Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Maintien dans le cycle normal")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 157

  • Page / 7
Export

Selection :

  • and

Le partenariat des Sessad avec les UPI = The partnership between Sessad with the UPILEBLANC, Rémi.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2004, Num 25, pp 262-268, issn 1957-0341, 7 p.Conference Paper

Duas notas psicanalíticas sobre as crianças com necessidades educativas especiais : Educação especial e políticas inclusivas = Two psychoanalytical notes about children with special educational needs : Special education and inclusive politcs = Deux notes psychanalytiques concernant les enfants ayant besoin d'un enseignement spécialDE LAJONQUIERE, Leandro.Pro-posições. 2001, Vol 12, Num 2-3, pp 47-59, issn 0103-7307, 13 p.Article

A Disability Rights in Education Model for evaluating inclusive education = Les droits des personnes handicapées dans un modèle éducatif pour évaluer l'éducation inclusivePETERS, Susan; JOHNSTONE, C; FERGUSON, P et al.International journal of inclusive education. 2005, Vol 9, Num 2, pp 139-160, issn 1360-3116, 22 p.Article

Successful for whom? A methodology to evaluate and inform inclusive activity in schools = Une réussite pour qui ? Une méthodologie permettant d'évaluer et d'apporter des enseignements sur l'activité inclusive des écolesWAITE, Susan J; BROMFIELD, Carolyn; MCSHANE, Stephen et al.European journal of special needs education. 2005, Vol 20, Num 1, pp 71-88, issn 0885-6257, 18 p.Article

A Universidade de Brasília e a inclusão do aluno com necessidades educativas especiais : Educação Especial = Inclusion of special need students at the Universidade de Brasília = L'Université de Brasilia et l'inclusion des étudiants de l'enseignement spécialDE SOUZA, Amaralina Miranda; LESSA SOARES, Daniele; MORAIS GASPARINO EVANGELISTA, Glaura Borges et al.Linhas criticas. 2003, Num 16, pp 105-126, issn 1516-4896, 22 p.Article

Apprendre avec les autres lorsqu'on est un adolescent porteur de trisomie 21 : Apprendre à l'adolescence, apprendre de l'adolescence = Learning with others: the case of Down's syndrome teenagersCHAMPEAUX, Jean Paul.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2005, Num 29, pp 115-119, issn 1957-0341, 5 p.Article

Intégration : l'expérience italienne = Inclusion: the Italian experienceVIANELLO, Renzo.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2004, Num 27, pp 185-190, issn 1957-0341, 6 p.Conference Paper

Promoting inclusivity in Western Australian schools = Proumouvoir l'inclusion dans les écoles d'Australie OccidentaleFORLIN, Chris.International journal of inclusive education. 2004, Vol 8, Num 2, pp 185-202, issn 1360-3116, 18 p.Article

Inclusion and mainstream education: an equal cooperation system = Inclusion et cycle normal d'éducation : un système de coopération efficaceEBERSOLD, S.European journal of special needs education. 2003, Vol 18, Num 1, pp 89-107, issn 0885-6257, 19 p.Article

Ideologies and utopias: education professionals' views of inclusion = Idéologies et utopies: les opinions des professionnels de l'éducation sur l'inclusionCROLL, P; MOSES, D.European journal of special needs education. 2000, Vol 15, Num 1, pp 1-12, issn 0885-6257Article

Supportive communities, an optimum arrangement for the older population? = Soutien des communautés, un arrangement optimal pour la population âgée?BILLIG, Miriam.Journal of sociology and social welfare. 2004, Vol 31, Num 3, pp 131-151, issn 0191-5096, 21 p.Article

Ce que les situations de handicap, l'adaptation et l'intégration scolaires « disent » aux sciences de l'éducation : Situations de handicaps et institution scolaire = Apprehension of handicap condition, adjustment and school inclusion by educational sciencesGARDOU, Charles; DEVELAY, Michel.Revue française de pédagogie. 2001, Num 134, pp 15-24, issn 0556-7807Article

Ultra-orthodox Jewish teachers' self-efficacy and willingness for inclusion of pupils with special needs = L'auto-efficacité des enseignants juifs ultra-orthodoxes et la volonté d'inclusion des élèves de l'enseignement spécialGLAUBMAN, Rivka; LIFSHITZ, Hefziba.European journal of special needs education. 2001, Vol 16, Num 3, pp 207-223, issn 0885-6257Article

Barriers to inclusion: a case study of a pupil with severe learning difficulties in Ireland = Les obstacles à l'inclusion : une étude de cas présentant un élève atteint de troubles de l'apprentissage en IrlandeRING, Emer; TRAVERS, Joseph.European journal of special needs education. 2005, Vol 20, Num 1, pp 41-56, issn 0885-6257, 16 p.Article

Charting a third way in minority education : Transformative community in the old order Mennonite Church of Kreider County = Education des minorités et communauté transformative dans le contexte de l'Eglise Mennonite dans le comté de KreiderCOWLES, Spencer L.Anthropology & education quarterly. 2005, Vol 36, Num 4, pp 386-404, issn 0161-7761, 19 p.Article

Aides pédagogiques spéciales et intégration : les réalisations en République fédérale d'Allemagne = Special education and inclusive assistance: policies in GermanyHAUSOTTER, Anette.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2004, Num 27, pp 199-202, issn 1957-0341, 4 p.Conference Paper

Représentations et prises de position des enseignants d'EPS vis-à-vis de l'intégration d'élèves handicapés = Representations and the position of sport and physical education teachers concerning the integration of handicapped studentsTOURNEBIZE, Alain.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2004, Num 26, pp 135-146, issn 1957-0341, 12 p.Article

Inclusive education: are there limits? = L'éducation inclusive a-t'elle des limites ?EVANS, Jennifer; LUNT, Ingrid.European journal of special needs education. 2002, Vol 17, Num 1, pp 1-14, issn 0885-6257Article

A inclusão escolar e suas implicaçôes sociais = School inclusion and its social implications = L'inclusion scolaire et ses implications socialesCOLLI DE SOUZA, Sonia Maria.Revista de educação do COGEIME. 2002, Vol 11, Num 21, pp 9-16, 8 p.Article

Reactive versus proactive support coordinator roles: an international comparison : The Role of Support Teachers = Une fonction réactive ou proactive des coordinateurs de soutien : une comparaison internationaleEMANUELSSON, Ingemar.European journal of special needs education. 2001, Vol 16, Num 2, pp 133-142, issn 0885-6257Article

Vous avez dit « ghetto »?DAWANCE, J.Revue de la Direction Générale de l'Organisation des Etudes. 1991, Vol 26, Num 3, pp 29-32, issn 0772-7526Article

'Asking for the moon'? A critical assessment of Australian disability discrimination laws in promoting inclusion for students with disabilities = Demander la lune ? Une évaluation critique des lois anti-discriminatoires en Australie agissant en faveur de l'inclusion des élèves atteints de handicapsLINDSAY, Katherine.International journal of inclusive education. 2004, Vol 8, Num 4, pp 373-390, issn 1360-3116, 18 p.Article

Inclusive education and the denial of difference: is this the Cottonera experience? Exploring whether the discourse of inclusive education has been hijacked by concerns over standards = L'éducation inclusive et le refus de la différence : est-ce l'expérience de la Cottonera ? Le discours sur l'inclusion scolaire a-t-il été réorienté vers des considérations sur les niveaux et standardsAZZOPARDI, Andrew.International journal of inclusive education. 2003, Vol 7, Num 2, pp 159-174, issn 1360-3116, 16 p.Article

Effects of interventions to promote self-determination for individuals with disabilities = Les effets des interventions visant à promouvoir l'auto-détermination des individus handicapésALGOZZINE, Bob; BROWDER, Diane; KARVONEN, Meagan et al.Review of educational research. 2001, Vol 71, Num 2, pp 219-277, issn 0034-6543Article

Including disabled children in Indian schools, 1790s - 1890s: Innovations of educational approach and technique = Intégrer les enfants handicapés dans les écoles indiennes, 1790-1890 : innovations des approches éducatives et techniquesMILES, M.Paedagogica historica. 2001, Vol 37, Num 2, pp 291-315, issn 0030-9230Article

  • Page / 7