Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Mesure du rendement")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 279

  • Page / 12
Export

Selection :

  • and

Threshold assessment: Another peculiarity of the English or more McDonaldisation? = Un seuil d'évaluation : une autre bizarrerie de l'anglais ou une McDonaldisation ?MAHONY, Pat; HEXTALL, Ian; MENTER, Ian et al.International studies in sociology of education. 2002, Vol 12, Num 2, pp 145-168, issn 0962-0214, 24 p.Article

Relations entre l'explicitation, l'anticipation et la performance = Relations between explanation, anticipation and achievmentMONGEAU, P; HILL, J.Revue des sciences de l'éducation. 1998, Vol 24, Num 2, pp 323-334, issn 0318-479XArticle

A framework for developing cognitively diagnostic assessments = Structure pour le développement des diagnostics cognitifsNICHOLS, P. D.Review of educational research. 1994, Vol 64, Num 4, pp 575-603, issn 0034-6543Article

Evaluer le savoir lire : Dossier: la lecture en questions = Evaluating reading : Reading in questionsAUBRET, J.Revue internationale d'éducation (Sèvres). 1994, Num 2, pp 31-38, issn 1254-4590Article

Does complex analysis (IRT) pay any dividends in achievement testing? = Est-ce que l'analyse complexe (TRI) mène à de meilleures estimations du progrès ?ANDERSON, J. O.Alberta journal of educational research. 1999, Vol 45, Num 4, pp 344-352, issn 0002-4805Conference Paper

Predicting academic performance: the impact of expectancy and needs theory = Prédire les performances académiques : l'impact de la théorie de l'espoir et des besoinsGEIGER, M. A; COOPER, E. A.The Journal of experimental education. 1995, Vol 63, Num 3, pp 251-262, issn 0022-0973Article

A management framework for training providers to improve skills development in the workplace = Une structure d'encadrement pour les responsables de formation afin d'améliorer le développement des compétences sur le lieu de travailBISSCHOFF, Tom; GOVENDER, Cookie M.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 1, pp 70-79, issn 0256-0100, 10 p.Article

The emotional impact of performance-related pay on teachers in England = L'impact émotionnel de la politique de prime au rendement chez les enseignants anglaisMAHONY, Pat; MENTER, Ian; HEXTALL, Ian et al.British educational research journal. 2004, Vol 30, Num 3, pp 435-456, issn 0141-1926, 22 p.Article

Audit and summative assessment : a completed audit cycle = Audit et évaluation sommative..LOUGH, J. R. M; MURRAY, T. S.Medical education (Oxford. Print). 2001, Vol 35, Num 4, pp 357-363, issn 0308-0110Article

Development of the diligence inventory-higher education form = Développement de l'attention dans l'enseignement supérieurBERNARD, H; SCHUTTENBERG, E. M.Journal of research and development in education. 1995, Vol 28, Num 2, pp 91-100, issn 0022-426XArticle

Introducing the balanced scorecard : Creating metrics to measure performance = L'utilisation d'une carte de score équilibrée : création d'une unité de mesure de la performanceGUMBUS, Andra.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2005, Vol 29, Num 4, pp 617-630, issn 1052-5629, 14 p.Article

Equitable measurement of school effectiveness = Un moyen équitable d'évaluer le rendement d'une écoleTHOMPSON, Bruce R.Urban education (Beverly Hills, Calif.). 2004, Vol 39, Num 2, pp 200-229, issn 0042-0859, 30 p.Article

Teacher appraisal research networks 1980-2000 = Les réseaux de recherche sur l'évaluation de l'enseignant de 1980 à 2000GUNTER, Helen M.Educational review (Birmingham). 2001, Vol 53, Num 3, pp 241-250, issn 0013-1911Article

Large Can-Not Many Worms : an evaluation of the role of age-standardised scores in the presentation of assessment data = Une grosse boîte, pas beaucoup de vers: une évaluation du rôle des notes par classe d'âge dans la présentation des données de l'évaluationSCHAGEN, I.British educational research journal. 1999, Vol 25, Num 5, pp 691-698, issn 0141-1926Article

La scheda sperimentale di valutazione. Un'inchiesta e una proposta = La fiche expérimentale d'évaluation : une étude et une suggestionCOGGI, C; DEL GOBBO, G.Orientamenti pedagogici. 1989, Vol 36, Num 215, pp 931-953, issn 0030-5391Article

Representing student achievements in science = Représenter le rendement de l'élève en scienceFUSCO, Dana; CALABRESE BARTON, Angela.Journal of research in science teaching. 2001, Vol 38, Num 3, pp 337-354, issn 0022-4308Article

The measurement of student achievement in music using a Rasch measurement model = L'évaluation du rendement de l'élève en musique en utilisant le modèle de mesure de RaschPASCOE, Beverley J; WAUGH, Russell F.Australian journal of education. 2001, Vol 45, Num 1, pp 90-110, issn 0004-9441Article

Impact of self-regulatory influences on writing course attainment = Impact des influences auto-correctrices sur les résultats des élèvesZIMMERMAN, B. J; BANDURA, A.American educational research journal. 1994, Vol 31, Num 4, pp 845-862, issn 0002-8312Article

Mathematics Achievement in Irish Primary SchoolsGREANEY, V; CLOSE, J.Irish journal of education. 1989, Vol 23, Num 1-2, pp 51-64, issn 0021-1257Article

Teaching and Learning Quality Process review : What the programme has achieved in Hong Kong = Bilan du processus d'évaluation qualitative de l'enseignement et de l'apprentissage : l'exemple de Hong-KongMASSY, William F; FRENCH, Nigel J.Quality in higher education. 2001, Vol 7, Num 1, pp 33-45, issn 1353-8322Article

Web learning portfolios : A tool for supporting performance awareness = Des portfolios d'apprentissage sur Internet : un outil pour soutenir la prise de conscience de la performanceCHEN, Gwo-Dong; LIU, Chen-Chung; OU, Kuo-Liang et al.Innovations in education and teaching international (Print). 2001, Vol 38, Num 1, pp 19-30, issn 1470-3297Article

Percezione della propria abilità e riuscita nel comportamento: una operazionalizzazione = The perception of ability and the outcome of behavior = Perception des capacités et conséquence du comportementFORZI, M.Orientamenti pedagogici. 1993, Vol 40, Num 237, pp 439-448, issn 0030-5391Article

Knowledge Bases and FrameworksMOONIE, N.ETTI. 1992, Vol 29, Num 3, pp 216-226, issn 0033-0396Article

Saying it All in StandardsELLIS, P.ETTI. 1992, Vol 29, Num 3, pp 198-205, issn 0033-0396Article

Government's paper empire : Historical perspectives on measuring student achievement in British Columbia schools, 1872-1999 = Perspectives historiques sur l'estimation du rendement des élèves dans les écoles de Colombie Britannique, 1872-1999FLEMING, Thomas; RAPTIS, Helen.Journal of educational administration and history. 2005, Vol 37, Num 2, pp 173-202, issn 0022-0620, 30 p.Article

  • Page / 12