Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Science de la vie")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 119

  • Page / 5
Export

Selection :

  • and

La pluridisciplinarité dans les sciences de la vie : Un nouvel obstacle épistémologique, la non-linéarité = A new epistemological obstacle to pluri-disciplinarity in the life sciences : non-linearityGUESPIN-MICHEL, Janine; RIPOLL, Camille.Aster. 2000, Num 30, pp 87-104, issn 0297-9373Article

Carrières et contradictions en sciences de la vie : réponses du corps académique aux transformations de la connaissance et de ses utilisations = Careers and contradictions: Faculty responses to the transformation of knowledge and its uses in the life sciencesOWEN-SMITH, Jason; POWELL, Walter W.Sociologie du travail. 2004, Vol 46, Num 3, pp 347-377, issn 0038-0296, 31 p.Article

Taiwanese Science and Life Technology Curriculum standards and Earth Systems Education = Les standards de programme d'études en technologie de la science et de la vie à Taïwan et l'enseignement des sciences de la terreCHANG, Chun-Yen.International journal of science education. 2005, Vol 27, Num 5, pp 625-638, issn 0950-0693, 14 p.Article

Can Middle-School Science textbooks help students learn important ideas? Findings from project 2061's curriculum evaluation study: Life Science = Les manuels de collége peuvent-ils aider les élèves à apprendre des idées importantes ? Les résultats de l'étude évaluative du programme d'études du projet 2061 : science de la vieSTERN, Luli; ROSEMAN, Jo Ellen.Journal of research in science teaching. 2004, Vol 41, Num 6, pp 538-568, issn 0022-4308, 31 p.Article

Philosophizing incognito : Reflections on encouraging students of the life sciences to think critically = Philosopher incognito : encourager les étudiants en sciences de la vie à établir des réflexions critiquesLEWIS, Stephen.Teaching philosophy. 2005, Vol 28, Num 3, pp 237-247, issn 0145-5788, 11 p.Article

La variabilité de la taille et du poids chez l'homme : Moyenne statistique, normalité, normativité. Une approche interdisciplinaire au collège = Variability of the size and weight of humans. Statistical mean, normality and norm. An interdisciplinary approach for secondary schoolARRIGHI, Monique.Aster. 2000, Num 30, pp 143-168, issn 0297-9373Article

Les relations biologie/mathématiques interrogent l'enseignement des sciences de la vie = Questioning the teaching of the life sciences by examining the relationship between biology and mathematicsLANGE, Jean-Marc.Aster. 2000, Num 30, pp 123-142, issn 0297-9373Article

Students' alternative conceptions in Earth science : a review of research and implications for teaching and learning = Conceptions alternatives des élèves à propos des sciences de la Terre : rapport de recherche et implications pour l'enseignement et l'apprentissageDOVE, J. E.Research papers in education. 1998, Vol 13, Num 2, pp 183-201, issn 0267-1522Article

Science and sustainability : exploring new perspectives in environmental education = Science et durabilité : examen de nouvelles conceptions dans l'éducation à l'environnmentSCHREUDER, D. R; LE GRANGE, L. L. L; REDDY, C. P. S et al.South African journal of education. 1999, Vol 19, Num 2, pp 127-130, issn 0256-0100Article

Linguistic categories and their utilities : The case of Lao landscape terms = Les catégories linguistiques et leurs utilités : le cas des termes de paysage du LaoENFIELD, N. J.Language sciences (Oxford). 2008, Vol 30, Num 2-3, pp 227-255, issn 0388-0001, 29 p.Article

Collaborative repositories: An organisational and technological response to current challenges in specialised knowledge communication?PILEGAARD, Morten.Revue française de linguistique appliquée. 2009, Vol 14, Num 2, pp 57-71, issn 1386-1204, 15 p.Article

Électricité animale, magnétisme animal, galvanisme universel : À la recherche de l'identité entre l'homme et la nature = Animal electricity, animal magnetism, universal galvanism : In search of universal harmony between man and natureSEGALA, Marco.Revue d'histoire des sciences (Paris). 2001, Vol 54, Num 1, pp 71-84, issn 0151-4105Article

Life sciences research in VenezuelaCAPUTO, Carlo; REQUENA, Jaime; VARGAS, Domingo et al.Scientometrics (Print). 2012, Vol 90, Num 3, pp 781-805, issn 0138-9130, 25 p.Article

A corpus study on the (non-)physicality of linguistic observationsCOLEMAN, Douglas W.The LACUS forum. 2002, Vol 28, pp 43-50, issn 0195-377X, 8 p.Conference Paper

Les chercheurs et post-doctorants étrangers travaillant dans les institutions publiques de recherche et les entreprises = Foreign researchers and post-PhDs working in the public institutions and firmsDedieu, François; Musselin, Christine.2002, 102 p.Report

Thèmes, thèses, tendancesRUMELHARD, Guy.Aster. 1998, Num 27, issn 0297-9373, 205 p.Serial Issue

Flows of Research Manuscripts Among Scientific Journals Reveal Hidden Submission PatternsCALCAGNO, V; DEMOINET, E; GOLLNER, K et al.Science (Washington, D.C.). 2012, Vol 338, Num 6110, pp 1065-1069, issn 0036-8075, 5 p.Article

The origins of life. I: The primogenital matrix of life and its contextTYMIENIECKA, Anna-Teresa.Analecta Husserliana. 2000, Vol 66, issn 0167-7276, 395 p.Serial Issue

The process of (neo-) lexicalization : The case of the life sciencesTEMMERMAN, R.BCILL (Louvain-la-Neuve). 1997, Num 93, pp 47-62, issn 0779-1666Conference Paper

Coevolution as a research framework for organizations and the natural environment : Organizations and the natural environment research = Coevolution comme cadre de recherches pour les organisations et l'environnement naturel : Les organisations et la recherche sur l'environnement naturelPORTER, Terry B.Organization & environment. 2006, Vol 19, Num 4, pp 479-504, issn 1086-0266, 26 p.Article

Le vivant et la rationalité instrumentaleLASVERGNAS, Isabelle.Cahiers de recherche sociologique. 2002, Num 38, issn 0831-1048, 199 p.Serial Issue

Rencontres entre les disciplines = Interactions among school disciplinesRUMELHARD, Guy; DESBEAUX-SALVIAT, Béatrice.Aster. 2000, Num 30, issn 0297-9373, 212 p.Serial Issue

Les NTIC dans l'enseignement des sciences de la vie et de la terre = The NICT in biological and earth science teachingAdministration et éducation (Paris). 1998, Num 78, pp 15-21, issn 0222-674XArticle

A metadisciplinary course as a means of incorporating applied ethics into the undergraduate curriculum = Le cours métadisciplinaire comme moyen d'intégrer l'éthique appliquée dans les programmes de supérieur premier cycleCRAMER, C. P; GREEN, R. M; STERN, J. E et al.Teaching philosophy. 1998, Vol 21, Num 2, pp 163-170, issn 0145-5788Article

Alternative conceptions about the weather = Conceptions alternatives à propos du tempsDOVE, J.School science review. 1998, Vol 79, Num 289, pp 65-69, issn 0036-6811Article

  • Page / 5