, C; PEARSON, S.-A et al.Medical education (Oxford. Print). 2004, Vol 38, Num 7, pp 778-786, issn 0308-0110, 9 p.Article

Serious, frightening and interesting conditions: differences in values and attitudes between first-year and final-year medical students = Des conditions d'exercice dangereuses, parfois effrayantes mais aussi intéressantes : différences de valeurs et d'attitudes entre les étudiants en médecine de première et de dernière annéeBRORSSON, Annika; HELLQUIST, Gunilla; BJÖRKELUND, Cecilia et al.Medical education (Oxford. Print). 2002, Vol 36, Num 6, pp 555-560, issn 0308-0110Article

Using a cross section to train veterinary students to visualize anatomical structures in three dimensions = Utiliser une coupe transversale pour former les élèves-vétérinairesà la visualisation de structures en trois dimensionsPROVO, Judy; LAMAR, Carlton; NEWBY, Timothy et al.Journal of research in science teaching. 2002, Vol 39, Num 1, pp 10-34, issn 0022-4308Article

Stratification in academic secondary programs and educational inequality in Israel and the United States = La stratification dans les programmes scolaires du secondaire et les inégalités scolaires en Israël et aux Etats-UnisAYALON, H; GAMORAN, A.Comparative education review. 2000, Vol 44, Num 1, pp 54-80, issn 0010-4086Article

Standards in mathematics in years 2 and 6: a 9 year cross-sectional study = Niveaux en mathématiques à l'âge de 2 et 6 ans: une étude transversale de 9 ansDAVIES, J; BREMBER, I.Educational review (Birmingham). 1999, Vol 51, Num 3, pp 243-251, issn 0013-1911Article

Forschung zur lehrer-ausbildung in Deutschland: eine bilanzierende Übersicht der neueren empirischen Studien : Lehrerbildung, Forschung und Bezugswissenschaften = Research on initial teacher education in Germany: A survey of recent empirical studies : Formation des enseignants, recherche et savoirs de référence = Recherches sur la formation des professeurs en Allemagne. Un bilan des dernières études empiriquesSCHAEFERS, Christine.Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften. 2002, Vol 24, Num 1, pp 65-90, issn 1424-3946Article

Tests psychométriques: Redondants ou spécifiques ? Etude comparative du WISC-III, de la batterie prédictive d'Inizan, de la figure de Rey et du reversal test = Psychometric tests: redondants or specific? A comparative study of the WISC-III, Tthe Inizan's Batterie Prédictive, the Rey Complex Figure and the Reversal TestLEFEBVRE, Laurent.Scientia paedagogica experimentalis. 2002, Vol 39, Num 2, pp 259-270, issn 0582-2351, 12 p.Article

Case studies of reform in canadian preservice teacher education = Etudes de cas de la réforme dans la formation des enseignants canadiensCOLE, A. L.Alberta journal of educational research. 2000, Vol 46, Num 2, pp 192-195, issn 0002-4805Article

Differences in teaching about the acute sore throat within one medical faculty = Différences dans l'enseignement sur les maux de gorge aigüs dans une faculté de médecineBROOKER, C; KAMIEN, M; WARD, A. M et al.Medical education (Oxford. Print). 2000, Vol 34, Num 4, pp 269-274, issn 0308-0110Article

Attitudes and confidence towards computers and books as learning tools: a cross-sectional study of student cohorts = Attitudes et confiance envers les ordinateurs et les livres en tant qu'outils d'apprentissage : une étude transversale de cohortes d'étudiantsGARLAND, Kate; NOYES, Jan.British journal of educational technology. 2005, Vol 36, Num 1, pp 85-91, issn 0007-1013, 7 p.Article

Changing work values and expressed educational plans of adolescents: A cross-sectional follow-up of three cohorts in Finland = Les valeurs du travail en mutation et les orientations éducatives exprimées des adolescents : un suivi transversal de trois cohortes en FinlandeSINISALO, Pentti.European journal of psychology of education. 2004, Vol 19, Num 3, pp 227-236, issn 0256-2928, 10 p.Article

An analysis of the reading profiles of first-year students at Potchefstroom University: a cross-sectional study and a case study = Une analyse des profils de lecteurs des étudiants de première année à l'Université de Potchefstroom : une étude transversale et une étude de casNEL, Charl; DREYER, Carisma; KOPPER, Mariaan et al.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 1, pp 95-103, issn 0256-0100, 9 p.Article

Does medical school cause health anxiety and worry in medical students? = Les études de médecine causent-elles angoisse et inquiétude chez les étudiants ?SINGH, Gurminder; HANKINS, Matthew; WEINMAN, John A et al.Medical education (Oxford. Print). 2004, Vol 38, Num 5, pp 479-481, issn 0308-0110, 3 p.Article

Invisible leadership : Teachers' union activity in schools = Un leadership invisible: L'activité de l'union des professeurs dans les écolesBASCIA, N.Alberta journal of educational research. 1997, Vol 43, Num 2-3, pp 69-85, issn 0002-4805Article

Efectos diferenciales de la disciplina cursada por estudiantes universitarios en las habilidades de razonamiento = Effets différentiels de la discipline étudiée sur les capacités de raisonnement d'étudiants universitares = The differential effects of the subject'study on reasoning abilities of undergraduate studentsPAVON FIGUEROA, S; GALICIA MOYEDA, I. X; SANCHEZ VELASCO, A et al.Revista latinoamericana de estudios educativos. 1997, Vol 27, Num 4, pp 33-60, issn 0185-1284Article

A crosssectional study of the effects of depression of REM latencyGILES, D. E; ROFFWARG, H. P; RUSH, A. J et al.Biological psychiatry (1969). 1990, Vol 28, Num 8, pp 697-704, issn 0006-3223, 8 p.Article

Changes in Intelligence Over a Quarter of a CenturyEMANUELSSON, I; SVENSSON, A.Scandinavian journal of educational research. 1990, Vol 34, Num 3, pp 171-187, issn 0031-3831Article

Hospital doctors and their schemas about appropriate prescribing = Les médecins exerçant en hôpital et leurs perceptions d'une prescription adéquateHIGGINS, Mark P; TULLY, Mary P.Medical education (Oxford. Print). 2005, Vol 39, Num 2, pp 184-193, issn 0308-0110, 10 p.Article

  • Page / 455