Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Psychologie du développement")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 359

  • Page / 15
Export

Selection :

  • and

Gedenken an Bruno Bettelheim = En mémoire de Bruno BettelheimMEHLHAUSEN, J.Zeitschrift für Pädagogik. 1990, Vol 36, Num 6, pp 793-803, issn 0044-3247Article

Comment les situations de handicap interrogent la psychologie de l'enfant et de l'éducation : Le développement du jeune enfants. Les apports de la recherche à la prise en charge des enfants aujourd'hui et demain par les professionnels = How do handicap conditions question child and education psychologyMELLIER, D.ANAE. Approche neuropsychologique des apprentissages chez l'enfant. 2011, Num 112-13, pp 153-160, issn 0999-792X, 8 p.Article

Comment, à l'adolescence, l'imagination invente de l'esprit nouveau = How imagination can invent new spirit during adolescenceWAWRZYNIAK, Michel.L' Orientation scolaire et professionnelle. 2006, Vol 35, Num 2, pp 269-280, issn 0249-6739, 12 p.Article

Conocimiento innato versus desarrollo del conocimiento. Respuesta a los comentarios : La modularidad a debate = Innate knowledge versus knowledge development reply to commentariesENESCO, Ileana; DELVAJ, Juan.Infancia y aprendizaje. 2006, Vol 29, Num 3, pp 289-296, issn 0210-3702, 8 p.Article

Tras la modularitis. Comentario a Enesco y Delval, Módulos, dominios y otros artefactos : La modularidad a debate = After modularitis. Comments on Enesco and Delval's Modules, domains and other artefactsGOMILA, Antoni.Infancia y aprendizaje. 2006, Vol 29, Num 3, pp 269-275, issn 0210-3702, 7 p.Article

Narrativas sobre a privação de liberdade e o desenvolvimento do self adolescenteSANTOS LOPES DE OLIVEIRA, Maria Claudia; MACHADO VIEIRA, Alessandra Oliveira.Educação e pesquisa (Impresso). 2006, Vol 32, Num 1, pp 67-83, issn 1517-9702, 17 p.Article

La créativité, son développement et l'école = Creativity, its development and schoolBESANCON, Maud; GEORGSDOTTIR, Asta; LUBART, Todd et al.VEI enjeux (Imprimé). 2005, Num 140, pp 47-54, issn 1299-085X, 8 p.Article

The panopticon of childhood : Harold E. Jones Child Study Center, Berkeley, California, 1946-1960DE CONINCK-SMITH, Ning.Paedagogica historica. 2005, Vol 41, Num 4-5, pp 495-506, issn 0030-9230, 12 p.Article

Freud cognitivista? Note in margine a una recente pubblicazione = Freud cognitiviste? Note en marge d'une publication récenteCARELLI, R.Orientamenti pedagogici. 1990, Vol 37, Num 221, pp 1065-1082, issn 0030-5391, 922Article

Módulos, dominios y otros productos del desarrollo : La modularidad a debate = Modules, domains and other developmental outcomesNUNEZ, Maria.Infancia y aprendizaje. 2006, Vol 29, Num 3, pp 277-280, issn 0210-3702, 4 p.Article

Careful what you ask for : Reconsidering feminist epistemology and autobiographical narrative in research on sexual identity developmentDIAMOND, Lisa M.Signs (Chicago, Ill.). 2005, Vol 31, Num 2, pp 471-491, issn 0097-9740, 21 p.Article

Evolution and development of folk knowledge: Implications for children's learning : Psicología evolutionista del desarrollo = Evolución y desarrollo del conocimiento intuitivo: implicaciones para el aprendizaje infantil : Evolutionary developmental psychology = Evolution et développement du savoir intuitif : implications pour l'apprentissage des enfantsGEARY, David C.Infancia y aprendizaje. 2003, Vol 26, Num 3, pp 287-308, issn 0210-3702, 22 p.Article

Les savoirs, soi et les autres: Quelques réflexions sur l'offre éducative à la lumière d'une conception sociohistorique et interactionniste du développement humain = Knowledge, self and Others: reflections on the educational offer in light of human development social historical and interactionist conceptionDELEAU, Michel.VEI enjeux (Imprimé). 2000, Num 123, pp 97-115, issn 1299-085XArticle

Similitudes entre la psicogénesis del conocimiento en el sujeto y la historiografía del conocimiento científico : implicaciones pedagógicas = Ressemblances entre la psychogenèse de la connaissance chez l'individu et l'historiographie de la connaissance scientifique : implications pédagogiquesBARRON RUIZ, A.Estudios geográficos. 1989, Vol 47, Num 183, pp 315-336, issn 0014-1496Article

PSYCHOLOGIE DEVELOPPEMENTALE DU LIFESPAN : Théories, méthodes et résultats dans le domaine cognitif = LIFESPAN DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGY : THEORIES, METHODS AND RESULTS IN THE COGNITIVE FIELDLECERF, T; DE RIBAUPIERRE, A; FAGOT, D et al.Gérontologie et société. 2007, Num 123, pp 85-107, issn 0151-0193, 23 p.Article

¿Qué tienen de especial los módulos? Hacia una definición de los mecanismos de cambio en el desarrollo : La modularidad a debate = What is so special about modules? Defining mechanisms of developmental changeSCERIF, Gaia.Infancia y aprendizaje. 2006, Vol 29, Num 3, pp 281-287, issn 0210-3702, 7 p.Article

A construção da solidariedade na escola : as virtudes, a razao e a afetividade = The construction of solidarity at school : the virtues, the reason, and the affectivityREGINA PAULINO TOGNETTA, Luciene; ZUCATTO MANTOVANI DE ASSIS, Orly.Educação e pesquisa (Impresso). 2006, Vol 32, Num 1, pp 49-66, issn 1517-9702, 18 p.Article

Psicología del desarrollo de la edad adulta Teorías y contextos = Psychology of the development of the adult age. Theories and contexts = Psychologie du développement à l'âge adulte. Théories et contextesIZQUIERDO MARTINEZ, Angel; IZQUIERDO DOPF, Angeles.Revista complutense de educación. 2005, Vol 16, Num 2, pp 601-619, issn 1130-2496, 19 p.Article

Criatividade e deficiência: por que parecem distantes? : Educação Especial = Creativity and disabilities: why do they seem so distant? = Créativité et handicaps : pourquoi semblent-ils si distants ?MITJANS MARTINEZ, Albertina.Linhas criticas. 2003, Num 16, pp 73-86, issn 1516-4896, 14 p.Article

Problems with the Knowledge-Based Explanation of Memory and DevelopmentPEVERLY, S. T.Review of educational research. 1991, Vol 61, Num 1, pp 71-93, issn 0034-6543Article

Care, empathie et justice : Un essai de problématisationLE GOFF, Alice.Revue du MAUSS semestrielle. 2008, Num 32, issn 1247-4819, 129-141, 344 [14 p.]Article

Las huellas de la vida. Intervenciones estéticas y modelado del yo : A visibilidade do corpo = Life's traces: aesthetical interventions and modelling of the self : The body visibility = Les traces de la vie. Interventions esthétiques et modèle de SoiPEDRAZA GOMEZ, Zandra.Pro-posições. 2003, Vol 14, Num 2, pp 91-102, issn 0103-7307, 12 p.Article

Razonamiento moral y la disciplina familiar = Raisonnement moral et autorité parentaleMACEIRA GAGO, A. D; GARCIA VAZQUEZ, P.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 1990, Num 144, pp 471-474, issn 0210-9581Article

Le récit de vie entre la psychanalyse et la sociologie clinique = Life story : between psychoanalysis and clinical sociologyDE GAULEJAC, V.L' Orientation scolaire et professionnelle. 1995, Vol 24, Num 3, pp 327-340, issn 0249-6739Article

Sobre o conceito de estágio em aquisição da linguagem = About the concept of stage in language acquisitionPERRONI, M. C.Cadernos de estudos linguisticos. 1994, Num 26, pp 7-16, issn 0102-5767Article

  • Page / 15