Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Language proficiency")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 161

  • Page / 7
Export

Selection :

  • and

Crosslinguistic semantic and translation priming in normal bilingual individuals and bilingual aphasiaKIRAN, Swathi; LEBEL, Keith R.Clinical linguistics & phonetics. 2007, Vol 21, Num 4, pp 277-303, issn 0269-9206, 27 p.Article

Genres and pragmatic competenceIFANTIDOU, Elly.Journal of pragmatics. 2011, Vol 43, Num 1, pp 327-346, issn 0378-2166, 20 p.Article

Continuités et ruptures dans l'enseignement de la langueBishop, Marie-France; Cadet, Lucile.Le Français Aujourd'hui. 2011, Vol 173, issn 0184-7732, isbn 978-2-200-92711-0, 1Vol, 136 p., isbn 978-2-200-92711-0Book

Pratiques et paroles de « mauvais lecteurs » au premier degré différencié : observer et écouter pour mieux comprendre ce qui les met en difficulté : Enseigner et apprendre la littérature en français langue étrangère ou seconde, pour quoi faire ? = Practices and words of bad readers in the first differential degree : to observe and to listen to better understand what causes problemsDE CROIX, Séverine.Le Langage et l'homme. 2008, Vol 43, Num 1, pp 167-182, issn 0458-7251, 16 p.Article

De l'acquisition du lexique à la maîtrise de la langue : Enseigner et apprendre le lexiqueJULIEN-KAMAL, Catherine.Les Langues modernes. 2009, Vol 103, Num 1, pp 57-62, issn 0023-8376, 6 p.Article

Age of Onset and Nativelikeness in a Second Language: Listener Perception Versus Linguistic ScrutinyABRAHAMSSON, Niclas; HYLTENSTAM, Kenneth.Language learning. 2009, Vol 59, Num 2, pp 249-306, issn 0023-8333, 58 p.Article

Examining the Impact of Language Proficiency on Mathematics Achievement Using a High-Stakes Achievement TestSHIN, Seon-Hi; KIM, Ah-Young.Language research. 2011, Vol 47, Num 2, pp 175-189, issn 0254-4474, 15 p.Article

THE VALIDITY OF THE MICHIGAN TEST OF ENGLISH LANGUAGE PROFICIENCY AS A GENERAL MEASURE OF HIGH SCHOOL ENGLISH ACHIEVEMENT IN AMERICAN SAMOA.BALDAUF RB JR.1978; EDUC. PSYCHOL. MEASUR.; USA; DA. 1978; VOL. 38; NO 2; PP. 429-432; BIBL. 4 REF.Article

Modelling learning difficulty and second language proficiency : The differential contributions of implicit and explicit knowledgeELLIS, Rod.Applied linguistics. 2006, Vol 27, Num 3, pp 431-463, issn 0142-6001, 33 p.Article

Du déficit en maîtrise de la langue constaté par la formation au développement de compétences communicationnelles propres à la profession, comment s'articulent les apprentissages langagiers en formation initiale des enseignants ? : Maîtrise de la langue maternelle, du secondaire au supérieur (... et au-delà ?)DESCHEPPER, Catherine.Le Langage et l'homme. 2013, Vol 48, Num 2, pp 87-112, issn 0458-7251, 26 p.Article

Le bijuridisme et le bilinguisme canadiens: des idéaux sous tensionDEVINAT, Mathieu.Revue française de linguistique appliquée. 2011, Vol 16, Num 1, pp 33-50, issn 1386-1204, 18 p.Article

LE BLOG PÉDAGOGIQUE: UNE NOUVELLE APPROCHE RÉFLEXIVE DE LA LANGUE POUR L'ÉLÈVEGRAVE, Stéphanie; SIMONOT, Mélinée.Etudes de linguistique appliquée. 2010, Num 158, pp 207-213, issn 0071-190X, 7 p.Article

Complexity, Accuracy, and Fluency in Second Language Acquisition : Complexity, Accuracy and Fluency (CAF) in Second Language Acquisition Rechearch = Complexité, précision et maîtrise dans l'acquisition d'une langue secondeHOUSEN, Alex; KUIKEN, Folkert.Applied linguistics. 2009, Vol 30, Num 4, pp 461-473, issn 0142-6001, 13 p.Article

Using Raters From India to Score a Large-Scale Speaking TestXIAOMING XI; MOLLAUN, Pam.Language learning. 2011, Vol 61, Num 4, pp 1222-1255, issn 0023-8333, 34 p.Article

Multi-word units : Can lexicography have a role in their acquisition?ABU-SSAYDEH, Abdul-Fattah.Babel (Bonn). 2006, Vol 52, Num 4, pp 349-371, issn 0521-9744, 23 p.Article

A cross-linguistic study of refusals: An analysis of pragmatic competence development in Iranian EFL learnersALLAMI, Hamid; NAEIMI, Amin.Journal of pragmatics. 2011, Vol 43, Num 1, pp 385-406, issn 0378-2166, 22 p.Article

Multiple questions in oral proficiency interviewsKASPER, Gabriele; ROSS, Steven J.Journal of pragmatics. 2007, Vol 39, Num 11, pp 2045-2070, issn 0378-2166, 26 p.Article

L'asymptote du français avancé : Les difficultés résistantesDESVAUX, Annie.Etudes de linguistique appliquée. 2005, Num 138, pp 223-241, issn 0071-190X, 19 p.Article

Language competence and the construction of expert-novice in NS-NNS interactionVICKERS, Caroline H.Journal of pragmatics. 2010, Vol 42, Num 1, pp 116-138, issn 0378-2166, 23 p.Article

La maitrise du français écrit en BA1 à l'Université: constat de quelques lacunes et exemple de remédiation : Maîtrise de la langue maternelle, du secondaire au supérieur (... et au-delà ?)DAMAR, Marie-Eve; DE SUTTER, Caty.Le Langage et l'homme. 2013, Vol 48, Num 2, pp 31-45, issn 0458-7251, 15 p.Article

PLATON, un outil de dictée automatique au service de l'apprentissage de l'orthographe : Maîtrise de la langue maternelle, du secondaire au supérieur (... et au-delà ?)ROEKHAUT, Sophie; BEAUFORT, Richard; FAIRON, Cédrick et al.Le Langage et l'homme. 2013, Vol 48, Num 2, pp 127-140, issn 0458-7251, 14 p.Article

Sprache(n) ― Schule(n) ― Schulsprache(n) Ressourcen und Risikofaktoren auf dem Weg zu schulsprachlicher KompetenzDITTMANN-DOMENICHINI, Nora; KHAN-BOL, Jeannine; RÖSSELET, Stephan et al.Bulletin suisse de linguistique appliquée. 2011, Vol 94, pp 107-128, issn 1023-2044, 22 p.Article

Problems and challenges in teaching and learning speaking at advanced levelALEKSANDRZAK, Magdalena.Glottodidactica (Poznań). 2011, Vol 37, pp 37-48, issn 0072-4769, 12 p.Article

Comment maîtriser les écrits du quotidien ? De la quincaillerie pédagogique aux ressources en ligne : Les premiers pas de l'apprenant en classe de FLE = How to control the daily writings? From educational hardware to online resources : The first steps of the learner in the classroom of French as foreign languageDAUTRY, Claire-Lise.Le Langage et l'homme. 2008, Vol 43, Num 2, pp 19-23, issn 0458-7251, 5 p.Article

Assessed Levels of Second Language Speaking Proficiency : How Distinct?IWASHITA, Noriko; BROWN, Annie; MCNAMARA, Tim et al.Applied linguistics. 2008, Vol 29, Num 1, pp 24-49, issn 0142-6001, 26 p.Article

  • Page / 7