Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Psychologie de l'apprentissage")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1177

  • Page / 48
Export

Selection :

  • and

Data-Driven Learning: Taking the Computer Out of the EquationBOULTON, Alex.Language learning. 2010, Vol 60, Num 3, pp 534-572, issn 0023-8333, 39 p.Article

Studying Second-Language Learning Strategies : How Do We Get the Information?COHEN, A.Applied linguistics. 1984, Vol 5, Num 2, pp 101-112, issn 0142-6001Article

Étude des traces du rapport à l'écrit dans une activité de réécritureFALARDEAU, Erick; GREGOIRE, Claude.The Canadian journal of applied linguistics. 2006, Vol 9, Num 1, pp 31-50, issn 1481-868X, 20 p.Article

L'acquisition du vocabulaire: encore une question d'activité : Enseigner et apprendre le lexiqueMEDIONI, Maria-Alice.Les Langues modernes. 2009, Vol 103, Num 1, pp 16-25, issn 0023-8376, 10 p.Article

Approaching the acquisition of Japanese conditional markers from a proposed implicatlonal markedness hierarchySOLVANG, Harry.IRAL. International review of applied linguistics in language teaching. 2008, Vol 46, Num 1, pp 31-59, issn 0019-042X, 29 p.Article

On using concept-maps to study school-children's understanding of leisure-timeGILL, Peter Edward; PERSSON, Mariann.Leisure studies. 2008, Vol 27, Num 2, pp 213-220, issn 0261-4367, 8 p.Article

Vers la notion de verbe : de l'approche intuitive à la construction du savoir, vers sept ansROUBAUD, Marie-Noëlle; TOUCHARD, Yvonne.Langues et écritures. 2004, pp 257-267, issn 1633-3780, isbn 2-85399-576-3, 1Vol, 11 p.Conference Paper

From the general to the situated: three decades of metacognition = Trois décennies de métacognitionGEORGHIADES, Petros.International journal of science education. 2004, Vol 26, Num 3, pp 365-383, issn 0950-0693, 19 p.Article

Playing devil's advocate: Evaluating the literature of the WAC/WID movement = Jouer l'avocat du diable : évaluer la littérature du mouvement WAC/WIDOCHSNER, Robert; FOWLER, Judy.Review of educational research. 2004, Vol 74, Num 2, pp 117-140, issn 0034-6543, 24 p.Article

Spiders, firesouls, and little fingers: Necessary magic in university-community collaboration = Magie nécessaire dans un programme de coopération entre université et collectivitéNOCON, Honorine; NILSSON, Monica; COLE, Michael et al.Anthropology & education quarterly. 2004, Vol 35, Num 3, pp 368-385, issn 0161-7761, 18 p.Article

Lo sviluppo di abilità inferenziali come strategia di lettura in L2 = Le développement des capacités inférentielles en tant que stratégies de lecture en L2 = The development of the ability to infer as a reading strategy in L2GASPARINI, Silvia.Orientamenti pedagogici. 2002, Vol 49, Num 294, pp 1005-1016, issn 0030-5391, 12 p.Article

Competences in education : a confusion of tongues = Compétences en éducation : une confusion des languesWESTERA, Wim.Journal of curriculum studies. 2001, Vol 33, Num 1, pp 75-88, issn 0022-0272Article

Implications of students' questions for science teaching = Les questions des étudiants: implications pour l'enseignement des sciencesYIP, D.-Y.School science review. 1999, Vol 81, Num 294, pp 49-53, issn 0036-6811Article

De l'acquisition du lexique à la maîtrise de la langue : Enseigner et apprendre le lexiqueJULIEN-KAMAL, Catherine.Les Langues modernes. 2009, Vol 103, Num 1, pp 57-62, issn 0023-8376, 6 p.Article

The interaction of complexity and grammatical processability : The case of Swedish as a foreign languageNORRBY, Catrin; HAKANSSON, Gisela.IRAL. International review of applied linguistics in language teaching. 2007, Vol 45, Num 1, pp 45-68, issn 0019-042X, 24 p.Article

Informal reasoning regarding socioscientific issues: A critical review of research = Raisonnement informel concernant des problèmes socioscientifiques : une analyse critique de la rechercheSADLER, Troy D.Journal of research in science teaching. 2004, Vol 41, Num 5, pp 513-536, issn 0022-4308, 24 p.Article

Removing the snare from the pair: Using pictures to learn confusing word pairs = L'utilisation d'images pour apprendre les associations de mots qui prêtent à confusionBRENT IGO, L; KIEWRA, Kenneth A; BRUNING, Roger et al.The Journal of experimental education. 2004, Vol 72, Num 3, pp 165-178, issn 0022-0973, 14 p.Article

Le soi entre cognitivisme et phénoménologie: Réflexions épistémologiques = The Self between cognitivism and phenomenology: epistemological reflectionsLIPIANSKY, Edmond Marc.Recherche et formation (Paris. 1987). 2002, Num 41, pp 11-30, issn 0988-1824, 20 p.Article

Test motivation in the assessment of student skills: The effects of incentives on motivation and performance = Test de motivation dans l'évaluation des compétences des élèves : les effets des récompenses sur la motivation et la performanceBAUMERT, Jürgen; DEMMRICH, Anke.European journal of psychology of education. 2001, Vol 16, Num 3, pp 441-462, issn 0256-2928Article

Del cambio de contenido al cambio representacional en el conocimiento conceptual : El cambio de contenido en el conocimiento conceptual = From content change to representational change in conceptual knowledge : Representational change in conceptual knowledge = Du changement de contenu au changement représentationelPOZO, Juan Ignacio; RODRIGO, Maria José.Infancia y aprendizaje. 2001, Num 96, pp 407-423, issn 0210-3702Article

Stress und die Selbstorganisation verhaltenssteuernder neuronaler Netzwerke = Le stress et l'auto-organisation des réseaux neuronaux qui pilotent le comportementHUETHER, G.Bildung und Erziehung. 1999, Vol 52, Num 3, pp 273-289, issn 0006-2456Article

Rethinking science literacy : Enhancing communication and participation in school science through affirmational dialogue journal writing = Repenser la compréhension scientifique: améliorer la communication et la participation dans les cours de science à travers l'écriture affirmative d'un journal de dialogueHANRAHAN, M.Journal of research in science teaching. 1999, Vol 36, Num 6, pp 699-717, issn 0022-4308Article

Des stratégies d'apprentissage à un enseignement métacognitif. Les stratégies d'apprentissage : un thème commun à la psychologie et à la pédagogieBÜCHEL, F. P.Bildungsforschung und Bildungspraxis. 1990, Vol 12, Num 3, pp 297-306, issn 0252-9955Article

Faire des sciences dans le cadre d'une communauté virtuelle éducative : Devenir apprenti - chercheur = Sciences in a virtuel educational community: Becoming an apprentice-researcherMOREAU, Didier; LESTERLIN, Béatrice; BEAUCHESNE, Solange et al.Aster. 2004, Num 39, pp 173-198, issn 0297-9373, 26 p., 202, 206, 210 [29 p.]Article

Pour une axiomatique de la recherche en sciences humaines : Application à l'étude de la séparation parentale = For an axiomatic of research in human sciences: implementation into a study on parental separationDECORET, Bruno.La Revue internationale de l'éducation familiale. 2004, Vol 8, Num 2, pp 5-25, issn 1279-7766, 21 p., 97, 101 [23 p.]Article

  • Page / 48