Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Psychologie du comportement")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 206

  • Page / 9
Export

Selection :

  • and

'cutting doesn't make you die': One woman's views on the treatment of her self-injurious behaviour = Les opinions d'une femme sur le traitement de son comportement auto-destructeurHARKER-LONGTON, Wendy; FISH, Rebecca.Journal of learning disabilities (London). 2002, Vol 6, Num 2, pp 137-151, issn 1469-0047Article

Kerlinger's research myths : An overview with implications for educational researchers : Revisiting Kerlinger's myths of educational research = Recherches sur les mythes : implications pour la recherche éducationnelleDANIEL, L. G.The Journal of experimental education. 1997, Vol 65, Num 2, pp 101-112, issn 0022-0973Article

Souffrances adolescentes : La santé : Un lieu commun = Teenagers' painLE BRETON, David.VEI enjeux (Imprimé). 2005, Num 143, pp 33-38, issn 1299-085X, 6 p.Article

Cheating in exams = Tricher aux examensPSUNDER, Majda.Scientia paedagogica experimentalis. 2001, Vol 38, Num 2, pp 133-142, issn 0582-2351Article

Situational motives of the use of narcotics by adolescents = La drogue et les adolescents : contextes et motifsPETRAKOVA, T. I; LIMONOVA, D. L; MEN'SHIKOVA, E. S et al.Russian education and society. 2000, Vol 42, Num 11, pp 76-84, issn 1060-9393Article

The pervasive, persuasive power of perceptions = Le pouvoir envahissant et persuasif des perceptionsJOHNSON, N. A.Alberta journal of educational research. 1994, Vol 40, Num 4, pp 475-497, issn 0002-4805Article

Déjà vu, dialectics, and the constancies of controversies involving the nature-nurture issue: reflections on the reviews of final solutions: biology, prejudice, and genocideLERNER, R. M.International journal of comparative psychology. 1993, Vol 6, Num 3, pp 163-177, issn 0889-3667Article

Acerca del método psicoanalítico de investigación = Au sujet de la méthode psychanalytique de recherche = About the method of psychoanalytic researchSANTAMARIA AMBRIZ, Rocio.Universidades. 2002, Vol 23, pp 49-63, issn 0041-8935Article

Occupational Stress among college and school teachers = Le stress chez les enseignantsBAL KRISHNA UPADHAYAY; SINGH, Bhupendra.Psycho-lingua. 2001, Vol 31, Num 1, pp 49-52, issn 0377-3132Article

Pairwise multiple comparisons: New yardstick, new results : Measurement, statistics, and research design = Comparaisons multiples entre pairs : nouvelles références, nouveaux résultatsCRIBBIE, Robert A.The Journal of experimental education. 2003, Vol 71, Num 3, pp 251-265, issn 0022-0973, 15 p.Article

Stress und die Selbstorganisation verhaltenssteuernder neuronaler Netzwerke = Le stress et l'auto-organisation des réseaux neuronaux qui pilotent le comportementHUETHER, G.Bildung und Erziehung. 1999, Vol 52, Num 3, pp 273-289, issn 0006-2456Article

Willingness to report unethical behavior in exit surveys = La bonne volonté pour rapporter des comportements immoraux dans des enquêtes de sortieGIACALONE, R. A; KNOUSE, S. B; POLLARD, H. G et al.Teaching business ethics (Dordrecht). 1999, Vol 3, Num 4, pp 309-321, issn 1382-6891Article

An empirical study of teachers' behavior styles = Une étude empirique des styles de comportement des enseignantsRIUMSHINA, L. I.Russian education and society. 2001, Vol 43, Num 7, pp 26-41, issn 1060-9393Article

Educating for Moral Ability : reflections on moral development based on Vygotsky's theory of concept formation = L'éducation morale : réflexions sur le développement moral à partir de la théorie de Vygotsky sur la formation conceptuelleCRAWFORD, Paul Duncan.Journal of moral education. 2001, Vol 30, Num 2, pp 113-129, issn 0305-7240Article

A quadripolar need achievement representation of self-handicapping and defensive pessimism = Une représentation quadripolaire du pessimisme défensif et handicapantMARTIN, Andrew J; MARSH, Herbert W; DEBUS, Raymond L et al.American educational research journal. 2001, Vol 38, Num 3, pp 583-610, issn 0002-8312Article

Conseils et limites limites du conseil, au-delà des limites. L'appel sans espace, l'espace des appels = Limits of career counselingZARKA, J.L' Orientation scolaire et professionnelle. 2000, Vol 29, Num 1, pp 141-169, issn 0249-6739Article

Drama, masculinity and violence = Art dramatique, masculinité et violenceBALFOUR, M.Research in drama education. 2000, Vol 5, Num 1, pp 9-21, issn 1356-9783Article

By all available means : Cameron and Pierce's defense of extrinsic motivators = La motivation extrinsèque défendue par Cameron et PierceKOHN, A.Review of educational research. 1996, Vol 66, Num 1, pp 1-4, issn 0034-6543Article

The adolescent narcotics addict and his environment = Les adolescents dépendants des narcotiquesGUL'DAN, V. V; ROMANOVA, O. L; SIDENKO, O. K et al.Russian education and society. 1994, Vol 36, Num 10, pp 17-26, issn 1060-9393Article

Counseling y VIH/SIDA: Consecuencias teóricas de un estudio empírico = Counseling and HIV: theoretical consequences of an empirical research = Conseil et HIV : conséquences théoriques d'une étude empiriqueGORDILLO ALVAREZ-VALDES, Ma Victoria.Revista española de pedagogía. 2002, Vol 59, Num 221, pp 67-81, issn 0034-9461Article

Connaissance de soi et connaissance du travail dans la perspective d'une didactique de l'orientation scolaire: une approche par la coanalyse de l'activité des élèves : Vers une didactique comparée = Investigating pupils' knowledge of self and work in view of a didactic approach to vocational guidance : A co-analysis of pupils' activityOUVRIER-BONNAZ, Régis; VERILLON, Pierre.Revue française de pédagogie. 2002, Num 141, pp 67-75, issn 0556-7807, 9 p., 192 [10 p.]Article

Are there just two people in a dyad? Dyadic configurations in multiparty family conversations = Une dyade se compose-t-elle uniquement de deux personnes ? Configurations dyadiques dans des conversations familiales avec plusieurs participants = Gehören nur zwei Personen zu einer Dyade? Dyadische Konfigurationen in Familiengesprächen mit mehreren BeteiligtenPONTECORVO, Clotilde; PIRCHIO, Sabine; STERPONI, Laura et al.Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften. 2000, Vol 22, Num 3, pp 535-558, issn 1424-3946Article

Student ethical perceptions and ethical action propensities : An analysis of situation familiarity = Les perceptions éthiques des étudiants et les propensions aux actions morales: une analyse d'une situation familiaireGEIGER, M. A; O'CONNELL, B. T.Teaching business ethics (Dordrecht). 1998, Vol 2, Num 3, pp 305-325, issn 1382-6891Article

The effect of generalized metacognitive knowledge on test performance and confidence judgments = Les effets de connaissances métacognitives sur la performance des élèves aux tests et la confiance en leurs résultatsSCHRAW, G.The Journal of experimental education. 1997, Vol 65, Num 2, pp 135-146, issn 0022-0973Article

Il perfezionismo : un'arma a doppio taglio ? = Perfectionism : a two-edged sword ? = Perfectionnisme : une lame à double tranchant ?POLACEK, K.Orientamenti pedagogici. 1997, Vol 44, Num 264, issn 0030-5391, 1124, 1128, 1185-1193 [11 p.]Article

  • Page / 9