Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Enseignement traditionnel")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 70

  • Page / 3
Export

Selection :

  • and

Promotion d'une société de l'apprentissage permanent en Chine : les tentatives de l'université TsinghuaAIYI WANG; SONE, Gilsun; FEIYU KANG et al.Politiques et gestion de l'enseignement supérieur (Imprimé). 2006, Vol 18, Num 2, pp 133-148, issn 1682-346X, 16 p.Article

Lasting effects of instruction guided by the conflict map : Experimental study of learning about the causes of the seasons = Les effets durables d'une instruction guidée par une carte de conflit : étude expérimentale de l'apprentissage à propos des causes des saisonsTSAI, Chin-Chung; CHANG, Chun-Yen.Journal of research in science teaching. 2005, Vol 42, Num 10, pp 1089-1111, issn 0022-4308, 23 p.Article

Entre islam et islamisme : La religion dans l'école publique marocaine : École et religion = Between Islam and Islamism. Religion in the Moroccan public schoolsEL AYADI, Mohammed.Revue internationale d'éducation (Sèvres). 2004, Num 36, pp 111-121, issn 1254-4590, 11 p., 4 [12 p.]Article

A comparison of on-campus and online course delivery methods in southern Nevada = Une comparaison entre enseignement traditionnel et enseignement en ligne dans le Nevada du sudVAN SCHAIK, Paul; BARKER, Philip; BECKSTRAND, Scott et al.Innovations in education and teaching international (Print). 2003, Vol 40, Num 1, pp 5-15, issn 1470-3297, 11 p.Article

The impact of a new educational strategy on acquiring neonatology skills = L'impact d'une nouvelle stratégie pédagogique sur l'acquisition de compétences en néonatalogieTREADWELL, I; DE WITT, T. W; GROBLER, S et al.Medical education (Oxford. Print). 2002, Vol 36, Num 5, pp 441-448, issn 0308-0110Article

Um problema no ensino de ciências : Organização conceitual do conteúdo ou estudo dos fenômenos = Problèmes dans l'enseignement des sciences = Problems in sciences teachingPACHECO, D.Educação e filosofia. 1996, Vol 10, Num 19, pp 63-81, issn 0102-6801Article

How does distance education compare with classroom instruction? A meta-analysis of the empirical literature = Comparer l'enseignement à distance avec l'enseignement traditionnel. Une méta-analyse des recherches empiriques menéesBERNARD, Robert M; ABRAMI, Philip C; YIPING LOU et al.Review of educational research. 2004, Vol 74, Num 3, pp 379-439, issn 0034-6543, 61 p.Article

Teaching earth sciences: should we implement teacher-directed or student-controlled CAI in the secondary classroom? = Enseigner les sciences de la Terre : doit-on implémenter un enseignement assisté par ordinateur pour l'élève ou pour l'enseignant dans le secondaire ?CHANG, Chun-Yen.International journal of science education. 2003, Vol 25, Num 4, pp 427-438, issn 0950-0693, 12 p.Article

The quality of teaching and learning via videoconferencing = La qualité de l'enseignement et de l'apprentissage par vidéoconférenceKNIPE, Damian; LEE, Maria.British journal of educational technology. 2002, Vol 33, Num 3, pp 301-311, issn 0007-1013Article

Twenty-first century education and training implications for quality assurance = L'éducation et la formation au 21e siècle. Impacts sur la qualité de l'enseignementPOND, Wallace K.The Internet and higher education. 2001, Vol 4, Num 3-4, pp 185-192, issn 1096-7516Conference Paper

Modes of equal value: A comparative study of the same masters degree programme offered in two different modes of delivery = Etude comparative de deux programmes de niveaux identiques avec un mode de délivrance différentJOHNSTON, R; CHALLIS, K.Journal of further and higher education. 1994, Vol 18, Num 2, pp 23-36, issn 0309-877XArticle

The structuration of blended learning : putting holistic design principles into practice = La mise en place d'un apprentissage mixte : mettre les principes de création holistique en pratiqueSTUBBS, Mark; MARTIN, Ian; ENDLAR, Lewis et al.British journal of educational technology. 2006, Vol 37, Num 2, pp 163-175, issn 0007-1013, 13 p.Article

Sense of community in a higher education television-based distance education program = Une approche communautaire dans le cadre d'un programme d'enseignement à distance par le biais d'une télévision dans le supérieurROVAI, Alfred P; LUCKING, Robert.Educational technology research and development. 2003, Vol 51, Num 2, pp 5-16, issn 1042-1629, 12 p.Article

On mediation in virtual learning environments = A propos de la médiation dans des environnements d'apprentissage virtuelsDAVIES, Larry; HASSAN, W. Shukry.The Internet and higher education. 2001, Vol 4, Num 3-4, pp 255-269, issn 1096-7516Conference Paper

Organizational structures of teachers in traditional and magnet schools in a large urban school district = Les structures organisationnelles des enseignants dans les écoles traditionnelles et les magnet schools dans un grand district scolaire urbainFARMER, Barbara Wilson; FARMER, Edgar I.Education and urban society. 2000, Vol 33, Num 1, pp 60-73, issn 0013-1245Article

e-learning: université virtuelle en contexte! = E-Learning: situated virtual universityPOLLMANN, Olaf.Formation professionnelle (Luxembourg). 2004, Num 31, pp 52-58, issn 0378-5092, 7 p.Article

The effect of computer-mediated collaborative learning on solving ill-defined problems = L'impact d'un apprentissage collaboratif à distance sur la résolution de problèmes mal définisURIBE, Daniel; KLEIN, James D; SULLIVAN, Howard et al.Educational technology research and development. 2003, Vol 51, Num 1, pp 5-19, issn 1042-1629, 15 p.Article

The transition from non-formal to formal education: The case of brac, Bangladesh = La transition d'une éducation gérée par des organisations non gouvernementales vers un système d'éducation traditionnelle : le cas du BRAC au BangladeshNATH, Samir R.International review of education. 2002, Vol 48, Num 6, pp 517-524, issn 0020-8566, 8 p.Article

Des établissements alternatifs pour prévenir le décrochage ? = Alternative schools to prevent school drop outVIAUD, Marie-Laure.VEI enjeux (Imprimé). 2000, Num 122, pp 170-185, issn 1299-085XArticle

Home schooling : An emerging research agenda = L'école à domicile : un nouveau programme de rechercheCHAPMAN, Anne; O'DONOGHUE, Thomas A.Education research and perspectives. 2000, Vol 27, Num 1, pp 19-36, issn 0311-2543Article

Comparison of student learning about diffusion and osmosis in constructivist and traditional classrooms = Comparaison de l'acquisition par les étudiants des phénomènes de diffusion et d'osmose dans un cours constructiviste et dans un cours traditionnelCHRISTIANSO, R. G; FISHER, K. M.International journal of science education. 1999, Vol 21, Num 6, pp 687-698, issn 0950-0693Article

Costs of an alternative form of second-level education in Malawi = Coûts d'un enseignement alternatif du second degré à MalawiMURPHY, P.Comparative education review. 1993, Vol 37, Num 2, pp 107-122, issn 0010-4086Article

Effects of thematic-based, hands-on science teaching versus a textbook approach for students with disabilities = Les effets d'un enseignement de la science pratique et thématique en comparaison avec un enseignement traditionnel par le biais d'un manuel pour les élèves atteints de handicaps et troubles diversMCCARTHY, Cheryl B.Journal of research in science teaching. 2005, Vol 42, Num 3, pp 245-263, issn 0022-4308, 19 p.Article

Is online instruction perceived as effective as campus instruction by graduate students in education? = L'enseignement en ligne est-il perçu comme étant aussi efficace que l'enseignement traditionnel par les étudiants diplômés en éducation ?ROBERTSON, Janna Siegel; GRANT, Michael M; JACKSON, Lorrie et al.The Internet and higher education. 2005, Vol 8, Num 1, pp 73-86, issn 1096-7516, 14 p.Article

Pedagogical aims, course characteristics and their relation to students behavior: A case study on blended learning : eLearning: Concepts d'évaluation et applications = Objectifs pédagogiques et caractéristiques de cours en relation avec le comportement des étudiants : une étude de cas sur l'apprentissage mixteGRUND, Sven; GROTE, Gudela.Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften. 2004, Vol 26, Num 2, pp 305-326, issn 1424-3946, 22 p.Article

  • Page / 3