Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Enseignants")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 103839

  • Page / 4154
Export

Selection :

  • and

L'approche systémique en milieu scolaire : réflexions 20 ans après = A systemic approach to school problems: reflections 20 years laterCURONICI, Chiara; MCCULLOCH, Patricia.Thérapie familiale. 2004, Vol 25, Num 4, pp 575-599, issn 0250-4952, 25 p.Conference Paper

La formation des enseignants de FLE en Italie = Teacher training for French as foreign language in ItalyLONDEI, D; MINERVA, N; PELLANDRA, C et al.Etudes de linguistique appliquée. 1994, Vol 95, Num JULSEP, pp 29-39, issn 0071-190XArticle

Linguistics and pedagogy : critical considerations in teacher educationNYIKOS, M.The LACUS forum. 1993, Num 20, pp 699-705, issn 0195-377XArticle

Language improvement schemes in teacher training programmes as seen by teachers and teacher trainersRUSIECKI, J.Studia Anglica Posnaniensia. 1995, Vol 29, pp 119-124, issn 0081-6272Article

Les problèmes de recrutement et leurs incidences sur la formation : une perspective internationaleLECLERQ, J.-M.Recherche et formation (Paris. 1987). 1991, Num 10, pp 99-107, issn 0988-1824, spécConference Paper

Fin de carrière des enseignants : Vers une explication du stress et des retraites prématurées = Career end for teachers : Towards a better understanding of stress and early retirementHANSEZ, I; BERTRAND, F; DE KEYSER, V et al.Travail humain (Paris). 2005, Vol 68, Num 3, pp 193-223, issn 0041-1868, 31 p.Article

Training the Trainers: Towards a Description of Translator Trainer Competence and Training Needs Analysis = Former les formateurs : pour une description des compétences des enseignants en traduction et une analyse des exigences de formationKelly, Dorothy.La formation en traduction : pédagogie, docimologie et technologie I = Translator Training: Pedagogy, Evaluation, and Technologies I. TTR : traduction, terminologie, rédaction. 2008, Vol 21, Num 1, pp 99-125, 27 p.Book Chapter

Unité d'objectifs ... Diversité de parcours ou les défis de la formation des enseignants des disciplines technologiquesHOSTEIN, B.Cahiers de l'IRETEP. 1991, Num 10, pp 3-7Article

Problèmes et défis d'aujourd'hui. Recrutement et formation des enseignantsDURAND-PRINBORGNE, C.Cahiers français (Paris, 1956). 1991, Num 249, pp 85-89, issn 0008-0217Article

Quelques représentations de l'évaluation des enseignants = Representations of teacher evaluationGOMEZ, Florent.Education permanente. 2003, Num 155, pp 39-53, issn 0339-7513, 15 p., 165, 169 [17 p.]Article

Programme novateur pour former l'entourage des enfants présentant des troubles praxiques: apport de l'ergothérapie = An innovative program for the caregivers of children with praxic difficulties: the input of occupational therapyLEGER, France; CAMDEN, Chantal; TETREAULT, Sylvie et al.Ergothérapies (Arcueil). 2009, Num 36, pp 43-52, issn 1636-7073, 10 p.Article

The learning coalition : Professional development schools in partnership = La coalition d'apprentissage: les écoles de développement professionnel en associationKOCHAN, F. K; KUNKEL, R. C.Journal of teacher education. 1998, Vol 49, Num 5, pp 325-333, issn 0022-4871Article

Teacher professional standards: controlling or developing teaching? = Les normes professionnelles des enseignants : un enseignement contrôlé ou en développement ?SACHS, Judyth.Teachers and teaching. 2003, Vol 9, Num 2, pp 175-186, issn 1354-0602, 12 p.Article

The Slow Reform of Teacher Education in SpainMORGENSTERN DE FINKEL, S.Teacher Education in Europe. European Journal of Education. 1991, Vol 26, Num 3, pp 239-249Book Chapter

L'I.U.F.M.? J'y étais..PETITGIRARD, J.-Y.Les Langues modernes. 1991, Vol 85, Num 4, pp 51-55, issn 0023-8376Article

Mentorship : Supporting the Adult Learner. An Investigation of the Working of a Mentorship SchemeLILLEY, A; NEWTON, S.Journal of further and higher education. 1990, Vol 14, Num 3, pp 71-82, issn 0309-877XArticle

Stress et épuisement professionnel des enseignants tunisiens = Stress and burnout among Tunisian teachersCHENNOUFI, L; ELLOUZE, F; CHERIF, W et al.L' Encéphale (Paris). 2012, Vol 38, Num 6, pp 480-487, issn 0013-7006, 8 p.Article

Influence de la pression perçue par les lycéens français sur le stress scolaire = Influence of perceived pressure on academic stress among French high school studentsZAKARI, Sandra; WALBURG, Vera; CHABROL, Henri et al.Journal de thérapie comportementale et cognitive. 2008, Vol 18, Num 3, pp 108-112, issn 1155-1704, 5 p.Article

Evidence, efficacy, and effectiveness, part 2Journal of teacher education. 2006, Vol 57, Num 2, issn 0022-4871, 79 p.Serial Issue

Le débat américain sur la certification des enseignants et le piège d'une politique éducative evidence-based : La construction des politiques d'éducation : de nouveaux rapports entre science et politique = The American debate about teaching certification and the danger of evidence-based education policyLESSARD, Claude.Revue française de pédagogie. 2006, Num 154, pp 19-31, issn 0556-7807, 13 p.Article

Networks as learning communities : Shaping the future of teacher development = Les réseaux comme communautés d'apprentissage : former le futur du développement des enseignantsLIEBERMAN, A.Journal of teacher education. 2000, Vol 51, Num 3, pp 221-227, issn 0022-4871Article

Pedagogical Thinking : « The » Basic Problem of Teacher EducationKANSANEN, P.Teacher Education in Europe. European Journal of Education. 1991, Vol 26, Num 3, pp 251-260Book Chapter

Learning to Teach Through Teaching and Being TaughtJORDELL, K. Ø.Scandinavian journal of educational research. 1991, Vol 35, Num 2, pp 131-144, issn 0031-3831, 3 fig., 9 notesArticle

Primary School Teacher Training in the European Community : An Overview of Recent DevelopmentsDOORNEKAMP, B. G; VAN KESTEREN, B. J.European journal of teacher education. 1991, Vol 14, Num 3, pp 241-251, issn 0261-9768Article

The personal as pedagogical practice = L'expérience personnelle comme pratique pédagogiqueSIM, Cheryl.Teachers and teaching. 2004, Vol 10, Num 4, pp 351-364, issn 1354-0602, 14 p.Article

  • Page / 4154