Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Etudiant diplômé")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 386

  • Page / 16
Export

Selection :

  • and

L'insertion professionnelle des diplômés de l'enseignement supérieurPOTTIER, F.BREF Bulletin de recherches sur l'emploi et la formation. 1992, Num 82, pp 1-4, issn 0758-1858Article

Slawistik in Österreich. Eine Fallstudie = L'étude des langues slaves en Autriche. Etude de casSPANNER, W; HOHENBALKEN, W.SWS Rundschau. 1991, Vol 31, Num 1, pp 41-61Article

Teaching graduate students to teach = Apprendre à enseigner aux étudiants diplômésCAHN, Steven M.Teaching philosophy. 2004, Vol 27, Num 4, pp 321-323, issn 0145-5788, 3 p.Article

Correlates of preparedness among MSW students for ethical behavior in US managed care environments = Les facteurs de préparation à un comportement éthique chez les étudiants en maîtrise de travail social aux Etats-UnisKANE, Michael N.Social work education. 2004, Vol 23, Num 4, pp 399-415, issn 0261-5479, 17 p.Article

Growing a garden without water: Graduate teaching assistants in introductory science laboratories at a doctoral/research university = Faire pousser un jardin sans irrigation : les aides-enseignants diplômés dans des cours d'introduction à la science en laboratoire dans une université au niveau doctoralLUFT, Julie A; KURDZIEL, Josepha P; ROEHRIG, Gillian H et al.Journal of research in science teaching. 2004, Vol 41, Num 3, pp 211-233, issn 0022-4308, 23 p.Article

Considerations regarding graduate student persistence = Considérations en rapport avec la persévérance des étudiants diplômésSCHINKE, Robert J; DA COSTA, José; ANDREWS, Michael et al.Alberta journal of educational research. 2001, Vol 47, Num 4, pp 341-352, issn 0002-4805Article

A skill, process, and person-oriented graduate seminar on teaching = Séminaire du troisième cycle sur un enseignement axé sur les compétences, l'apprentissage et les personnesKROGH, Marilyn C.Teaching sociology. 2000, Vol 28, Num 4, pp 333-345, issn 0092-055XArticle

Training in marketing for young scientists = Formation en marketing pour les jeunes scientifiquesBEDNYI, B. I; SHEINFEL'D, I. V; BALABANOV, S. S et al.Russian education and society. 2005, Vol 47, Num 4, pp 16-30, issn 1060-9393, 15 p.Article

La conférence-débat de M. Claude Pair sur l'objectif : 80 % de bacheliersEnseignement Technique (L'). 1989, Num 143, pp 47-55Article

Teaching Community Networks: A Case Study of Informal Social Support and Information Sharing among Sociology Graduate StudentsHUNT, Andrea N; MAIR, Christine A; ATKINSON, Maxine P et al.Teaching sociology. 2012, Vol 40, Num 3, pp 198-214, issn 0092-055X, 17 p.Article

Modality and placement of a pedagogical adviser in individual interactive learning = Modalité d'intégration d'une assistance pédagogique lors d'un apprentissage individuel interactifDEMPSEY, John V; VAN ECK, Richard.British journal of educational technology. 2003, Vol 34, Num 5, pp 585-600, issn 0007-1013, 16 p.Article

Spontaneous Reasoning of Graduate StudentsVILLANI, A; PACCA, J. L. A.International journal of science education. 1990, Vol 12, Num 5, pp 589-600, issn 0950-0693Article

Awareness instruction for sexual harassment : findings from an experiential learning process at a higher education institute in IsraelKAPLAN, Oren.Journal of further and higher education. 2006, Vol 30, Num 3, pp 213-227, issn 0309-877X, 15 p.Article

An experiment at Tor Vergata University of Rome (Italy) = Une expérience à Tor Vergata, Université de Rome (Italie)TERRENATO, L.Cultural studies. 2003, Vol 17, Num 2, pp 300-303, issn 0950-2386, 4 p.Article

What are the clinical skills levels of newly graduated physicians? Self-assessment study of an intended curriculum identified by a Delphi process = Quel est le niveau de compétence médicale des médecins tout juste diplômés ?MOERCKE, Anne Mette; EIKA, Berit.Medical education (Oxford. Print). 2002, Vol 36, Num 5, pp 472-478, issn 0308-0110Article

Aux frontières du « petit » salariat public et de son encadrement: de nouveaux usages des concours? = Close to the small wage public sector and its management: towards new uses of competitive examinations for public employment?HUGREE, Cédric.Travail et emploi (Paris). 2011, Num 127, issn 0224-4365, 67-82, 94, 96 [18 p.]Article

Collateral Consequences of Violence in Disadvantaged NeighborhoodsHARDING, David J.Social forces. 2009, Vol 88, Num 2, pp 757-784, issn 0037-7732, 28 p.Article

Promotion und Karriere : Lohnt es sich zu promovieren? Eine Analyse der Schweizerischen Absolventenstudie = PhD and Career : Is a Doctoral Degree Worth It? Analyses with the Swiss Graduate StudyENGELAGE, Sonja; HADJAR, Andreas.Schweizerische Zeitschrift für Soziologie. 2008, Vol 34, Num 1, issn 0379-3664, 2, 71-93 [24 p.]Article

Nonvoluntary class participation in graduate discussion courses : Effects of grading and cold callingDALLIMORE, Elise J; HERTENSTEIN, Julie H; PLATT, Mariorie B et al.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2006, Vol 30, Num 2, pp 354-377, issn 1052-5629, 24 p.Article

Preparing CS honours students for a research career : the Wollongong experience = Préparer les étudiants diplômés à une carrière de chercheur : l'expérience de WollongongFULCHER, John A; PIPER, Ian C.International journal of electrical engineering education. 2005, Vol 42, Num 3, pp 293-300, issn 0020-7209, 8 p.Article

Facing the challenges of competency-based assessment of postgraduate dental training: Longitudinal Evaluation of Performance (LEP) = Faire face au défi de l'évaluation basée sur la compétence dans la formation des dentistes diplômés : évaluation longitudinale de la performancePRESCOTT, L. E; NORCINI, J. J; MCKINLAY, P et al.Medical education (Oxford. Print). 2002, Vol 36, Num 1, pp 92-97, issn 0308-0110Article

Defining the Australian mechanical engineerFERGUSON, Clive.European journal of engineering education (Print). 2006, Vol 31, Num 4, pp 471-485, issn 0304-3797, 15 p.Article

Clarifying the concepts of confidence and competence to produce appropriate self-evaluation measurement scales = Clarifier les concepts de confiance et de compétence pour produire des échelles de mesure appropriée de l'auto-évaluationSTEWART, Jane; O'HALLORAN, Catherine; BARTON, J. Roger et al.Medical education (Oxford. Print). 2000, Vol 34, Num 11, pp 903-909, issn 0308-0110Article

Parcours de jeunes diplômés dans le champ du développement: « miroirs » d'un secteur qui change = The careers of young graduates in the field of development: mirroring a sector in the throes of changeLE NAËLOU, Anne.Sociologies pratiques. 2013, Num 27, issn 1295-9278, 43-57, 207 [16 p.]Article

Practical realities and emotions in field research : The experience of novice fieldworkers = Réalités pratiques et émotions dans le champ de la recherche : L'expérience des débutants dans un domaine d'étudeSATTERLUND, Travis; MALLINSON, Christine.Social thought & research. 2006, Vol 27, pp 123-152, issn 1094-5830, 30 p.Article

  • Page / 16