Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Prise de notes")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 100

  • Page / 4
Export

Selection :

  • and

Le brouillon : aide mémorielle et trace de la compréhension de l'oral = Note-taking as memory support and trace of listening comprehensionGUICHON, Nicolas.Les Cahiers de l'APLIUT. 2006, Vol 25, Num 2, pp 61-76, issn 0248-9430, 16 p.Conference Paper

Teaching after the field = Enseigner après le terrainMOGENSEN, Hanne O.Folk. 2004, Vol 46-47, pp 55-70, issn 0085-0756, 16 p.Article

Le terrain des notes. Enquête, notes de terrain et raisonnement de l'anthropologue : Ecritures Scientifiques. Carnets, Notes, Ebauches = The field of annotations. Surveys, field notes and an anthropologist's way of thinkingDOQUET, Anne.Langage et société (Maison des Sciences de l'Homme). 2009, Vol 127, issn 0181-4095, 51-69, 135 [20 p.]Article

Language choice in note-taking for consecutive interpreting : A topic revisitedSZABO, Csilla.Interpreting (Amsterdam). 2006, Vol 8, Num 2, pp 129-147, issn 1384-6647, 19 p.Article

Littératie et prises de notes. Le primat de la fonction iconiqueBRANCA-ROSOFF, Sonia.Pratiques (Metz). 2006, Num 131-32, issn 0338-2389, 187-198, 252-253 [13 p.]Article

High-powered note-taking with hand-held pen scannersPEREZ, Ernest.Online (Weston, CT). 2004, Vol 28, Num 4, pp 27-30, issn 0146-5422, 4 p.Article

Analyse du travail et formation : Le cas de la prise de note chez les accompagnateurs en validation des acquis = Work analysis and training: The case of note-taking by counselors during acquired knowledge validationPROT, Bernard; MAGNIER, Jacqueline.L' Orientation scolaire et professionnelle. 2003, Vol 32, Num 2, pp 269-288, issn 0249-6739, 20 p.Article

The function of annotations in the comprehension of scientific texts : Cognitive load effects and the impact of verbal ability = Le rôle des annotations dans la compréhension des textes scientifiques : l'impact du travail cognitif et l'impact des compétences verbalesWALLEN, Erik; PLASS, Jan L; BRüNKEN, Roland et al.Educational technology research and development. 2005, Vol 53, Num 3, pp 59-72, issn 1042-1629, 14 p.Article

La prise de notesDUCAS˙-SPAËS, S.L'Ecole des lettres. Second cycle. 1992, Vol 83, Num 1, pp 5-14, issn 0765-6017Article

El conocimiento estratégico en la toma de apuntes : Un estudio en la educación superior = Strategic knowledge in note-taking : A study on Higher Education = Le savoir stratégique dans la prise de notes : Etude dans l'enseignement supérieurCASTELLO, M; MONEREO, C.Infancia y aprendizaje. 1999, Num 88, pp 25-42, issn 0210-3702Article

(Non-) Sense in note-taking for consecutive interpretingALBL-MIKASA, Michaela.Interpreting (Amsterdam). 2008, Vol 10, Num 2, pp 197-231, issn 1384-6647, 35 p.Article

Etude des stratégies linguistiques de prise de notes selon le type textuel du discours source. Comparaison entre un passage procédural et un passage évaluatif = A study of linguistic strategies of note taking according to the textual type of the discourse. A comparison between a procedural passage and an evaluative oneBOCH, Francoise; TUTIN, Agnès.Pratiques (Metz). 2004, Num 121-22, pp 168-182, issn 0338-2389, 15 p., 253 [16 p.]Article

Evaluating students' science notebooks as an assessment tool = Evaluer les cahiers de science des élèves, un autre outil d'évaluationRUIZ-PRIMO, Maria A; MIN LI; AYALA, Carlos et al.International journal of science education. 2004, Vol 26, Num 12, pp 1477-1506, issn 0950-0693, 30 p.Article

Assessing the Writing Process: Do Writing-Intensive First-Year Seminars Change How Students Write? = Évaluation du processus d'écriture: La première année des séminaires d'écriture intensive change-t-elle la façon d'écrire des étudiants?KOLB, Kenneth H; LONGEST, Kyle C; JENSEN, Mollie J et al.Teaching sociology. 2013, Vol 41, Num 1, pp 20-31, issn 0092-055X, 12 p.Article

Evaluating the advantages and disadvantages of providing lecture notes : The role of internet technology as a delivery system and research tool = Evaluer les avantages et les inconvénients de la distribution de notes de cours : le rôle de l'Internet en tant que support et outil de rechercheGRABE, Mark; CHRISTOPHERSON, Kimberly.The Internet and higher education. 2005, Vol 8, Num 4, pp 291-298, issn 1096-7516, 8 p.Article

Medical students' note-taking in a medical biochemistry course: an initial exploration = La prise de notes par les étudiants en médecine dans un cours de biochimie médicale : une recherche initialeMORRISON, Elizabeth H; MCLAUGHLIN, Calvin; RUCKER, Lloyd et al.Medical education (Oxford. Print). 2002, Vol 36, Num 4, pp 384-386, issn 0308-0110Article

Réapprendre à apprendre pour réussir en première année de D.E.U.G = Relearning to learn in order to succeed in higher educationBOYER, Régine; CORIDIAN, Charles.L' Orientation scolaire et professionnelle. 2002, Vol 31, Num 3, pp 353-372, issn 0249-6739, 20 p.Article

Comprendre l'oral n'est pas si facile ! = Understanding oral discourse - not so easy !MARTIN, D; SOUSSI, A.Bildungsforschung und Bildungspraxis. 1999, Vol 21, Num 3, pp 374-390, issn 0252-9955Article

La prise de notes à l'université : une approche métacognitive = The notes taking at the university: a metacognitive approachNOËL, B; ROMAINVILLE, M; WOLFS, J.-L et al.Eduquer et former. Théories et pratiques. 1996, Num 5-6, pp 47-58, issn 1371-1261Article

Writing across the curriculum: A college snapshot = L'écriture dans le programme d'études : un exemple dans le supérieurLESTER, Nancy; BERTRAM, Corrine; ERICKSON, Gregory et al.Urban education (Beverly Hills, Calif.). 2003, Vol 38, Num 1, pp 5-34, issn 0042-0859, 30 p.Article

An exhibition and analysis of verbal tapestries: Understanding how scaffolding is woven into the fabric of instructional conversations = Présentation et analyse de tapisseries verbales : comprendre comment l'étayage est tissé dans la structure des échanges pédagogiquesMANY, Joyce E.Reading research quarterly. 2002, Vol 37, Num 4, pp 376-407, issn 0034-0553, 32 p.Article

What happens when students copy notes with different content and layout from an overhead screen? How often do they glance up and how accurate are they?MAHALSKI, P. A.British journal of educational technology. 1995, Vol 26, Num 1, pp 5-15, issn 0007-1013Article

Really good stuff : New ideas in medical education A peer-reviewed collection of reports on innovative approaches to medical education = De très bonnes choses : nouvelles idées dans l'enseignement de la médecine : une analyse des approches novatrices dans le domaine de l'enseignement de la médecineANDERSON, M. Brownell.Medical education (Oxford. Print). 2005, Vol 39, Num 5, pp 505-533, issn 0308-0110, 29 p.Article

Prise de notes par des élèves de 10-12 ans plus ou moins bons lecteurs et rédacteurs = The note-taking by pupils of 10-12 years more or less good readers and writersPIOLAT, Annie; ROUSSEY, Jean-Yves; GEROUIT, Carole et al.Repères - Institut national de recherche pédagogique. 2002, Num 26-27, pp 277-291, issn 1157-1330, 15 p.Conference Paper

Note-taking skills and comprehension in consecutive interpretationLUNG, R.Babel (Bonn). 1999, Vol 45, Num 4, pp 311-317, issn 0521-9744Article

  • Page / 4