Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Français Langue seconde")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 437

  • Page / 18
Export

Selection :

  • and

A touch of... class ! Synthèse des 50 erreurs les plus courantes à l'écrit : pour une approche fonctionnelle de la langue = A touch of... class ! Synthesis of fifty written errors : towards a functional approach for the languageBESNARD, C.Canadian modern language review. 1995, Vol 51, Num 2, pp 348-356, issn 0008-4506Article

LES RÉGIONALISMES DANS L'ENSEIGNEMENT DU FRANÇAIS LANGUE SECONDEEGGINTON, Emmanuelle.Etudes de linguistique appliquée. 2014, Num 174, pp 211-220, issn 0071-190X, 10 p.Article

Using conventional sequences in L2 FrenchFORSBERG, Fanny.IRAL. International review of applied linguistics in language teaching. 2010, Vol 48, Num 1, pp 25-51, issn 0019-042X, 27 p.Article

A la recherche des clitiques perdus : The dictogloss as a measure of the comprehension of y and en by L2 learners of FrenchWUST, Valerie A.Canadian modern language review. 2009, Vol 65, Num 3, pp 471-499, issn 0008-4506, 29 p.Article

La classe d'accueil, de la pratique à la théorie : La classe de langue entre théorie et pratiqueMENDONCA DIAS, Catherine.Le Langage et l'homme. 2011, Vol 46, Num 2, pp 111-122, issn 0458-7251, 12 p.Article

Motivation, ethnic identity, and post-secondary education language choices of graduates of intensive French language programsGOLDBERG, Erin; NOELS, Kimberly A.Canadian modern language review. 2006, Vol 62, Num 3, pp 423-447, issn 0008-4506, 25 p.Article

New Canadian ESL and FSL materials for second language teachersWEINRIB, A.Canadian modern language review. 1993, Vol 49, Num 3, pp 589-594, issn 0008-4506Article

Effet de la nature des éléments grammaticaux sur la saisie en français langue secondeSIMARD, Daphnée.Canadian modern language review. 2008, Vol 64, Num 3, pp 491-522, issn 0008-4506, 32 p.Article

Le culturel en français langue seconde : Statique vs dynamique?BERCHOUD, Marie J.Etudes de linguistique appliquée. 2007, Num 145, pp 59-67, issn 0071-190X, 9 p.Article

Gender differences in motivation to learn FrenchKISSAU, Scott.Canadian modern language review. 2006, Vol 62, Num 3, pp 401-422, issn 0008-4506, 22 p.Article

Transmettre le flambeau : L'avenir de l'enseignement des langues secondes est entre nos mainsMANDIN, Lucille.The Canadian journal of applied linguistics. 2008, Vol 11, Num 1, pp 5-19, issn 1481-868X, 15 p.Article

Exploring the use of student perspectives to inform topics in teacher educationARNETT, Katy.The Canadian journal of applied linguistics. 2008, Vol 11, Num 1, pp 63-81, issn 1481-868X, 19 p.Article

French immersion education: Benefits for all learners = L'immersion française : bénéfices pour tous les apprenantsCanadian modern language review. 2007, Vol 63, Num 5, issn 0008-4506, 202 p.Conference Proceedings

Linguistic, Academic, and Cognitive Benefits of French Immersion = Avantages linguistiques, scolaires et cognitifs de l'immersion françaiseLAZARUK, Wally.Canadian modern language review. 2007, Vol 63, Num 5, pp 605-654, issn 0008-4506, 50 p.Conference Paper

Français langue intégrée et didactique transitionnelle = French as an Integrated Language and transitional didacticsCOIANIZ, Alain.Travaux de didactique du français langue étrangère. 2002, Num 48, pp 139-160, issn 0765-1635, 22 p.Conference Paper

La sémantique en constructionDITTMAR, N.Langage et société (Maison des Sciences de l'Homme). 1989, Num 50-51, pp 39-66, issn 0181-4095Article

Teaching L2 Learners How to Listen Does Make a Difference: An Empirical StudyVANDERGRIFT, Larry; TAFAGHODTARI, Marzieh H.Language learning. 2010, Vol 60, Num 2, pp 470-497, issn 0023-8333, 28 p.Article

APPORTS HUMANISTES ET LINGUISTIQUES DES PRATIQUES ARTISTIQUES DANS L'APPRENTISSAGE ET L'ENSEIGNEMENT DE LA LANGUE DANS UNE CLASSE D'ACCUEILCHRIFI ALAOUI, Dalie.Etudes de linguistique appliquée. 2007, Num 147, pp 349-364, issn 0071-190X, 16 p.Article

Le procès de grammaticalisation dans le français d'adultes arabophones = The grammaticalization process in French of Arab speaking adultsVERONIQUE, D.Créolisation et acquisition des langues. Table-ronde. 1994, pp 151-170, isbn 2-85399-332-9Conference Paper

Les formations à l'enseignement du FL2 au Québec = Teacher training for French as second language QuebecGERMAIN, C; GAGNE, F.Etudes de linguistique appliquée. 1994, Vol 95, Num JULSEP, pp 90-95, issn 0071-190XArticle

French Immersion in Canada : a Model for Switzerland?HELLER, M.Multilingua. 1990, Vol 9, Num 1, pp 67-85, issn 0167-8507, spécArticle

Allophone Students in French Second-Official-Language Programs : A Literature Review = Les élèves allophones dans les programmes de français seconde langue officielle : revue de la littératureMADY, Callie.Canadian modern language review. 2007, Vol 63, Num 5, pp 727-800, issn 0008-4506, 74 p.Conference Paper

LA VOCE DELLE IMMAGINI. IL FUMETTO COME STRUMENTO DI INSEGNAMENTO DEL FRANCESE LSPERILLI, Fabio.Rassegna italiana di linguistica applicata. 2007, Vol 39, Num 3, pp 183-196, issn 0033-9725, 14 p.Article

Variation in advanced French interlanguage : A comparison of three (Socio)linguistic variablesHOWARD, Martin.Canadian modern language review. 2006, Vol 62, Num 3, pp 379-400, issn 0008-4506, 22 p.Article

Problems in output and the cognitive processes they generate: a step towards second language learningSWAIN, M; LAPKIN, S.Applied linguistics. 1995, Vol 16, Num 3, pp 371-391, issn 0142-6001Article

  • Page / 18