Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Relation adulte enfant")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 867

  • Page / 35
Export

Selection :

  • and

The Zone of Proximal Development and Communicative DevelopmentJUNEFELT, K; SNOW, C. E.Nordic journal of linguistics. 1990, Vol 13, Num 2, pp 135-151, issn 0332-5865Article

The role of input in early first language morphosyntactic development = Le rôle de l'input dans le développement morphosyntaxique précoce en langue maternelleKERN, Sophie; GAYRAUD, Frédérique; CHENU, Florence et al.LIA (Amsterdam. Print). 2014, Vol 5, Num 1, issn 1879-7865, 139 p.Serial Issue

Het ongrijpbare verlangen : Pedagogische bespiegelingen over en voor het individu = The elusive desire. Educational reflections on and for the individual = Le désir évasif: réflexions pédagogiques sur et pour l'individuSMEYERS, P.Comenius (Nijmegen). 1999, Vol 19, Num 3, pp 245-261, issn 0167-9163Article

Arguments for Nonparental Care for ChildrenGHEAUS, Anca.Social theory and practice. 2011, Vol 37, Num 3, pp 483-509, issn 0037-802X, 27 p.Article

Achieving topic by multimodality in early dyadic conversationKARJALAINEN, Sari.Gothenburg papers in theoretical linguistics. 2006, Num 92, pp 215-226, issn 0349-1021, 12 p.Conference Paper

Children and the Argument from 'Marginal' CasesMULLIN, Amy.Ethical theory and moral practice. 2011, Vol 14, Num 3, pp 291-305, issn 1386-2820, 15 p.Article

La barrière de l'âge. Conditions de l'observation participante avec des enfants : Savoir-faire = The Age Barrier. Pre-requisites for Participatory Observation of ChildrenLIGNIER, Wilfried.Genèses (Paris). 2008, Num 73, issn 1155-3219, 20-36, 170 [18 p.]Article

Adult questions and children's responses: coordination of perspectives in studies of children's theories of other minds = Les questions des adultes et les réponses des enfants : la coordination des points de vue dans les études sur la compréhension cognitive des enfantsMAURITZSON, Ulla; SÄLJÖ, Roger.Scandinavian journal of educational research. 2001, Vol 45, Num 3, pp 213-231, issn 0031-3831Article

Aspects of quality in Greek day care centres = La qualité de la prise en charge dans les crèches GrecquesPETROGIANNIS, K; MELHUISH, E. C.European journal of psychology of education. 1996, Vol 11, Num 2, pp 177-191, issn 0256-2928Article

Les aspects métacognitifs de la relation adulte/enfant apprenti lecteur = The metacognitives aspects of the adult-child relationCHAUVEAU, G; ROGOVAS-CHAUVEAU, E.Repères - Institut national de recherche pédagogique. 1994, Num 9, pp 37-45, issn 1157-1330Article

L'hospitalité entre générationsCUGNO, Alain.Projet (Vanves). 2008, Num 305, pp 67-71, issn 0033-0884, 5 p.Article

Las relaciones escuela-familia: un reto educativo = The school-family relationships: An educational challenge = Les relations école-famille: un défi éducatifGARCIA-BACETE, Francisco-Juan.Infancia y aprendizaje. 2003, Vol 26, Num 4, pp 425-437, issn 0210-3702, 13 p.Article

Self-concept: Multidimensional or multi-faceted, unidimensional ? = Conception de soi : multidimensionnelle, ou à multiples facettes et unidimensionnelle ?WAUGH, Russell F.Education research and perspectives. 2000, Vol 27, Num 2, pp 75-94, issn 0311-2543Article

The Roots of LiteracyHAWKINS, D.Daedalus (Cambridge). 1990, Num 2, pp 1-14, issn 0011-5266Article

The initial validation of a liking of children scaleBARNETT, M. A; SINISI, C. S.Journal of personality assessment. 1990, Vol 55, Num 1-2, pp 161-167, issn 0022-3891Article

Fundamental principles of network formation among preschool childrenSCHAEFER, David R; LIGHT, John M; FABES, Richard A et al.Social networks. 2010, Vol 32, Num 1, pp 61-71, issn 0378-8733, 11 p.Article

Evaluation of Peer Comforting Strategies by Children and AdolescentsCLARK, Ruth Anne; MACGEORGE, Erina L; ROBINSON, Lakesha et al.Human communication research. 2008, Vol 34, Num 2, pp 319-345, issn 0360-3989, 27 p.Article

Familia y vejez ¿ Una realidad cambiante? = Family and aging: A changing reality?RADL PHILIPP, Rita.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 2002, Num 190, pp 157-170, issn 0210-9581Article

A review of a surgical ward round in a large paediatric hospital : does it achieve its aims ? = Analyse de l'efficacité des visites des médecins dans un grande hôpital de pédiatrie : est-ce qu'elles atteignent leurs objectifs ?BIRTWISTLE, L; HOUGHTON, J. M; ROSTILL, H et al.Medical education (Oxford. Print). 2000, Vol 34, Num 5, pp 398-403, issn 0308-0110Article

Are there just two people in a dyad? Dyadic configurations in multiparty family conversations = Une dyade se compose-t-elle uniquement de deux personnes ? Configurations dyadiques dans des conversations familiales avec plusieurs participants = Gehören nur zwei Personen zu einer Dyade? Dyadische Konfigurationen in Familiengesprächen mit mehreren BeteiligtenPONTECORVO, Clotilde; PIRCHIO, Sabine; STERPONI, Laura et al.Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften. 2000, Vol 22, Num 3, pp 535-558, issn 1424-3946Article

Expressions référentielles et reprises d'énoncés dans des dialogues adulte-enfant à l'école et en famille: une étude exploratoireVINEL, Elise; SALAGNAC, Nathalie; HASSAN, Rouba et al.Tranel. 2014, Num 60, pp 33-45, issn 1010-1705, 13 p.Conference Paper

Pedagogical love in the transactional curriculum = Amour pédagogique dans le cadre d'un programme d'études transactionnelHATT, Blaine E.Journal of curriculum studies. 2005, Vol 37, Num 6, pp 671-688, issn 0022-0272, 18 p.Article

Langage, étayage et interactions thérapeutiquesBUTTET SOVILLA, Jocelyne; DE WECK, Geneviève.Tranel. 1998, Num 29, issn 1010-1705, 184 p.Conference Proceedings

Les effets d'une éducation = Education effectsANATRELLA, T.Etudes (1945). 1995, Vol 382, Num 5, pp 617-627, issn 0014-1941Article

Pygmalion dans les garderies : une description de la nature des attentes que des éducatrices peuvent entretenir à l'égard des enfants = Pygmalion in day-nurseries : the description of educators attempts towards childrenMORENCY, L; BORDELEAU, C.Revue des sciences de l'éducation. 1995, Vol 21, Num 3, pp 561-580, issn 0318-479XArticle

  • Page / 35