Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Enseignement spécial")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 673

  • Page / 27
Export

Selection :

  • and

Classroom management texts : a study in the representation and misrepresentation of students with disabilitiesSMITH, Robin M.International journal of inclusive education. 2006, Vol 10, Num 1, pp 91-104, issn 1360-3116, 14 p.Article

Allé origini delta Pedagogia Speciale : l'esempio del rachitismeMAGNANINI, Angela.Ricerche pedagogiche. 2005, Vol 40, Num 155, pp 25-32, issn 1971-5706, 8 p.Article

État sommaire de la formation initiale, spécialisée et doctorale au début du XXIe siècle = Statement of the doctorate and specialized training in the beginning of the 21st centuryDE LA FUENTE, Elena.Traduire (Paris). 2004, Num 200, pp 7-13, issn 0395-773X, 7 p.Article

La formation des professeurs et les Besoins éducatifs spécifiques (BES) : les dimensions de la formation et les défis contemporains : 1954-2004 : 50 ans de formations specialisées = Teachers training and Special Education Needs : the dimensions of training and contemporary challengesRODRIGUES, David.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2004, Num 28, pp 35-36, issn 1957-0341, 2 p.Article

Enseigner à des élèves présentant une dyspraxie visuo-spatiale : Illustrations en mathématiques et en EPS : Coordination JoËlle Pojé-Crétien, Gérard Vergnaud = Teaching students with visual-spatial dyspraxy: examples in mathematics and sportGAREL, Jean-Pierre; DUQUESNE, Francoise.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2004, Num 27, pp 53-66, issn 1957-0341, 14 p.Article

Influence of instruction in mathematics for low performing students on strategy use = L'influence de l'enseignement en mathématiques sur l'utilisation d'une stratégie chez les élèves à faible rendementTIMMERMANS, R. E; VAN LIESHOUT, E. C. D. M.European journal of special needs education. 2003, Vol 18, Num 1, pp 5-16, issn 0885-6257, 12 p.Article

¿Se puede enseñar conocimiento fonológico a los niños sordos? = Is it possible to teach phonological awareness to deaf children? = Peut-on enseigner un programme phonologique aux enfants sourds ?BELEN DOMINGUEZ, Ana; ALONSO, Pilar; RODRIGUEZ, Pilar et al.Infancia y aprendizaje. 2003, Vol 26, Num 4, pp 485-501, issn 0210-3702, 17 p.Article

Os desafios da educação profissional da pessoa com deficiência mental : Educação Especial = The challenges of professional education of the mentally disabled person = Les défis liés à la la formation professionnel d'une personne mentalement déficienteVIEGAS, Conceicao.Linhas criticas. 2003, Num 16, pp 63-72, issn 1516-4896, 10 p.Article

The repetition of exclusionALLAN, Julie.International journal of inclusive education. 2006, Vol 10, Num 2-3, pp 121-133, issn 1360-3116, 13 p.Conference Paper

Special Education 2000 : a New Zealand experimentWILLS, Rod.International journal of inclusive education. 2006, Vol 10, Num 2-3, pp 189-199, issn 1360-3116, 11 p.Conference Paper

RTI (Response to Intervention) : Rethinking special education for students with reading difficulties (yet again) : Current Issues in Special Education and Reading Instruction = RTI : repenser l'enseignement spécial pour les enfants présentant des troubles de la lectureGERSTEN, Russell; DIMINO, Joseph A.Reading research quarterly. 2006, Vol 41, Num 1, pp 99-108, issn 0034-0553, 10 p.Article

Assessing pupil development and education in an inclusive setting = Evaluer le développement et l'éducation de l'élève dans un contexte inclusifPIJL, Sip J; HAMSTRA, Dorien.International journal of inclusive education. 2005, Vol 9, Num 2, pp 181-192, issn 1360-3116, 12 p.Article

Les aider à comprendre les consignes : Réussir ses apprentissages à l'école et au collège = Helping them to understand instructionsZAKHARTCHOUK, Jean-Michel.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2004, Num 25, pp 95-104, issn 1957-0341, 10 p.Article

Évaluation formative : une adéquation entre l'offre d'enseignement et les capacités d'apprentissage des élèves : Evaluation modes d'emploi = Formative training: an adequacy between teaching supply and students learning capacitiesMARSAT, Martine.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2006, Num 32, pp 57-66, issn 1957-0341, 10 p.Article

Guardians of tradition : presentations of inclusion in three introductory special education textbooks = Les gardiens de la tradition : présentations de l'inclusion dans trois manuels d'enseignement d'introduction à l'enseignement spécialRICE, Nancy.International journal of inclusive education. 2005, Vol 9, Num 4, pp 405-429, issn 1360-3116, 25 p.Article

L'intégration : quelles perspectives et quelle dynamique pour les enfants, les familles, les institutions ? = Integration: what perspectives and what dynamics for children, families and institutions?LESAIN-DELABARRE, Jean-Marc.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2004, Num 27, pp 214-224, issn 1957-0341, 11 p.Conference Paper

La formation des directeurs d'établissements d'éducation spécialisée entre 1959 et 2004 : bénéficiaires, modèles, tensions et évolutions : 1954-2004 : 50 ans de formations specialisées = Special Education Centres Managers training between 1959 and 2004: beneficiaries, models, tensions and evolutionsLESAIN-DELABARRE, Jean-Marc.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2004, Num 28, pp 111-120, issn 1957-0341, 10 p.Article

Assessment in special schools: national early assessment procedures and pupils attending special schools in England = L'évaluation dans les écoles spécialisées : procédures d'évaluation nationales et les élèves de l'éducation spéciale en AngleterreLEWIS, Ann; LINDSAY, Geoff; PHILLIPS, Emma et al.European journal of special needs education. 2003, Vol 18, Num 2, pp 141-153, issn 0885-6257, 13 p.Article

Special Education as a Part of the School System and as a Classification System : the Case of Finland in the Twentieth CenturyKIVINEN, O; KIVIRAUMA, J.Scandinavian journal of educational research. 1989, Vol 33, Num 1, pp 67-78, issn 0031-3831Article

The theory and practice of pedagogical ethics : features for an ethical praxis in/out of special education = La théorie et pratique de l'éthique pédagogique : les facteurs liés à une pratique éthique de l'enseignement spécialHEYDON, Rachel M.Journal of curriculum studies. 2005, Vol 37, Num 4, pp 381-394, issn 0022-0272, 14 p.Article

La formation des personnels spécialisés en Algérie : 1954-2004 : 50 ans de formations specialisées = Training specialized staff in AlgeriaKOUADRIA, Ali.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2004, Num 28, pp 175-180, issn 1957-0341, 6 p.Article

Lire, copier, rédiger : les difficiles apprentissages de l'élève dyslexique : Coordination JoËlle Pojé-Crétien, Gérard Vergnaud = Reading, copying, writing: learning difficulties for the dyslexic studentLAHALLE, Frédérique.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2004, Num 27, pp 91-102, issn 1957-0341, 12 p.Article

A Universidade de Brasília e a inclusão do aluno com necessidades educativas especiais : Educação Especial = Inclusion of special need students at the Universidade de Brasília = L'Université de Brasilia et l'inclusion des étudiants de l'enseignement spécialDE SOUZA, Amaralina Miranda; LESSA SOARES, Daniele; MORAIS GASPARINO EVANGELISTA, Glaura Borges et al.Linhas criticas. 2003, Num 16, pp 105-126, issn 1516-4896, 22 p.Article

Steps and strides: planning for progress in science with pupils in special schools = Steps and strides : planification du progrès en science des élèves de l'enseignement spécialSINGLETON, Liz.School science review. 2002, Vol 83, Num 305, pp 41-50, issn 0036-6811Article

Drawing new maps : A radical cartography of developmental disabilities = Dessiner de nouvelles cartes: une cartographie radicale des retardés mentauxSMITH, P.Review of educational research. 1999, Vol 69, Num 2, pp 117-144, issn 0034-6543Article

  • Page / 27