kw.\*:("FULL SCALE MOCKUP TEST")
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THE SURFACE EFFECT CATAMARAN - PROGRESS IN CONCEPT ASSESSMENTWILSON FW; VIARS PR; ADAMS JD et al.1983; NAVAL ENGINEERS JOURNAL; ISSN 0028-1425; USA; DA. 1983; VOL. 95; NO 3; PP. 301-311; BIBL. 8 REF.Article
ON UNUSUAL PHENOMENON IN MANEUVRABILITY AND ITS SUCCESSFUL COUNTERMEASURE OF A FISHERY RESEARCH VESSELNAKATO M; KOSE K; HASEGAWA K et al.1978; J. SOC. NAV. ARCHITECTS JAP.; JPN; DA. 1978; VOL. 143; PP. 225-232; ABS. ENG; BIBL. 6 REF.Article
ETUDE EXPERIMENTALE DE L'ENGAGEMENT (BROACHING) D'UN PETIT BATEAU DE VITESSE ELEVEEFUWA T; YOSHINO T; YAMAMOTO T et al.1981; J. SOC. NAV. ARCHIT. JPN.; ISSN 0514-8499; JPN; DA. 1981-12; VOL. 150; PP. 223-231; ABS. ENG; BIBL. 7 REF.Article
FORD'S DEVELOPMENT OF A METHANOL-FUELED ESCORTNICHOLS R; LAPETZ J; SMITH C et al.1982; INTERNATIONAL ALCOHOL FUEL TECHNOLOGY SYMPOSIUM. 5/1982-05-13/AUCKLAND; NZL; DUNEDIN: IMPR. J. MCINDOE; DA. 1982; PP. 2.109-2.117; BIBL. 6 REF.Conference Paper
LE FREIN SENF: ESSAIS SUR LA RAME TGV-001.PASCAL JP.1978; RECH., TRANSP.; FR.; DA. 1978; NO 22; PP. 15-31Article
LE GALLERIE AERODINAMICA E CLIMATICHE DEL CENTRO RICERCHE FIAT. = LES TUNNELS AERODYNAMIQUES ET CLIMATIQUES DU CENTRE DE RECHERCHE FIATANTONUCCI G; CERONETTI G; COSTELLI A et al.1977; A.T.A.; ITAL.; DA. 1977; VOL. 30; NO 9; PP. 366-375Article
THE WIND TUNNEL'S GROUND PLANE BOUNDARY LAYER - ITS INTERFERENCE WITH THE FLOW UNDERNEATH CARS.HUCHO WH; JANSSEN LJ; SCHWARTZ G et al.1975; S.A.E. TRANS.; U.S.A.; DA. 1975 PARU 1976; VOL. 84; SECT. 1; PP. 380-389; BIBL. 19 REF.Article
LA MANOEUVRE DES NAVIRESNIZERY B.1977; NOUVEAUTES TECH. MARIT.; FRA; DA. 1977; PP. 88-102; BIBL. 17 REF.Article
DAS VIDEOPULT-SYSTEM - EINE ZUKUNFTSWEISENDE BEDIENEINRICHTUNG FUER DIE OEBB = LE SYSTEME A PUPITRE VIDEO: UN DISPOSITIF DE COMMANDE D'AVENIR POUR LES CHEMINS DE FER FEDERAUX AUSTRALIENSBOEHM W; LUKASCHEK K; WINKLER G et al.1983; SIGNAL UND DRAHT; ISSN 0037-4997; DEU; DA. 1983; VOL. 75; NO 5; PP. 79-83; ABS. ENG/FREArticle
FULL-SCALE TESTS ON GROUND ANCHORS IN FINE SAND = ESSAIS EN VRAIE GRANDEUR DE TIRANTS D'ANCRAGE DANS UN SABLE FINDAVIS AG; PLUMELLE C.1982; PROC. AM. SOC. CIV. ENG., J. GEOTECH. ENG. DIV.; ISSN 0093-6405; USA; DA. 1982; VOL. 108; NO GT3; PP. 335-353; BIBL. 12 REF.Article
SEA ANCHORS AND DROGUES: ANALYSIS OF BEHAVIOUR LEADING TO IMPROVED DESIGNCLAYTON BR; HOWELL I.1982; SUPPL. PAP.-R. INST. NAV. ARCHIT.; ISSN 0373-529X; GBR; DA. 1982; VOL. 124; PP. 243-252; BIBL. 8 REF.Article
AERODYNAMIC DRAG OF COMMERCIAL VEHICLESNAYSMITH A.1982; TRRL SUPPL. REP.; ISSN 0305-1315; GBR; DA. 1982; NO 732; PP. 1-14; 13 P.; BIBL. 6 REF.Serial Issue
ERGEBNISSE VON SEE-ERPROBUNGEN MIT KONVENTIONELLEN UND UNKONVENTIONELLEN SCHIFFEN = RESULTATS DES ESSAIS A LA MER SUR LES BATEAUX CONVENTIONNELS ET NON CONVENTIONNELSBAKENHUS J.1980; JAHRB. SCHIFFBAUTECH. GES.; ISSN 0374-1222; DEU; DA. 1980 PUBL. 1981; VOL. 74; PP. 23-49; BIBL. 21 REF.Article
SMOKE RELEASE FORM WALL LININGS IN FULL SCALE COMPARTMENT FIRES = DEGAGEMENT DE FUMEE DES REVETEMENTS DE MUR DANS UN COMPARTIMENT DE FEUWOOLLEY WD; RAFTERY MM; AMES SA et al.1978; ; GBR; GARSTON: BRE; DA. 1978; CP 56/78; 12 P.; 30 CMBook
RISQUES D'INCENDIE DANS LES LOGEMENTS MOBILES.MCGEHAN FP.1977; FIRE INTERNATION.; G.B.; DA. 1977; NO 55; PP. 45-48Article
A STUDY OF WAVE-INDUCED VIBRATIONS (2ND REPORT).KAGAWA K; OHTARA K; USHIJIMA M et al.1977; J. SOC. NAV. ARCHITECTS JAP.; JAP.; DA. 1977; VOL. 141; PP. 227-234; BIBL. 21 REF.Article
THE IMPORTANCE OF FULL SCALE TESTING IN ICE FOR DESIGNING ICEBREAKING SHIPS.MAKINEN E.1976; JB. SCHIFFBAUTECH. GESELLSCH.; DTSCH.; DA. 1976 PARU 1977; VOL. 70; PP. 7-16; BIBL. 14 REF.Article
RESISTANCE REDUCTION BY STERN-END-BULBOKAMOTO H; TANAKA A; YAMANO T et al.1983; JOURNAL OF THE SOCIETY OF NAVAL ARCHITECTS OF JAPAN; ISSN 0514-8499; JPN; DA. 1983; VOL. 152; PP. 22-31; BIBL. 4 REF.Article
FIELD TESTING AND OPTIMISING EFFICIENCY OF HYDRO TURBINESSHELDON LH.1982; INT. WATER POWER DAM CONSTR.; ISSN 0306-400X; GBR; DA. 1982; VOL. 34; NO 1; PP. 22-28; BIBL. 8 REF.Article
UTILISATION DU VENT POUR L'ECONOMIE D'ENERGIE ET DE COMBUSTIBLE1982; NAVIRES PORTS CHANTIERS; ISSN 0028-159X; FRA; DA. 1982; NO 383; PP. 216-217Article
DIE AERODYNAMIK SCHNELLFAHRENDER ZUEGE - EINE UEBERBLICK UEBER DEN STAND DER ERKENNTNISSE = L'AERODYNAMIQUE DES TRAINS ROULANT RAPIDEMENT. UN TABLEAU DES CONNAISSANCES ACTUELLESGLUECK H.1981; AET, ARCH. EISENB. TECH.; ISSN 0341-0463; DEU; DA. 1981; NO 36; PP. 23-40; 17 P.; ABS. ENG/FRE/SPA; BIBL. 38 REF.Article
MESURES DE LONGUE DUREE, A L'ECHELLE REELLE, SUR UN BATEAU A CONTENSEURSTAKAHASHI Y; OBATA K; NOSE Y et al.1981; J. SOC. NAV. ARCHIT. JPN.; ISSN 0514-8499; JPN; DA. 1981-12; VOL. 150; PP. 327-332; ABS. ENG; BIBL. 11 REF.Article
ROAD SURFACE IRREGULARITY AND VEHICLE RIDE. II. RIDING COMFORT IN CARS DRIVEN BY THE PUBLIC.COOPER DRC; YOUNG JC.1978; TRANSP. ROAD RES. LAB., SUPPL. REP.; GBR; DA. 1978; NO 400; PP. 1-21; H.T. 6; BIBL. 1 REF.Serial Issue
EISBRECHEN MIT MODELL UND GROSSAUSFUEHRUNG = BRISE-GLACE AVEC MODELE ET EN VRAIE GRANDEURSCHWARZ J; HOFFMANN L.1978; JB. SCHIFFBAUTECH. GESELLSCH.; DEU; DA. 1978 PUBL. 1979; VOL. 72; PP. 207-280; (17 P.); ABS. ENG; BIBL. 4 REF.Article
ETUDE COMPARATIVE EXPERIMENTALE EN GRANDEUR REELLE SUR LES FORCES VIBRATOIRES EXCITEES PAR L'HELICE ET SUR LES VIBRATIONS DE LA COQUE INDUITES PAR UNE HELICE FORTEMENT INCLINEE ET PAR UNE HELICE CLASSIQUEZHIHAO LING; SASAKI Y.1982; J. SOC. NAVAL ARCHIT. JPN.; ISSN 0514-8499; JPN; DA. 1982-07; VOL. 151; PP. 42-53; ABS. ENG; BIBL. 10 REF.Article