Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Learning Psychology")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 994

  • Page / 40
Export

Selection :

  • and

Faire des sciences dans le cadre d'une communauté virtuelle éducative : Devenir apprenti - chercheur = Sciences in a virtuel educational community: Becoming an apprentice-researcherMOREAU, Didier; LESTERLIN, Béatrice; BEAUCHESNE, Solange et al.Aster. 2004, Num 39, pp 173-198, issn 0297-9373, 26 p., 202, 206, 210 [29 p.]Article

Pour une axiomatique de la recherche en sciences humaines : Application à l'étude de la séparation parentale = For an axiomatic of research in human sciences: implementation into a study on parental separationDECORET, Bruno.La Revue internationale de l'éducation familiale. 2004, Vol 8, Num 2, pp 5-25, issn 1279-7766, 21 p., 97, 101 [23 p.]Article

Estranged but not alienated: A precondition of critical educational theory = Etranger mais pas aliéné : Précondition pour une théorie pédagogique critiquePAPASTEPHANOU, Marianna.Journal of philosophy of education. 2001, Vol 35, Num 1, pp 71-84, issn 0309-8249Article

A biological basis for generative learning in technology-and-science. Part II : Implications for technology-and-science education = Une base biologique pour un apprentissage génératif en technologie et science. Deuxième partie: implications pour l'enseignement des sciences et technologiesSCHAVERIEN, L; COSGROVE, M.International journal of science education. 2000, Vol 22, Num 1, pp 13-35, issn 0950-0693Article

Changes in the relation between cognitive and metacognitive skills during the acquisition of expertise = Changements dans la relation entre capacités cognitives et métacognitives pendant l'acquisition d'une compétenceVEENMAN, M; ELSHOUT, J. J.European journal of psychology of education. 1999, Vol 14, Num 4, pp 509-523, issn 0256-2928Conference Paper

Effects of cooperative versus individualistic learning on cognitive, affective, metacognitive and social processes in students = Influence des méthodes d'étude coopérative et individuelle, sur les processus cognitifs, affectifs, métacognitifs et sociaux des étudiantsPEKLAJ, C; VODOPIVEC, B.European journal of psychology of education. 1999, Vol 14, Num 3, pp 359-373, issn 0256-2928Article

Path analyses of the relations between self-efficacy, anxiety and academic performance = Analyse des relations entre auto-efficacité, anxiété et performance scolaireROUXEL, G.European journal of psychology of education. 1999, Vol 14, Num 3, pp 403-421, issn 0256-2928Article

Variations et variables de la démonstration géométrique = Variations and variables in mathematical proof in geometryARSAC, G.Recherches en didactique des mathématiques (Revue). 1999, Vol 19, Num 3, pp 357-390, issn 0246-9367Article

Explaining individual differences in reading : on the orthographic component of word recognition = Expliquer les différences individuelles en lecture: sur les composants orthographiques de la reconnaissance du motBRATEN, I; LIE, A; ANDREASSEN, R et al.Scandinavian journal of educational research. 1998, Vol 42, Num 4, pp 389-399, issn 0031-3831Article

El componente afectivo en el aprendizaje humano : sentido y significado de una educación para el desarrollo de la afectividad = The affective component in human learning : meaning and sense of an education for the affectivity = La composante affective de l'apprentissageAZNAR MINGUET, P.Revista española de pedagogía. 1995, Vol 53, Num 200, pp 59-73, issn 0034-9461Article

Organization of Metacognitive Knowledge : A Condition for Strategy Use in MemorizationMELOT, A.-M; CORROYER, D.European journal of psychology of education. 1992, Vol 7, Num 1, pp 23-38, issn 0256-2928Article

From the general to the situated: three decades of metacognition = Trois décennies de métacognitionGEORGHIADES, Petros.International journal of science education. 2004, Vol 26, Num 3, pp 365-383, issn 0950-0693, 19 p.Article

Playing devil's advocate: Evaluating the literature of the WAC/WID movement = Jouer l'avocat du diable : évaluer la littérature du mouvement WAC/WIDOCHSNER, Robert; FOWLER, Judy.Review of educational research. 2004, Vol 74, Num 2, pp 117-140, issn 0034-6543, 24 p.Article

Spiders, firesouls, and little fingers: Necessary magic in university-community collaboration = Magie nécessaire dans un programme de coopération entre université et collectivitéNOCON, Honorine; NILSSON, Monica; COLE, Michael et al.Anthropology & education quarterly. 2004, Vol 35, Num 3, pp 368-385, issn 0161-7761, 18 p.Article

Lo sviluppo di abilità inferenziali come strategia di lettura in L2 = Le développement des capacités inférentielles en tant que stratégies de lecture en L2 = The development of the ability to infer as a reading strategy in L2GASPARINI, Silvia.Orientamenti pedagogici. 2002, Vol 49, Num 294, pp 1005-1016, issn 0030-5391, 12 p.Article

Competences in education : a confusion of tongues = Compétences en éducation : une confusion des languesWESTERA, Wim.Journal of curriculum studies. 2001, Vol 33, Num 1, pp 75-88, issn 0022-0272Article

Implications of students' questions for science teaching = Les questions des étudiants: implications pour l'enseignement des sciencesYIP, D.-Y.School science review. 1999, Vol 81, Num 294, pp 49-53, issn 0036-6811Article

The influence of presentation, organization, and example context on text learning = L'influence de la présentation, de l'organisation et des exemples sur l'apprentissage des textesMCCRUDDEN, Matthew; SCHRAW, Gregory; HARTLEY, Kendall et al.The Journal of experimental education. 2004, Vol 72, Num 4, pp 289-306, issn 0022-0973, 18 p.Article

Lire, copier, rédiger : les difficiles apprentissages de l'élève dyslexique : Coordination JoËlle Pojé-Crétien, Gérard Vergnaud = Reading, copying, writing: learning difficulties for the dyslexic studentLAHALLE, Frédérique.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2004, Num 27, pp 91-102, issn 1957-0341, 12 p.Article

Bilingual knowledge maps (BiK-Maps) in second-language vocabulary learning = Des cartes de pensée bilingues dans l'apprentissage du vocabulaire dans une seconde langueBAHR, G. S; DANSEREAU, D. F.The Journal of experimental education. 2001, Vol 70, Num 1, pp 5-24, issn 0022-0973Article

Scaffolding students' knowledge integration : prompts for reflection in KIE = Echafauder l'intégration de la connaissance par l'étudiant : réflexion guidée en KIEDAVIS, E. A; LINN, M. C.International journal of science education. 2000, Vol 22, Num 8, pp 819-837, issn 0950-0693Article

Artificial neural networks for modeling knowing and learning in science = Réseau artificiel neural pour modeler la connaissance et l'apprentissage en scienceROTH, W.-M.Journal of research in science teaching. 2000, Vol 37, Num 1, pp 63-80, issn 0022-4308Article

Elaboración de mapas conceptuales como representación y reconstrucción del conocimiento de los profesores = Elaboration de cartes conceptuelles comme moyen de représentation et de reconstruction des connaissances des enseignants = Conceptual maps to represent and build teachers knowledgesGALLEGO ARRUFAT, M. J.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 1996, Num 167, pp 333-358, issn 0210-9581Article

The range of reading by upper-grade students who are interested in mathematics or physics = Les types de lecture chez les étudiants intéressés par les mathématiques et la physiqueGAINER, M. L; ASHKINAZI, L. A.Russian education and society. 1995, Vol 37, Num 6, pp 43-48, issn 1060-9393Article

La conception de systèmes psychodidactiques à base cognitive : perspectives possiblesLAMOUROUX, G; MORE, R.Revue belge de psychologie et de pédagogie. 1991, Num 4, pp 15-25, issn 0035-0826Article

  • Page / 40